po wymianie N75 nadal nie przyspiesza > 150/h

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
skuchol
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 195
Rejestracja: ndz gru 23, 2007 20:19
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

po wymianie N75 nadal nie przyspiesza > 150/h

Post autor: skuchol » śr sty 09, 2008 16:26

Witam..wymienilem N75..bo na kompie wychodzilo za duze doladowanie cisneinia do turbiny..po wymianie i naalniu paliwka BP ultimate..autko bardzo ladnie chpodzi..jednak znow przy ok 150-160 i przy ok 3.5 tys na 5 biegu koniec auto juz nie przyspiesza...przeplywomierz mechanik mowil ze ok..N75 wymieniony wiec co jescze moze byc przyczyna?;/;/
Ostatnio zmieniony śr sty 09, 2008 20:53 przez skuchol, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » śr sty 09, 2008 16:36

map, wastegate, jest jeszcze sporo mozliwości...


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
skuchol
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 195
Rejestracja: ndz gru 23, 2007 20:19
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: skuchol » śr sty 09, 2008 16:38

gdzie to sparwdzic? aby byc na 100% pewnym co jest nie tak;/



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » śr sty 09, 2008 17:06

mechanik mowil, ze ok... zrob logi przeplywki to bedziesz wiedzial.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
skuchol
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 195
Rejestracja: ndz gru 23, 2007 20:19
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: skuchol » śr sty 09, 2008 20:49

jutro wezme wd40 sprobuje znalesc ta sztange westgate i popsikac..jak nie pomoze to sie zalamie;/ :grrr: a dam rade do niej dotrzec od gory silnika? czy musze pod auto wchodzic?



lolas79
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: lolas79 » śr sty 09, 2008 23:01

Witam
W pierwszej kolejności kolego pościągaj weżyki idące od zaworu n75 do turbiny i sprawdź czy któryś z nich nie jest przetarty lub sparciały. Najlepiej zrobić to tak że ściągasz pierwszy, z jednej strony zatykasz końcówkę a w drugą walisz sprężone powietrze albo dmuchasz,jeśli przewód będzie nieszczelny to powietrze będzie ulatywało.Zrób to samo z pozostałymi 2 weżykami. Jeśli znajdziesz nieszczelność to będzie odpowiedz na twój problem. Koszt wymiany weżyków nie przekroczy 30zł.
U mnie występował ten sam problem i niestety zrobiłem tak samo jak Ty.Wydałem na zawór n75,160zł ,zamontowałem i pupa... Zaworu nie mogłem zwrócić i bujam się z nim do dziś,na wszelki wypadek. Kupiłem weże o średnicy odpowiadającej oryginalnym, za które zapłaciłęm 5zł za metr. wymieniłem i po kłopocie....auto śmiga i jest ok.Na sam koniec zrób to samo z weżykiem który idzie do ECU na podszybiu.

Pozdrawiam :bigok:

[ Dodano: 09 Sty 2008 22:05 ]
jutro wezme wd40 sprobuje znalesc ta sztange westgate i popsikac..jak nie pomoze to sie zalamie;/ :grrr: a dam rade do niej dotrzec od gory silnika? czy musze pod auto wchodzic?
Zanim zaczniesz zabawe z wastgatem zrób to co napisałem w poście,a na koniec zostaw sobie turbine. Dotarcie do sztangi z góry w 1z-e nie należy do najłatwiejszych i będziesz musiał się troche powyginać, zdecydowanie polecam kanał do tej zabawy.


Obrazek

Awatar użytkownika
skuchol
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 195
Rejestracja: ndz gru 23, 2007 20:19
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: skuchol » czw sty 10, 2008 11:04

a nie jest tak ze jak jakis wezyk jest przetarty to jest za male doladowanie??? bo ja mam za duze...



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » czw sty 10, 2008 11:52

jesli jest przetarty węzyk do sterowania wastegate np. a w 1Z jest sterowanie ciśnieniowe....


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
skuchol
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 195
Rejestracja: ndz gru 23, 2007 20:19
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: skuchol » czw sty 10, 2008 11:58

jeden koles znow mi mowil ze turbina moze byc do czyszczenia...;/ ok ide poruszac ta westgate i napisze co i jak..



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » czw sty 10, 2008 13:00

skuchol pisze:jeden koles znow mi mowil ze turbina moze byc do czyszczenia...;/ ok ide poruszac ta westgate i napisze co i jak..
niech sobie ten koles fujarke wyczysci, bo taka glupote jak palnal, to malo kto moze wytrzymac na trzezwo


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
Tomek
_
_
Posty: 1382
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 22:46
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Tomek » czw sty 10, 2008 14:03

czyli to co umnie......panom chodzi o sztangę.....


[...]Mam dwie kreski, - no to masz słaby zasięg

Awatar użytkownika
skuchol
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 195
Rejestracja: ndz gru 23, 2007 20:19
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: skuchol » czw sty 10, 2008 15:23

no i pokopalem tam troche...wezyki wygladaja na sparwne....lekkie otarcia tram gdzie wieksze byly to tasma pokleilem..sparwdzilem je na tyle ile sie da...szukalem tej sztangi cos znalazlem i ponizej sa fotki czy to jest to??? probowalem ruszyc i za chiny sie nie da;/ zrobilem test na A4 i to samo...na 4 biegu przy 4tys sie konczy wogle od 3.5 bardzo ciezko sie wkerca..natomiast na 5 biegu to max 150-160 i koniec przy ok 3.2-3.3tys obr/min

fotki:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fce ... 9262a.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/59c ... e0c75.html



lolas79
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: lolas79 » czw sty 10, 2008 19:04

A może masz coś źle pospinane wężyki od n75? Twój zawór to ten dolny na fotografi

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 5fc92.html


Zrób tak,ściągnij z zaworu n75 weżyki czerwony i niebieski,następnie poszukaj jakąś rurke którą połączysz je ze sobą ale w taki sposób żeby to wszystko było szczelne.Wtyczka od N75 i czarny przewód zostaw podłączony tak jak jest.Odpal auto i się przejedź ,może być troszkę słabsze ale jeżeli przewody są szczelne nie powinien wpaść w tryb awaryjny...Jeżeli natomist wpadnie w notlauf to proponuje wymienić weżyki czerwony i niebieski na nowe,tylko omijaj ASO bo krzycza prawie 50 zl za metr.Jak to nie pomoże to pozostaje zapieczona sztanga od turbiny...Na koniec możesz sprawdzić sztange ,podjedź na stacje gdzie będzie kompresor wyłącz silnik ,ściągnij weżyk niebieski z zaworu N75 i zapodaj powietrza z kompresora do weżyka,zobacz co się będzie działo, powinno być słychać jak się sztanga porusza takie specyficzne puknięcie.

A koledze który powiedział że masz turbo do czyszczenia składam gratulacje,takie bajery to tylko w turbinach o zmiennnej geometri czyli np:silnik AFN.

Pozdro :bigok:


Obrazek

Awatar użytkownika
skuchol
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 195
Rejestracja: ndz gru 23, 2007 20:19
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: skuchol » czw sty 10, 2008 19:13

a ta sztanga to jest to co na fotce zaznaczylem????

dzis zlapalem kolejnego doła u kumpla w tym samym silniki duzo mniej slychac turbine u mnie duzo bardziej syczy...pozatym duzo glosniej u mnie w aucie jest..duzo mocniej slychac silnik..;/ a na jalowym biegu wieksze drgania



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 205 gości