Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
vorester
- Mały gagatek
- Posty: 72
- Rejestracja: czw sie 30, 2007 17:28
- Lokalizacja: Kielce
Post
autor: vorester » sob sty 05, 2008 15:26
Witam koledzy dzis sprawdzałem swiece zarowe w swoim golfiku przyszły mrozy to zauwazyłem ze ciezko pali tzn rano przy minus 10 stponi a nawet wiecej podgrzewałem swiece 2 3 razy po mimo tego i tak kreciłem silnikiem az dopiero po 30 sekundach odpalił dzis sprawdziłem swiece tzn wyjałem je i podpiałem pod akumulator i co mnie zdziwiło ze zadna nie rozgrzała sie nawet po 5 sekundach zero nawet ciepła czy jest mozliwosc ze odpalał mi pomimo ze zadna swieca nie grzała wyglad swiecy sa czarne okopcone to o czym to swiadczy co o tym sadzicie prosze o opinie? pozdrawiam
-
jarol2002
- Mały gagatek
- Posty: 140
- Rejestracja: sob gru 30, 2006 17:30
- Lokalizacja: Zabrze
Post
autor: jarol2002 » sob sty 05, 2008 15:29
Tak silnik TDI jak ma dobrą kompresje i wszystko sprawne to odpali w -10 bez świec żarowych. Co prawda jest wtedy większy problem ale powinien odpalić.
Ostatnio zmieniony sob sty 05, 2008 15:30 przez
jarol2002, łącznie zmieniany 1 raz.
https://www.facebook.com/jarolchiptuning
Chiptuning / Diagnostyka / Hamownia DYNOMET
tel. 505-123-250
-
yoobi
- Ma gadane
- Posty: 205
- Rejestracja: pn lip 17, 2006 22:12
- Lokalizacja: Rzeszów/Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: yoobi » sob sty 05, 2008 15:30
TDI ponoć nie potrzebuje świec, żeby odpalić. Poprawiają natomiast jego pracę po odpaleniu (zdaje się, że potem grzeją jeszcze przez jakiś czas).
Pozdrawiam
yoobi
OSPF chodzi własnymi ścieżkami. :-)
-
jarol2002
- Mały gagatek
- Posty: 140
- Rejestracja: sob gru 30, 2006 17:30
- Lokalizacja: Zabrze
Post
autor: jarol2002 » sob sty 05, 2008 15:32
Przy -25 to raczej bez świec nie odpali ale przy małym mrozie to nie ma problemu a to dlatego że silniki TDI mają dużą kompresje i wczasie kręcenia silnikiem podgrzewają powietrze w cylindrach.
https://www.facebook.com/jarolchiptuning
Chiptuning / Diagnostyka / Hamownia DYNOMET
tel. 505-123-250
-
Lukassso
- Forum Master
- Posty: 1366
- Rejestracja: ndz lut 19, 2006 19:42
-
Kontakt:
Post
autor: Lukassso » sob sty 05, 2008 15:34
vorester Bardzo możliwe, że zapalił, TDI to przebiegłe bestie...
vorester pisze:czarne okopcone
Świadczy to o tym, że już są DEAD...
-
vorester
- Mały gagatek
- Posty: 72
- Rejestracja: czw sie 30, 2007 17:28
- Lokalizacja: Kielce
Post
autor: vorester » sob sty 05, 2008 15:54
własnie mnie to zdziwiło bo ja jak głupi grzałem swiece 2 3 razy a tu zadna nie grzeje a i tak kreciłen silnikiem doznałem szoku podpiałem swiece na krotko a tu nawet ciepła sie nie zrobiła jakie mi radzicie kupic swiece i jaki jest koszt bo jak patrzyłem na stare to były bosch? pozdrawiam
-
daro31ie
- Ma gadane
- Posty: 196
- Rejestracja: ndz paź 01, 2006 20:23
- Lokalizacja: Carlow
-
Kontakt:
Post
autor: daro31ie » sob sty 05, 2008 16:19
nowe swiece kolego i to jak naj szybciej. Tdi pala bez swiec tak jak koledzi pisali ale szkoda meczyc silnika
Pozdrawiam daro
nie ma glupich ludzi sa tylko trosze inni
-
vorester
- Mały gagatek
- Posty: 72
- Rejestracja: czw sie 30, 2007 17:28
- Lokalizacja: Kielce
Post
autor: vorester » sob sty 05, 2008 16:25
szkoda tylko ze teraz zobaczyłem dawno to powinienem zrobic silnik i akumulator nie potrzebnie meczyłem to jak z tymi swicemi jakie najlepiej i jaki koszt ich jest
-
siinski
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: pt lip 20, 2007 20:41
- Lokalizacja: ok. Poznania
Post
autor: siinski » sob sty 05, 2008 21:47
Kiedy w swoim niedawno sprowadzonym golfie wymieniałem rozrząd,filtry,płyny itp przygotowując go do dalszej eksploatacji przy okazji sprawdziłem też świece.Okazało się że wszystkie cztery były spalone a auto przy -5 odpalało na strzała.Przebieg autka 350 tyś.km.
-
west_kolo
- Ma gadane
- Posty: 175
- Rejestracja: ndz lis 05, 2006 17:12
- Lokalizacja: koło , poznań
-
Kontakt:
Post
autor: west_kolo » sob sty 05, 2008 23:08
zalezy jakie swiece chcesz kupic ale ogolnie to koszt okolo 25 zł za sztuke... bynajmniej u mnie byl taki:) a polecam BERU
-
szatanek
- Forum Master
- Posty: 1028
- Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
- Lokalizacja: Lublin
-
Kontakt:
Post
autor: szatanek » sob sty 05, 2008 23:42
To ze TDI odpali bez gez grzania świec, moze nie tak łatwo jak z grzaniem ale odpali to nie zasługa duzego cisnienia sprężania tylko zasługa bezpośredniego wtrysku!!! W dzisiejszych czasach kazdy diesel ma taki wtrysk , ale spróbuj odpalic silnik TD przy mrozie bez grzania świec to nawet nowy bedzie miał spory problem mimo tego ze cisnienie sprężania wynosi w nim takze ok 30 bar. Jest tak dlatego ze rozpylone paliwo nie jest wtryskiwane bezpośrednio do komory w której sie spala, ale jest najpierw wtryskiwane do komory wirowej(bądź wstepnej) której to ścianki bardzo skutecznie odbierają ciepło, wychładzając sprężone powietrze i wtryskiwane paliwo, gdy do tego dodamy fakt ze zaden wtryskiwacz czopikowy nie jest w stanie rozpylic paliwa tak dobrze jak wtryskiwacz wielootworkowy to mamy utrudniony rozruch silników ZS z wtryskiem pośrednim w niskich temp.
Ostatnio zmieniony sob sty 05, 2008 23:49 przez
szatanek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Lukassso
- Forum Master
- Posty: 1366
- Rejestracja: ndz lut 19, 2006 19:42
-
Kontakt:
Post
autor: Lukassso » ndz sty 06, 2008 19:05
U mnie za sztukę BERU - 35zł, były tez jakieś japońskie po 30zł ale co niemieckie to niemieckie...
-
robak7
- Mały gagatek
- Posty: 119
- Rejestracja: pn gru 27, 2004 20:12
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: robak7 » wt sty 08, 2008 10:28
vorester pisze:... wyjałem je i podpiałem pod akumulator...
Czy moglbys mi napisac jaki jest rozmiar klucza do odkrecania swiec? Nie chce mi sie zagladac tam a chcialbym sprawdzic swieczki.
Jeszcze jedno: czyi stnieje mozliwosc sprawdzenia swiec miernikiem??
Pozdrawiam,
Rafał
-
norman
- Użytkownik
- Posty: 270
- Rejestracja: sob gru 23, 2006 18:22
- Lokalizacja: szczecinek
-
Kontakt:
Post
autor: norman » wt sty 08, 2008 10:32
robak7, klusz do swiec to 8 do listwy zasilajacei i 12 do swiecy, a jezeli wykrecisz listwe zasilajaca od swiec to wez probowke samochodowa 12v i jeden koniec podlacz do akumulatora (+) a drudim dotknij do dwintu gdzie sie przykreca listwe jak probowka zaswieci to swieca jest dobra
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 127 gości