Sciety pasek rozrzadu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

marutko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: sob gru 31, 2005 22:32
Lokalizacja: mazowieckie

Sciety pasek rozrzadu

Post autor: marutko » pt gru 28, 2007 10:49

Witam wszystkich. Dotąd byłem jedynie czytającym, ale ponieważ nie znalazłem tematu, który mnie "boli" postanowiłem napisać. Problem polega natym, że około 10tys po wymianie paska rozrządu, napinacza i rolki prowadzącej koło pasowe na wale korbowym ścięło ok. 1/3 szerokości paska. Będę wdzięczny za sugestie, ewentualnie opis rozwiązania podobnego problemu, pozdrawiam.
Auto to audi b4, ale silniki te same
Ostatnio zmieniony pt gru 28, 2007 11:10 przez marutko, łącznie zmieniany 1 raz.



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » pt gru 28, 2007 11:09

Masz problem z gibajacym kolem pasowym, inna ewentualnosc to moze mechanik cos spartolil
Ostatnio zmieniony pt gru 28, 2007 11:12 przez Gitner, łącznie zmieniany 1 raz.


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

marutko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: sob gru 31, 2005 22:32
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: marutko » pt gru 28, 2007 12:20

Koło w porządku, rozrząd sam zmieniałem i powinno być OK, a jednak



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pt gru 28, 2007 12:44

napinacz?


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

marutko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: sob gru 31, 2005 22:32
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: marutko » pt gru 28, 2007 12:55

napinacz nowy, nie pamiętam nazwy, jakaś kanada, drogi. Nie da się dokładnie oblukać w ramie, ale podejrzewam małe koło rozrządu, pasek ma tendencję do zsuwania się na zewnątrz



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pt gru 28, 2007 15:09

napinacz w dobra strone napiety? kolo rozrzadu na 100% nie ma bicia? cos mi sie nie wydaje. pasek rzadko kiedy chodzie idealnie po srodku kolek, ale scinac lub obcierac nie ma prawa.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

przemek1981
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr sie 09, 2006 20:28
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Post autor: przemek1981 » pt gru 28, 2007 19:43

Zobacz czy nie masz luzu na pompie wtryskowej.Ostatnio robiłem kolesiowi rozrząd w Mk3 AFN i stary pasek zjeżdżał z koła pompy i tarł o obudowe.



Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » pt gru 28, 2007 20:03

U mnie przytrafiło się że napinacz nie chodził idealnie równolegle do głowicy silnika. Była różnica w dziesiątach milimetra na obwodzie i przez 10000 km ścięło mi 3 mm paska. Zestaw SKF. Reklamacja została uznana i po założeniu drugiego napinacza wszystko odpukać jest OK.

[ Dodano: 28 Gru 2007 19:04 ]
Luz na pompie też ma na to wpływ i pasek będzie zjeżdżał w stronę obudowy paska, ale nie powinien mieć aż tak dużego znaczenia.


Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406

Awatar użytkownika
diaz34
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 280
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 13:45
Kontakt:

Post autor: diaz34 » pt gru 28, 2007 22:22

Mi tez scinalo pasek tez ok. 3mm zjechalo winny sie okazal napinacz ktory zle prowadzil pasek


Jestem mechanikiem ASO Skoda, słóże pomoca lecz tez czasem jej potrzebuje...

marutko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: sob gru 31, 2005 22:32
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: marutko » sob gru 29, 2007 18:10

Pasek gubił swoją ścieżkę w okolicach koła pośredniego i dalej na małym kole rozrządu był lekko przycinany. Napinacz, duże koło rozrządu i napędu p-py wtr. ułożenie paska prawidłowe. Dałem sobie zasugerować wadę napinacza, wymieniony, na wyniki niestety trzeba trochę poczekać, chociaż , jeśli nie ulegam sugestii, może być lepiej. Dzięki za podpowiedzi i sugestie, siła ludzkich doświadczeń jest ogromna :rotfl:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 32 gości