Pytanie o turbinkę w VW Transporterze T4

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
b8tz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: śr mar 02, 2005 22:04
Lokalizacja: Z Kątowni :P
Kontakt:

Pytanie o turbinkę w VW Transporterze T4

Post autor: b8tz » wt sty 15, 2008 14:51

Witam!

Mam problem z turbinką. Wczoraj znajomy mi ja badał i cisnienie doładowania ok 0.4-0,5bar pokazalo sie przy max obrotach silnika. Przy mniejszych wskazownia ani drgnela. Ponizej zamieszczam foto mojego silnika i mam kilka pytan:
Obrazek

Nr 1 na zdjęciu - tam jest wpięty przewod podcinieniowy. Do czego służy to urzadzenie gdzie on jest podlaczony? Czy podcisnienie powinno powinno byc tam od razu po zapaleniu motoru czy przy określonych obrotach? Wezyk wychodzi z miejsca nr 2, w tymze miejscu podlaczony jest jescze pod jakis czujnik, sa tam jakies kabelki, jeden kabelek dochodzi do linki od gazu (3) i od czujnika na trojnik na wakumpompie.

Inna sprawa ze mam jakis problem z wakumpompą - chyba ma za małą wydajność tzn wcisne pedal hamulca 3 razy na postoju i wypompuje cale podcisnienie - i pompa bardzo powoli je nabija spowrotem - czy to moze byc tez jakas przyczyna problemow z turbiną?

Jeżeli ktoś ma pojęcie to proszę o wyjaśnienie mi całej idei działania podcisnienia przy turbinie.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt sty 15, 2008 15:30

b8tz pisze:mam jakis problem z wakumpompą - chyba ma za małą wydajność tzn wcisne pedal hamulca 3 razy na postoju i wypompuje cale podcisnienie - i pompa bardzo powoli je nabija spowrotem - czy to moze byc tez jakas przyczyna problemow z turbiną?
tak, podcisnienie jest potrzebne żeby ustawić kierownice spalin w turbinie w pozycję w której turbina pompuje na maxa - wciągana jest sztanga do gruszki

sprawdź czy po odpaleniu, podcisnienie wciąga sztangę na około 1,5 do 2 cm do gruszki przy turbinie ?

[ Dodano: Wto Sty 15, 2008 14:33 ]
o ile masz tam zmienną geometrię :) ale widze na fotcke niewyrażnie jakby gruszke...

jaki masz silnik ?



Awatar użytkownika
b8tz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: śr mar 02, 2005 22:04
Lokalizacja: Z Kątowni :P
Kontakt:

Post autor: b8tz » wt sty 15, 2008 18:48

Ten motorek to 1.9TD 68 KM. Kod ABL - bardzo podobny, jeżelni nie idetyczny z AAZ. Tylko zgubił gdzieś 7 KM :P

A turbina Garrett. Tyle udalo mi sie przeczytać
Ostatnio zmieniony wt sty 15, 2008 18:48 przez b8tz, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Virus177
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 555
Rejestracja: pt lut 17, 2006 17:38
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Virus177 » wt sty 15, 2008 19:15

te 7 kuniow mogl zgubic bo nie ma pompy z grzybkiem widac zaslepke na turbie :grin:


Vr6 24v http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=328873

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » wt sty 15, 2008 20:11

cowboy pisze:o ile masz tam zmienną geometrię
nie ma
b8tz pisze:Wczoraj znajomy mi ja badał i cisnienie doładowania ok 0.4-0,5bar pokazalo sie przy max obrotach
na postoju to "badaliscie" czy podczas jazdy?


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
b8tz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: śr mar 02, 2005 22:04
Lokalizacja: Z Kątowni :P
Kontakt:

Post autor: b8tz » wt sty 15, 2008 20:58

Na postoju. Ciezko by mi bylo rozbujac transportera z tym motorkiem do max obrotow



Awatar użytkownika
vision
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 15:27
Lokalizacja: warszawa

Post autor: vision » wt sty 15, 2008 21:26

no to ładni katowałeś motorek pogratulować :rotfl:
T4 Transporter 1.9L D ABL 95- GT1544S 454064-0001/2E 0281451701L A
T4 Transporter 1.9L D ABL 93-96 TB0254 454002-0001E 028145701G A



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » wt sty 15, 2008 21:46

to z was sa majstry jak na postoju badacie cisnienie :panna: pogratulowac pomyslow. az 0.5 wydmuchala i jeszcze wam nie pasuje? co wy chcecie od tego silnika, jak on ma 68 koni? aaz dmucha 0.6-0.83 bara, ale ma 75 kucy.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

Post autor: dawid018 » wt sty 15, 2008 21:59

b8tz pisze:Mam problem z turbinką.
ja bym raczej powiedział ze turbo ma problem z tobą.


ja sie i tak dziwie że nadmuchało ci 0,5 bara na postoju.


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » wt sty 15, 2008 22:24

b8tz pisze:Na postoju.
no to zadne sprawdzanie.


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
Przewodnik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt sie 11, 2006 22:22
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: Przewodnik » śr sty 16, 2008 00:04

b8tz pisze:Na postoju. Ciezko by mi bylo rozbujac transportera z tym motorkiem do max obrotow
nie musisz rozpedzac do max obrotów, żeby sprawdzic max Cisnienie, pojawi sie ono o wiele wczesniej. Jeździęłm taką T4 w wakacje tez Abl 68 kucy to autko nie poleci wicej jak 120- 130 km/h krótka skrzynia duże opry i spora masa, tak ze nie oczekuj cudów z tego motorka :bigok:


NIE SZATA ZDOBI CZŁOWIEKA LECZ LOGO NA MASCE VW I WSZYSTKO JASNE !!!!
Sprzedam przednie wzmocnienie golf 4 bez klimy,

Awatar użytkownika
b8tz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: śr mar 02, 2005 22:04
Lokalizacja: Z Kątowni :P
Kontakt:

Post autor: b8tz » czw sty 17, 2008 10:43

Byłem wczoraj w zakładzie który regeneruje turbiny, badali mi ja na postoju. Wniosek identyczny - do czyszczenia i regeneracji.



Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

Post autor: dawid018 » czw sty 17, 2008 10:55

nie wiem jak ale na postoju nie da sie sprawdzić max ciśnienia.z tego co wiem to ciśnienie sie sprawdza przy obciążeniu.
b8tz pisze:Byłem wczoraj w zakładzie który regeneruje turbiny, badali mi ja na postoju. Wniosek identyczny - do czyszczenia i regeneracji.
jakiś h**owy ten zakład.głupot ci na opowiadali żeby zarobić.


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 151 gości