ile oleju bierze wasz klekot ??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » śr gru 26, 2007 23:42

Koledzy kiedy wy sie w koncu nauczycie, nigdy nie jestesmy w stanie stwierdzic ile oleju spalił nam klekot, to ze patrzymy na miarke i widzimy ze od wymiany do wymiany ubyło 2 czy tam 5 mm nie swiadczy o tym ze silnik spalił tylko tyle. Zawsze do oleju trafia paliwo i zwięksa jego objętość. Zauwazcie ze nowe silniki ZS mają dośc duzą normę zuzycia oleju, czemu tak sie dzieje? Nie chodzi tu tylko o doładowanie bo kazda turbina nawet nowa dmucha pewną ilość oleju, taka juz jest natura jej uszczelnienia, nie da sie jej idealnie uszczelnic bo warunki pracy na to nie pozwalają, ale chodzi o co innego. Nowoczesne diesle mają całkiem inną efektywnośc spalania mieszanki, diesle te odpalają od obrotu, paliwo jest bardzo dobrze rozpylane i spala sie praktycznie od początku tj. od rozruchu w 100%, wniosek z tego taki ze do oleju trafiają sladowe ilości paliwa które nie powodują zwiększenia jego objętośći. Stare diesle nie tylko gorzej odpalały( dłuzsze kręcenie a paliwo jest wtryskiwane), ale po rozruchu zimnego silnika paliwo nie było tak efektywnie spalane, więc skutecznie zwiększało objętość oleju w miesce ciesząc tym samym właściciela jaki to on ma świetny silnik który nie zuzywa oleju :) Silnik musi spalać olej nie ma na to siły, jesli oleju nie ubywa po przebiegu 10-15 tys km to radze dobrze sprawdzić jego lepkość bo napewno jest nieźle rozcięczony przez olej napędowy, moze wizulanie nie tak bardzo to widać bo sadza dość skutecznie go zagęszcza ale napewno tak jest i jego właściwości smarne są juz marne. pzdr.
Ostatnio zmieniony śr gru 26, 2007 23:45 przez szatanek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » czw gru 27, 2007 03:34

jak wy dbacie o swoje autka,olej powinno się wymieniac co 10tys max 12 niektóry zakochani to wymieniają co 8tys a co do tematu to zrobiłem szesc tys i na miarce ubyłu ok 1mm oleju
to luknij sobie do kasiazki i zobacz co ile sie wymienia olej w dielsu widze masz przyzwyczajenia benzyniaka wiec najpierw poczytaj a pozniej napisz w mk2 dieslu wylewa sie i wlewa co 7500km

moj cos okolo 1L od wymiany do wymiany kazdy diesel ma prawo zjesc troche oleju
jechałem nad morze i z powrotem w wakacje tak spokojnie i ekonomicznie do 90 km/h zrobiłem wtedy chyba 1500 km
łoo matko to pewnie tydzien jechales i pare dni poodpoczywales wspolczuje ;)
kiedys tak jechalem do Berlina niby tylko 160km odemnie a myslalem ze kierowce zaraz strzele zdazylem sie 2razy wyspac zanim zajechalismy porazka :grrr:



Awatar użytkownika
jasiek21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 672
Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
Lokalizacja: Pszów / Karczów
Kontakt:

Post autor: jasiek21 » czw gru 27, 2007 09:22

mój bierze ok 0,5 litra na 6 tysięcy kilometrów. Przepala go turbinka, bo czasami puszcza ładnego niebieskiego bąka.



Grzegi Siedlce
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: ndz wrz 25, 2005 18:32
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: Grzegi Siedlce » sob gru 29, 2007 21:43

souler pisze:kazdy mineral to zlo!!!
kto ci takich głupot naopowiadał kolego ??



Awatar użytkownika
buli56
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: czw mar 01, 2007 20:27
Lokalizacja: gliwice
Kontakt:

Post autor: buli56 » sob gru 29, 2007 23:46

Po pierwsze jeżeli ktoś pisze, że po 10 tys. nic oleju nie wziął to znaczy ,że leją wtryski. Po drugie jak można pisać ,że wziął 1 mm na bagnecie, wystarczy różnica temperatur otoczenia o 10st. lub drobna nierówność i już będzie 2 mm.


buli

Dino114
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: pn wrz 18, 2006 19:59
Lokalizacja: Nowa Ruda
Kontakt:

Post autor: Dino114 » ndz gru 30, 2007 10:25

Koledzy ja mam VW JETTA 1,6 D zwykły i jak pomykam tak do 90 km. na godzine to pali mi ok. 0,5L na 1000 km. i co mam na to poradzic no bierze :panna: ale moc ma jak są mrozy pali ,mam go 2 lata i nie było tak by w zimę nie odpalił, a autko stoi czały czas na dworze. Tak mysle sobie że mogą uszczelniacze siedziec na zaworach. Pozdrawiam.


Mam do sprzedania głowice z silnika 16 GTI kompletna

Grzegi Siedlce
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: ndz wrz 25, 2005 18:32
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: Grzegi Siedlce » ndz gru 30, 2007 12:37

buli56 pisze:Po pierwsze jeżeli ktoś pisze, że po 10 tys. nic oleju nie wziął to znaczy ,że leją wtryski.
nie uważasz że gdyby wtryski ostro lały to trochę by kopcił na czrno ???



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » ndz gru 30, 2007 16:12

Wtryski wcale nie muszą lać zeby paliwo trafiało do oleju, oczywiście jak leją większe ilości paliwa sie nie spalają i trafiają do oleju.



Awatar użytkownika
szopek87
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: czw kwie 24, 2008 19:43
Lokalizacja: Lublin

Post autor: szopek87 » sob maja 10, 2008 00:08

moj na 15 tys nie wziol nic ale tak jak bierze na 4 tys litr to jest sie czym martwi i trzeba pomyslec o jakims remoncie


nigdy nie jest tak nisko by nie mogło być niżej
7 cali czystej stali a wahacz o asfalt wali :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 74 gości