Drgania, wibracje, hałas na wolnych obrotach

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Drgania, wibracje, hałas na wolnych obrotach

Post autor: homsky » śr gru 19, 2007 12:06

Od jakiegoś czasu trapi mojego klekota dziwna przypadłość , jest o tyle dziwna że wystepuje sporadycznie i przeważnie na zimnym i niedogrzanym silniku.

Odrazu pisze że silnik pracuje idealnie, zero szarpań , dławień , notlaufów itd , a całe zjawisko wystepuje tylko na wolnych obrotach i tylko gdy silnik jest zimny lub nie całkiem rozgrzany.

Wygląda to tak :

silnik pracuje równiutko , trzyma równo 950obr i nie faluje , nagle silnikiem zaczyna trząść wpada w małe wibracje i słychać taki charakterystyczny dźwięk jakby terkotanie, takie wrażenie to robi jakby w silniku jakis element wirujący sie poluzował i wprawiał w wibracje cały silnik , ale wystarczy dodac leciutko gazu podnieśc obroty do 1200-1300 i wszystko cichnie jest OK , mozna wrócic spowrotem na wolne obroty 950 i tez juz jest OK , za jakiś czas znowu na wolnych obrotach to sie pojawia gdy np stane na swiatłach , ale znowu wystarczy malutka przygazówka i wraca do normy wszystko , po rozgrzaniu silnika sytuacja taka juz nie wystepuje. Odrazu napisze że w momencie wpadania w drgawki z wydechu nie wydobywa sie żaden podejżany dym czy cos takiego.

W czasie jazdy nioc złego sie nie dzieje , jazda w każdym zakresie obrotów 1500-4500 jest płynna bezproblemowa i bez podejżanych odgłosów szarpań itd , całe zjawisko jest tylko na biegu jałowym

Wiem napiszecie podpinac pod VAG , ale musiałbym jeździc cały czas z laptopem i czekac na chwile kiedy zacznie sie to dziac , a nie mam takiej mozliwości

Jeszcze jedno zauwazyłem , na postoju gdy silnik pracuje na luzie gdy wkreca się go powoli powoli na obroty w okolicach ok.2500rpm silnik cały wpada w wibracje tak jakby jakis niewywazony element w nim wprawiał go w rezonans-drgania , widac te drgania silnika gołym okiem , silnik cały czas pracuje miarowo i równo tylko "COŚ" wprawia go w drgania .

Naszło mnie przypuszczenie czy to nie rozpadający sie dwumas ???? Nie wiem jakie objawy powoduje dwumasówka , bo w czasie ostrego przyspieszania nawet z niskich obrotów nic złego sie nie dzieje
Ostatnio zmieniony pn gru 31, 2007 21:28 przez homsky, łącznie zmieniany 4 razy.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr gru 19, 2007 14:28

Takie moje przypuszczenia ;) Co z napinaczem i rolką na ramieniu :?:



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » śr gru 19, 2007 15:53

damcio151 pisze:Co z napinaczem i rolką na ramieniu
damcio151 to nie to, napinacz paska wielorowkowego cay czas by haasowa , a nie tylko czasami na wolnych obrotach , jedyne co mi przychodzi do głowy to dwumas , ale potrzebuje potwierdzenia czy może on powodowac takie efekty


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

93003
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: ndz lip 15, 2007 22:51
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: 93003 » śr gru 19, 2007 22:32

jasne, to dwumas. mam to samo. juz drugi raz!. najpierw wymienilem na uzywany dwumas, ale teraz juz zamowilem inne sprzeglo. jednomasowe ktore pasuje do mojego silnika. tu masz opisane dokladniej co i jak

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0

Z tymi dwumasami to tak juz jest. sa one super jezeli chodzi o ochrone skrzyni biegow itd.. ale niestety.. sa bardzo awaryjne. na jednym zrobisz 100tys a na innym 15 tys. a koszta... bardzo duze. wiec proponuje przejsc na sprzeglo jednomasowe



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » śr gru 19, 2007 23:56

93003 pisze:teraz juz zamowilem inne sprzeglo. jednomasowe ktore pasuje do mojego silnika
zakładałeś juz nowy zestaw ??? ile cie pociągło razem za klamoty po kieszeni ???

[ Dodano: Sro Gru 19, 2007 22:58 ]
A narazie czekam jeszcze na inne przypuszczenia lub potwierdzenia diagnozy o dwumasie.
narazie jeżdże bo problem nie jest dokuczliwy pojawia się sporadycznie, ale z czasem pewnie bedzie sie nasilał jesli to faktycznie koło zamachowe


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

93003
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: ndz lip 15, 2007 22:51
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: 93003 » czw gru 20, 2007 02:15

nie jeszcze nie zakladalem. czekam bo na dniach ma przyjsc paczka z allegro. ale generalnie za kolo z tarcza i dociskiem zaplacilem 250. jest to komplet od G60. licze sie z tym ze bede musial kupic nowa tarcze, bo to jest z auta z rozbiorki wiec tarcza moze juz byc nie za ciekawa.. ale z tego co czytalem na forum... ludzie ktorzy pozakladali jednomasy do swoich cacek, sa zadowoleni.... a to chyba jest najwazniejsze. powiem tak... koszt dwumasu 1100zl a jednomasu mowi sam za siebie. i druga sprawa.. jednomas jest tak prymitywnie zbudowany za tak szczerze mowiac to tam nie ma za bardzo co sie popsuc. pozdrawiam



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw gru 20, 2007 03:19

homsky pisze:napinacz paska wielorowkowego cay czas by haasowa , a nie tylko czasami na wolnych obrotach
z tym się nie mogę zgodzić bo przerabiam to własnie w swoim golfie i od czasu jak przyszły niskie temperatury to po odpaleniu silnika napinacz grzechocze mi drży jak szalony przez regularne 2 minuty a potem samoczynnie ustaje wibrować i grzechotać, jak po odpaleniu silnika w czasie tych pierwszych 2 minut dodam mu gazu to napinacz zachowuje się normalnie a jak spadnie do wolnych obrotów to again-replay !



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » czw gru 20, 2007 11:06

Sztomel pisze:od czasu jak przyszły niskie temperatury to po odpaleniu silnika napinacz grzechocze mi drży jak szalony przez regularne 2 minuty a potem samoczynnie ustaje wibrować i grzechotać,
Obsłuchałem cały silnik i od strony rozrządu i napędu pasków wszystko pracuje bezszelestnie , te wibracje i terkot wydobywa sie jakby z wnętrza silnik-skrzynia i wprawia w delirium cały silnik i bude auta , stawiam 90% na koło dwumasowe , ale pewności nie ma , chyba pozostaje jeździc aż efekty bedą bardziej widoczne i odczuwalne ze wskazaniem na te nieszczesne sprzęgło.

[ Dodano: Czw Gru 20, 2007 10:07 ]
93003 pisze:nie jeszcze nie zakladalem. czekam bo na dniach ma przyjsc paczka
Jak wymienisz napisz jak tam efekty i odczucia


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Spear
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pt lip 13, 2007 09:47
Lokalizacja: Opole

Post autor: Spear » pt gru 21, 2007 11:24

Cześć Wam :) Mam MK3 1.9 TD. Ostatnio zauważyłem zmiany w pracy silnika.. może to związane z tym, że to pierwsza moja zima z autem.. Chodzi o to, że samochodem szarpie jak stoi z włączonym silnikiem co jakiś czas.. Mam się martwić?



Awatar użytkownika
tomurro
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: ndz gru 30, 2007 16:52
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

Post autor: tomurro » pn gru 31, 2007 17:36

Witam. Może nie bardzo się znam na mechanice, ale kiedy moje TDI rzęziło na wolnych obrotach, a po dodaniu gazu wszystko cichło wszyscy mi mówili że to napinacz paska (ta sprężyna przy alternatorze) a to było jak się okazało pompa wody, który wprawiała w dragania i wibracje całe auto. Najpierw mniej ale potem coraz bardziej i bardziej. Po wymianie jak ręką odjął:)



martino87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 21:25
Lokalizacja: Zadupie
Kontakt:

Post autor: martino87 » sob wrz 20, 2008 15:08

Cześć, mam pytanie co do mojego wolfa mk4 w TDi. Silnik u mnie pracuje bardzo przyzwoicie, ale kiedy włącze klime, coś zaczyna klekotać. Bardzo mnie to denerwuje, bo chciałbym to wyeliminować, wiem że hałas dochodzi od paska napędzającego alternator. Do końca nie poznałem się jeszcze z budową tego napędu, nie wiem czy to rolka czy może napinacz?? Pomóżcie prosze. :crazy:


Martino

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » sob wrz 20, 2008 18:33

Czy jak po uruchomieniu silnika wączysz światła to tez zaczyna klekotać? Moze to byc wina koła pasowego wału korbowego z tłumikirm drgan, u mnie tak było jak zwiększało sie obciązenie na pasku wielorowkowym.



martino87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 21:25
Lokalizacja: Zadupie
Kontakt:

Post autor: martino87 » sob wrz 20, 2008 20:33

Kiedy włączam światła, to raczej nic się nie dzieje, ale masz racje że to tłumik drgań może być przyczyną. Włączam klime elektro magnes pompy załącza się i stawia opór. Jeżeli to tłumik drgań, będe musiał go wymienić. Wielkie dzięki Szatanek za odpowiedź :grin: Odpisze kiedy uda mi się coś zlokalizować. Dzięki


Martino

hudy85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: sob wrz 20, 2008 20:07
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: hudy85 » sob wrz 20, 2008 21:10

Witam ,podepnę się również jeśli można :grin:
Otóż ,od niedawna jestem posiadaczem IBIZY z silnikiem TDI 1.9 o mocy 110 kucyków ,co zauważyłem:
Od momentu kupna wszystko wydawało się ok ,standardowo postanowiłem wymienić rozrząd wraz z pompa wody , olej + filtr oleju ,paliwa i powietrza.
Co zauważyłem... od tamtego momentu wydaje się jakby brakować mu mocy ,spaliny jakoś dziwnie śmierdzą i na biegu jałowym ukazuje się cyklicznie dźwięk jakby coś tarło/chrobotało i zrywa w tym momencie silnikiem wraz z pojawiającym się dźwiękiem.Dodam ze te szarpanie występuje raczej przy zimnym silniku i poprzedza to głos jakby wentylatora ,myślałem ze może wiatrak z chłodnicy ,jednak nic tam sie nie kreci (nie znam sie wiec nie wiem czy to normalne :jezor: )
na vagu niby wszystko było ok ,teraz już nawet połączyć się nie mogę ,wiec nie bardzo wiem co dalej...
Autko nie kopci na żadne kolorki ,a zalewam go verva z orlenu.
może ktoś miał podobnie?

ps czy jeśli skończy się gaz ,klima będzie kręcić? nawiew dmucha ,jednak bez efektu...
Ostatnio zmieniony sob wrz 20, 2008 21:13 przez hudy85, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 21 gości