Jaka jest optymlna prędkość autostradowa dla TDI ??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » pn sty 14, 2008 17:12

Ja ostatnio zaczelem jezdzic po autobahnie, tez mialem ten dylemat, ale tak prawde mowiac nawet 180km/h non stop nie powinno nic zrobic silnikowi... ja zazwyczaj jezdze 140-160km/h zaleznie od warunkow pogodowych. Jak przyjdzie lato i odpowiednie warunki moze bede szybciej smigal... sie okaze :).

Dodam ze przy jezdzie 50/50 autostrada/zwykle drogi spalanie wychodzi u mnie ok 5-5,5l/100km...

Srednia z ost 2200km to 5,4 ale ciagle spada :)


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
maryjan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 862
Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
Lokalizacja: Ostrowite city of country

Post autor: maryjan » wt sty 15, 2008 12:28

Przeczytałem cały wątek i zastanawiam sie nad jedną dość istotną jak dla mnie sprawą. Jak to sie ma do 6-cio biegowej skrzyni? Fakt mam kompa na pokładzie ale różnice są naprawdę niewielkie przy prędkości 150km/h jak też przy 180km/h. Silnik przy 150 kręci (na 6 biegu) jakieś 2500-2600 rpm a przy 180 równo 3000 rpm/min.
Jak dla mnie 3000 rpm w żaden sposób nie wpływa destrukcyjnie na silnik, są to spokojne obroty, silnik nie szaleje, spalanie jest na "przyjemnym" poziomie.
Dla mnie bardziej destrukcyjne jest butowanie zimnego silnika, gaszenie zaraz po ostrej jeździe, kręcenie na czerwonym polu czy też palenie gumy... Przy stałej autostradowej jeździe i przy stałych obrotach zapewniamy najlepsze warunki do pracy nie tylko dieslom ale każdemu silnikowi.

pzdr


Dziki

Awatar użytkownika
marcinek2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt paź 17, 2006 11:57
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: marcinek2 » wt sty 15, 2008 12:39

:grin: tak też mi się wydaję. Dzięki za różne spostrzeżenia. Na pewno pomoże to nie tylko mi ale wszystkim którzy przeczytali aby jak najdłużej ich cacka śmigały jak należy :chytry: pozdr i oby było w Polsce coraz więcej autostrad gdzie można polecieć 140 -150 km/h! Szerokości :bajer:


Pozdro specjalne dla "golfiarzy" z dolnośląskiego :-)

dungood
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr sty 09, 2008 18:42
Lokalizacja: Kluczbork

Post autor: dungood » wt sty 15, 2008 18:20

Witam, ostatnie 2 dni smigalem moim nowym nabytkiem MKIV tdi 130 i szczeze mowiac to spalanie troche wydaje sie duze, srednio pokazuje komp 7-7,3 raczej po miescie ale tez bucik od czasu do czasu, na trasce przy ok 160-180 tez kolo 7 litrow, dodam ze skrzynia 6, wczesniej mialem 1Z i bylo znacznie mniej, szczeze mowiac to watpie zeby na tym silniku osiagnac 4-5 litrow na 100km



kupszczelisty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 853
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 18:45
Lokalizacja: był Śląsk - Katowice, Mysłowice jest Poznań okolice
Kontakt:

Post autor: kupszczelisty » ndz sty 20, 2008 00:19

jak robilem przeprowadzke to jezdzilem duzo autostradą i jest duza ruznica w jezdzie 120 a 130, jeżdząc do 120 spokojnie bez gwaltownego wyprzedzania itd, rekord byl 4,2 litra, a ostatnio jak lecialem na Łódz caly czas 150 -160 to mi coś koło 6,5 łyknoł, ale też płynna jazda



maciej77
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: ndz gru 31, 2006 19:26
Lokalizacja: poznań

Re: Jaka jest optymlna prędkość autostradowa dla TDI ??

Post autor: maciej77 » ndz sty 20, 2008 11:22

Na naszych miejskich drogach osiągnięcie 90km/h to szczyt osiągnięć(Poznań-oborniki)spalanie wynosi 4,2l ale są trasy gdzie można pojechać trochę szybciej Poznań-Wrocław autostrada Katowice i z powrotem średnia wyszła 5,7l .Na autostradzie 180/190km/h ,w miastach to wiadomo korki,pomiędzy jak się uda. Podsumowując im szybciej jedziesz tym więcej wydajesz na paliwo. :pub:



Awatar użytkownika
ROF
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: pt sty 12, 2007 01:14
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: ROF » ndz sty 20, 2008 15:54

średnia wyszła 5,7l .Na autostradzie 180/190km/h
180/190 kmh 1Z na autostradzie i średnia 5,7 :D pomijam fakt że 190 to ten silnik nie osiąga w serii.



kupszczelisty
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 853
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 18:45
Lokalizacja: był Śląsk - Katowice, Mysłowice jest Poznań okolice
Kontakt:

Post autor: kupszczelisty » ndz sty 20, 2008 16:07

ROF, nie osiąga 190, ja moim w serii max zrobiłem 205, chociaż to trwało ale zrobiłem



maciej77
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: ndz gru 31, 2006 19:26
Lokalizacja: poznań

Post autor: maciej77 » ndz sty 20, 2008 23:50

ROF pisze:
średnia wyszła 5,7l .Na autostradzie 180/190km/h
180/190 kmh 1Z na autostradzie i średnia 5,7 :D pomijam fakt że 190 to ten silnik nie osiąga w serii.
Może licznik oszukuje ale bez przeróbek mój max 192km/h. Mam białe zegary wersja roling stones.



dungood
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr sty 09, 2008 18:42
Lokalizacja: Kluczbork

Post autor: dungood » pn sty 21, 2008 11:55

1z seria licznikowe 200-205 daje przynajmniej moj tyle jechal, a zuzycie przy predkosci pow. 180 to na pewno nie bedzie ponizej 6, chyby ze te 180 bylo tylko miejscami :)



maciej77
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: ndz gru 31, 2006 19:26
Lokalizacja: poznań

Post autor: maciej77 » pn sty 21, 2008 19:16

dungood pisze:1z seria licznikowe 200-205 daje przynajmniej moj tyle jechal, a zuzycie przy predkosci pow. 180 to na pewno nie bedzie ponizej 6, chyby ze te 180 bylo tylko miejscami :)
napisałem średnia Poznań-Wrocław-Katowice-Kędzierzyn Kożle i okolice-Wrocław-Poznań razem zrobiłem 940km w jedną z niedziel a na maxa jechałem tylko na autrostradzie :pub:



luki97
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn sty 21, 2008 19:09
Lokalizacja: wroclaw

Post autor: luki97 » pn sty 21, 2008 19:36

witam wszystkich
jestem tu pierwszy raz od paru dni jestem posiadaczem golfa IV 1.9tdi i mam pytanie moze nie do tego dzialu ale nie bardzo wiem jeszcze gdzie sie tu poruszac.
jak ustawic najlepiej climatronik zeby szyby szybko odparowaly i nie parowaly w czasie jazdy
z gory dzieki za pomoc



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » pn sty 21, 2008 19:44

luki97 pisze:witam wszystkich
jestem tu pierwszy raz od paru dni jestem posiadaczem golfa IV 1.9tdi i mam pytanie moze nie do tego dzialu ale nie bardzo wiem jeszcze gdzie sie tu poruszac.
jak ustawic najlepiej climatronik zeby szyby szybko odparowaly i nie parowaly w czasie jazdy
z gory dzieki za pomoc
Załóz nowy temat w dziale technicznym ---> http://forum.vwgolf.pl/viewforum.php?f=2


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
maryjan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 862
Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
Lokalizacja: Ostrowite city of country

Post autor: maryjan » wt sty 22, 2008 11:16

luki97 pisze:witam wszystkich
No i witamy się w innym wątku...


Dziki

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 188 gości