Jakość paliwa a kultura pracy silnika
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Jakość paliwa a kultura pracy silnika
Po zakupi swojego MK IV TDI zatankowałem go do pełna na stacjo BP- wybrałęm leprze paliwo tkzw. bezsiarkowe. Po czasie zobaczyłem ze na ciepło silnik głośno klekocze- nie hydrauliki- ale tak jakby sworznie w tłokach stukały albo była bardzo twarda praca silnika. Pomyslałem ze dziwne ze tylko na gorącym silniku. pO czasie myslame ze cos z motorem. Poza tym spalanie i dynamika w normie. Zjechałęm całe paliwo az zostało w baku 2l. Postanowiełm dla próby zatankować na Schellu i dodałem STP i o dziwo po 10km silnik ucichł Jak sadzicie złe było paliwko bo nie wierze ze tak szybko sie silnik uzdrowił lub wtryski przeczysciły. A poza tym tankowałem Golfa i weszło 59l az mi sie nie chce wierzyc. Ponoc w Mk IV sa baki 55l i 62l ale od czego to zależy???
Ostatnio zmieniony ndz gru 30, 2007 13:18 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.
- koczyk
- Użytkownik
- Posty: 257
- Rejestracja: śr lis 08, 2006 10:52
- Lokalizacja: Gdańsk - Grudziądz
- Kontakt:
moxliwe moja mama kiedys tankowala autko fakt ze benzynke nie diesla to nie mogla ujechac auto ciagle przerywalo (zalala tylko za 50zl dobrze ze nie caly bak) pojechala pozniej na inna stacje i fura jechala jak szalona jak reka odjal moze byc ze od paliwa
Ostatnio zmieniony ndz gru 30, 2007 10:18 przez koczyk, łącznie zmieniany 1 raz.
- Przewodnik
- Ma gadane
- Posty: 228
- Rejestracja: pt sie 11, 2006 22:22
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
paliwo a paliwo jest róznica dla tego only verva lub v-power
teraz cos o stacjach
na stacja mają dopuszczlną norme jaką dystrybótor moze oszczędzic na 20l (na tylu robi sie pomiary)
wynosi ona 50 ml (dawno sie tym nie interesowałem)
a niektóre stacje podkręcają zeby wiecej oszczędzało
niektórzy przesadzają
dlatego jak tankujes to na tej samej stacji (tak zeby sprawdzic ile ci wchodzi i wtedy mozesz porównac )
to tak troszku z moich wiadomości
olej teorie i przejdz do praktyki zalej go do pełna najepeij " pod sam korek " i przy nastepnym tankowaniu zalej na tej samej stacji i tak samo i zobaczysz co ci wyjdziePinkFloyd pisze:Ponoc w Mk IV sa baki 55l i 62l
teraz cos o stacjach
na stacja mają dopuszczlną norme jaką dystrybótor moze oszczędzic na 20l (na tylu robi sie pomiary)
wynosi ona 50 ml (dawno sie tym nie interesowałem)
a niektóre stacje podkręcają zeby wiecej oszczędzało
niektórzy przesadzają
dlatego jak tankujes to na tej samej stacji (tak zeby sprawdzic ile ci wchodzi i wtedy mozesz porównac )
to tak troszku z moich wiadomości
Kolego miedzy wartością jaką podaje producent a rzeczywistym zatankowaniem do pełna zawsze jest odstępstwo, wszystko to zalezy od budowy zbiornika. Jak tankujesz do pełna i raz ci odbije pistolet, to wg. producenta to jest pełny zbiornik, ale po odpowietrzeniu czy zabujaniu samochodu moze w zalezności od zbiornika wejsc tam nawet jeszcze 20l paliwa a nawet więcej.
Najlepszym przykładem tego jest passat kombi b4, jak większosc ludzi mieszkających na wschodzie polski wie ze są to samochody najchętniej kupowane po to aby wozic paliwo z Ukrainy, mój kumpel do takiego paska lekko wlewa 105 litrów paliwa, pomimo tego ze wg. producenta max. pojemnosc tego zbiornika to 70 l poprostu zbiornik ten wyjątkowo łatwo pozbywa sie powietrza które zawsze jest nad poziomem paliwa gdy zbiornik zalany jest do pełna wg. producenta. Ot cała filozofia.
Najlepszym przykładem tego jest passat kombi b4, jak większosc ludzi mieszkających na wschodzie polski wie ze są to samochody najchętniej kupowane po to aby wozic paliwo z Ukrainy, mój kumpel do takiego paska lekko wlewa 105 litrów paliwa, pomimo tego ze wg. producenta max. pojemnosc tego zbiornika to 70 l poprostu zbiornik ten wyjątkowo łatwo pozbywa sie powietrza które zawsze jest nad poziomem paliwa gdy zbiornik zalany jest do pełna wg. producenta. Ot cała filozofia.
Re: Jakość paliwa a kultura pracy silnika
PinkFloyd pisze:Po zakupi swojego MK IV TDI zatankowałem go do pełna na stacjo BP- wybrałęm leprze paliwo tkzw. bezsiarkowe. Po czasie zobaczyłem ze na ciepło silnik głośno klekocze- nie hydrauliki- ale tak jakby sworznie w tłokach stukały albo była bardzo twarda praca silnika. Pomyslałem ze dziwne ze tylko na gorącym silniku. pO czasie myslame ze cos z motorem. Poza tym spalanie i dynamika w normie. Zjechałęm całe paliwo az zostało w baku 2l. Postanowiełm dla próby zatankować na Schellu i dodałem STP i o dziwo po 10km silnik ucichł Jak sadzicie złe było paliwko bo nie wierze ze tak szybko sie silnik uzdrowił lub wtryski przeczysciły. A poza tym tankowałem Golfa i weszło 59l az mi sie nie chce wierzyc. Ponoc w Mk IV sa baki 55l i 62l ale od czego to zależy???
Myślę że to wtryskiwacza się przywiesiły a złe paliwo się mogło do tego przyczynić.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 160 gości