Po czyszczeniu nastawnika.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Turbonalepa
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pn sie 14, 2006 10:22
Lokalizacja: Gubin
Kontakt:

Po czyszczeniu nastawnika.

Post autor: Turbonalepa » pt gru 28, 2007 10:12

Witam.

Zastanawiałem się czy zakładać nowy temat w tej sprawie i stwierdziłem, że tak. W moim Passacie jak go zakupiłem występowały objawy zabrudzonego nastawnika. Auto szarpało przy delikatnym przyspieszaniu od 1200 obr do 2200 obr. Sytuacja się zaczęła pogarszać auto szarpało coraz mocniej, więc się wziąłem za czyszczenie nastawnika. Nastawnik wyczyściłem zgodnie z poradą Adamma i z jego pomocą przez GG. jak zdjąłem płytkę to zobaczyłem tyle syfu, że nie wiem jak to jeździło - myslę sobie wyczyszcze i będzie miód. Poskładałem auto odpaliło od strzału, zero falowania obrotów normalnie nie to auto. Niestety wrażenia takie były tylko do momentu jazdy próbnej. Auto dalej poszarpuje duzo dużo mniej ale jednak. Po korekcji dawki znowu jazda próbna i tak: na 1, 2 i 3 biegu nie szarpie wcale a na 4 i 5 poszarpuje delikatnie około 1500 obr. Po odpięciu wtyczki od impulsatora szarpanie ustaje, więc niby nastawnik ale dopiero co wczoraj wyczyszczony. Samochodem da się wreszcie jeździć obroty nie szaleją ale to delikatne poszarpywnaie na 4 i 5 biegu mnie denerwuje.

Czy mogłem jakoś słabo go wyczyścić, ze tak jest czy może jest jakaś inna przyczyna??

Proszę o jakieś sugestie.

Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt gru 28, 2007 13:27

Turbonalepa
Jak rozebrałeś nastawnik i wyczyściłeś go to delikatnie przetarłeś drobnym papierem ściernym ( 1500 ) wirnik :?: chodzi mi o te zaznaczone na czerwono pole
Obrazek

oraz wyregulowałeś odstęp między wirnikiem a elektromagnesem tak aby przy obrocie nie tarły o siebie :?: zaznaczone na żółto

Obrazek

zdjęcia z fotoporady Adamma :pub:
Ostatnio zmieniony pt gru 28, 2007 13:28 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Turbonalepa
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pn sie 14, 2006 10:22
Lokalizacja: Gubin
Kontakt:

Post autor: Turbonalepa » pt gru 28, 2007 15:46

No nie czyściłem papierem ściernym, a co do ustawienia przerw między wirnikiem i magnesem, to nie żebym jakoś mega dokładanie ustawił ale tak żeby nie obcierało. Zastanawiam mnie to poszarpywanie bo to na 99,9 % wina nastawnika. chyba go dzisiaj jeszcze raz rozbiore - tylko po co :P



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt gru 28, 2007 16:14

Turbonalepa pisze:No nie czyściłem papierem ściernym,
ten wirnik jest już przytarty i ma na pewno szorstką powierzchnię ( u mnie było dokładnie tak samo )
Turbonalepa pisze:a co do ustawienia przerw między wirnikiem i magnesem, to nie żebym jakoś mega dokładanie ustawił ale tak żeby nie obcierało
Jak już rozbierzesz to ustaw dokładnie ... poświęć nawet kilka/kilkanaście minut na to ... jest to ważne
tylko po co
po to by sprawdzić gdzie popełniłeś błąd



Awatar użytkownika
Turbonalepa
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pn sie 14, 2006 10:22
Lokalizacja: Gubin
Kontakt:

Post autor: Turbonalepa » pt gru 28, 2007 16:23

No rozbiore jeszcze raz i ustawie dokładnie, natomiast co do powierzchni wirnika to jest gładka bo ją dokładnie oglądałem (ale i tak ją papierkiem przelece). Czy szarpanie spowodowane przez nastawnik ma przyczynę tylko w utrudnionym poruszaniu wirnika, czy może "u góry" nastawnika na płytce też coś nie halo??



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt gru 28, 2007 16:24

Turbonalepa pisze:czy może "u góry" nastawnika na płytce też coś nie halo??
raczej płytka nie ma nic do tego ...



Awatar użytkownika
Turbonalepa
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pn sie 14, 2006 10:22
Lokalizacja: Gubin
Kontakt:

Post autor: Turbonalepa » pt gru 28, 2007 16:26

Tak myślałem. Dzisiaj po pracy jeszcze raz rozbiore i poświęce uwagę tym powierzchnią i ustawieniu wirnika. Dam znać czy to coś zmieniło.

Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pt gru 28, 2007 18:53

rozbierz, ustaw, przelutuj i powinno byc cacy


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Turbonalepa
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pn sie 14, 2006 10:22
Lokalizacja: Gubin
Kontakt:

Post autor: Turbonalepa » pt gru 28, 2007 19:03

Tak zrobie jak koledzy piszą jeszcze dzisiaj. dzięki za dotychczasowa pomoc.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz gru 30, 2007 15:43

i jakie efekty :?:



Awatar użytkownika
konri
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: czw lis 01, 2007 13:17
Lokalizacja: Zielona Góra/Rzepin

Post autor: konri » ndz gru 30, 2007 17:21

Dalej jest to samo, Na 4 i 5 biegu jest wyczuwalne poszarpywanie.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz gru 30, 2007 17:27

konri pisze:Dalej jest to samo, Na 4 i 5 biegu jest wyczuwalne poszarpywanie.
i z odpiętą wtyczką ustępuje :?: jak chodzi palec czujnika przesuwu :?: haczy o coś :?: jaka jest jego wartość w grupie 001 pole 3 :?:
Ostatnio zmieniony ndz gru 30, 2007 17:27 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
konri
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: czw lis 01, 2007 13:17
Lokalizacja: Zielona Góra/Rzepin

Post autor: konri » ndz gru 30, 2007 17:50

palec chodzi bez oporu, napiecie 0,740V, jak odepne wtyczke ustepuje


Ford galaxy MKI `00 90KM 1,9 tdi pd
Altea XL `11 105KM 1,6 TDI CR
MB190E 2,3-16v `85 185KM 2,3-16 B
Naprawa pomp VP44, VP30, VP37, diagnoza VAG, kąt wtrysku, czyszczenie turbin, itp. itd.:

Konri - tel. 0 693 030 931, GG: 146044
Turbonalepa - tel. 0 602 859 936, GG: 1549145

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz gru 30, 2007 18:05

konri pisze:palec chodzi bez oporu, napiecie 0,740V, jak odepne wtyczke ustepuje
no to lipa straszna ... może coś z pompą albo dalej coś z nastawnikiem tylko co ... kable i luty dobre :?: a co jak zwiększysz/zmniejszysz dawkę :?:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 160 gości