Zle pracuje po wymianie rozrzadu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

wyczol444
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: pt kwie 13, 2007 15:35
Lokalizacja: malbork

Zle pracuje po wymianie rozrzadu

Post autor: wyczol444 » wt sty 08, 2008 23:35

Witam dzisiaj odałem autko do warsztatu na wimianę paska rozrządu i oleju po odebraniu auta i odpaleniu silnik strasznie pracował słychać było jakies stuki i wogóle przedtem silnik pięknie pracował moi zdaniem pomylili sie w ustawieniach i cos przesuneli na rozrządzie jednak 3 razy sprawdzali i podobno jest dobrze co może byc przyczyną złej pracy silnika???
Ostatnio zmieniony śr sty 09, 2008 08:55 przez wyczol444, łącznie zmieniany 1 raz.



ilio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: pn lis 13, 2006 01:30
Lokalizacja: Bytom

Re: WIELKI PROBLEM Z ROZRZĄDEM

Post autor: ilio » wt sty 08, 2008 23:52

wyczol444 pisze:Witam dzisiaj odałem autko do warsztatu na wimianę paska rozrządu i oleju po odebraniu auta i odpaleniu silnik strasznie pracował słychać było jakies stuki i wogóle przedtem silnik pięknie pracował moi zdaniem pomylili sie w ustawieniach i cos przesuneli na rozrządzie jednak 3 razy sprawdzali i podobno jest dobrze co może byc przyczyną złej pracy silnika???
zle ustawiony rozrząd



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr sty 09, 2008 03:13

wyczol444 napisz jeszcze jaki masz silnik, możliwe że źle założyli napinacz paska rozrządu tak jak na przykładzie napinacza w silnikach 1,9 SDI i TDI VAG:
http://www.motofocus.com.pl/technika/technika_3639.php



Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » śr sty 09, 2008 03:14

Może kombinowali cos przy kole pasowym i kole zębatym wału? Źle poskręcali(klucz dynamometryczny, odpowiedni moment skrecania), nie dali nowej śruby na klej i sciął sie klin. Rozrząd przeskoczył mimo, że niby wszystko dobrze poustawiali.
Jeżeli tak zrobili to niestety czeka Cię wymiana wału najlepiej na ten od TDI. No i zmień czym prędzej mechanika.
Oczywiście Ci tego nie życze. Także mam nadzieje , że się mylę.



wyczol444
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: pt kwie 13, 2007 15:35
Lokalizacja: malbork

Post autor: wyczol444 » śr sty 09, 2008 08:52

nie wiem jaki mam silnik napewno TD a nie TDI wczoraj jak powiedziałem że namieszali z rozrządem to mało mnie nie pobili kazali zabrać auto. ja zostawiłem i powiedziałem ze nie odbiore dopuki nie bedzie sprawne!!! a podobno taki dobry warsztat



Awatar użytkownika
pero_pkf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 14:06
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: pero_pkf » śr sty 09, 2008 09:01

Idz do innego warsztatu i niech ci powiedzą co moze byc przyczyną. Jezlei faktycznie zle ustawioy rozrząd ( a najprawdopodobniej tak jest) to wteedy do nich przyjdz i postrasz ich moze sądem albo coś podobnego. Przeciesz masz chyba jakies rachunki za to co ci tam robili.

[ Dodano: 09 Sty 2008 08:04 ]
Mogli tez za slabo napiąć pasek i przy rozruchu przeskoczyl o pare ząbkow, ale nie zycze ci tego bo wymiana zaworow jaka by cie wtedy czekala jest dosc klopotliwa



Awatar użytkownika
prusax
Laweciarz
Laweciarz
Posty: 77
Rejestracja: czw sie 26, 2004 20:50
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: prusax » śr sty 09, 2008 12:24

Dokładnie podjedż niech inny warsztat obejrzy ten rozrząd


Pozdrawiam

PrusaX
"Laweciarze Team Szczecin"

educh1985
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: czw lip 12, 2007 21:22
Lokalizacja: strzelno
Kontakt:

Post autor: educh1985 » śr sty 09, 2008 20:01

pasek byl jakiej firmy bo zdazaja sie takie co maja rozna ilosc zabkow. ale raczej przy zmianie przesuneli rozrzad



Awatar użytkownika
pero_pkf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 14:06
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: pero_pkf » śr sty 09, 2008 22:52

educh1985 pisze:pasek byl jakiej firmy bo zdazaja sie takie co maja rozna ilosc zabkow. ale raczej przy zmianie przesuneli rozrzad
Jezeli miałby mniej ząbków to po kilkudziesieciu obrotów silnika mialby małe "Bum" pod maską i silnik przestałby pracowac bo na pewno w pewnym momencie zawory by sie z tłokami

[ Dodano: 09 Sty 2008 21:53 ]
.....spotkały



educh1985
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: czw lip 12, 2007 21:22
Lokalizacja: strzelno
Kontakt:

Post autor: educh1985 » ndz sty 13, 2008 01:34

Jezeli miałby mniej ząbków to po kilkudziesieciu obrotów silnika mialby małe "Bum" pod maską i silnik przestałby pracowac bo na pewno w pewnym momencie zawory by sie z tłokami

Własnie ze nie bo rozrzad przestawiony o np 2 nie wiecej ząbków powoduje nierowna prace silnika zle spalenie brak mocy i pracuje bardzo glosnie ale od razu sie nie rozwali. nnapewno to nastapi ale nie od razu.



wyczol444
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: pt kwie 13, 2007 15:35
Lokalizacja: malbork

Post autor: wyczol444 » pn sty 14, 2008 05:23

po wielkiej wojnie poprawili wyszlo na moje mówiłem im od razu że jest przestawiny na walku rozrządu i się potwierdziło teraz jest wszystko ok



Awatar użytkownika
MetfaN
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pn sty 10, 2005 15:02
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: MetfaN » śr sty 16, 2008 15:16

Wiesz pero_pkf ja miałem przestawiony rozrząd o jeden ząbek na wałku rozrządu i dwa na pompie i tak z 200km przejeździłem i się nic nie stało...ale jechał jakby chciał a nie mógł....nierówno pracował i ciężko odpalał...


Mój VW Golf
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=22862
[url=http://www.vaglodz.pl/][img]http://img59.imageshack.us/img59/497/bannerbqkopia.jpg[/img][/url]

wyczol444
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: pt kwie 13, 2007 15:35
Lokalizacja: malbork

Post autor: wyczol444 » sob sty 19, 2008 11:56

mam jeszcze jadno pytanie wymieniałem pasek alternatora i teraz strasznie piszczy jak jest zimny (pasek jest dobrze naciągnięty napina go sprężyna pod alternatorem) przejechałem juz około 1 tyś km i dalej piszczy przez jakieś 10 min i się uspokaja tylko na zimnym silniku. co może być tego przyczyną strasznie denerwuje mnie to piszczenie.



Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » sob sty 19, 2008 14:58

wyczol444 pisze:mam jeszcze jadno pytanie wymieniałem pasek alternatora i teraz strasznie piszczy jak jest zimny (pasek jest dobrze naciągnięty napina go sprężyna pod alternatorem) przejechałem juz około 1 tyś km i dalej piszczy przez jakieś 10 min i się uspokaja tylko na zimnym silniku. co może być tego przyczyną strasznie denerwuje mnie to piszczenie.
Pasek powinien być firmy Contitech(mniej piszczą) i dociągnięty nie tylko samą sprężyną, ale trzeba jeszcze podciagnąć alternator ręką i dopiero zakontrowac śrubą. Ewentualnie koło pasowe alternatora do wymiany.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 98 gości