[TDI 1Z] Wycięcie Katalizatora

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tomekku
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw sie 30, 2007 12:40
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: tomekku » pt gru 28, 2007 13:32

Przepraszam, że odkopuję, ale mam parę pytań związanych z tematem.

Mam silnik jak w temacie. Dziwny pomruk mam przy półsprzęgle , w okolicach 1500obrotów oraz powyżej 3000. Podejrzewam, że to katalizator lub tłumik środkowy.
Byłem dziś u znajomego w warsztacie. Powiedziałem, że chcę się pozbyć katalizatora. On do mnie, ze nie ma sensu bo spalanie mi wzrośnie i mogę mieć problemy z ilością wydzielanych spalin i na przeglądzie. Ja mówię, że to diesel. On się upiera, że tam jest sonda i będą złe pomiary.

Moje pytanie. Lepiej wybić katalizator, czy całkiem go wyciąć ? Co wówczas z sondą lambda ? Jak ze spalaniem i przeglądem, ilością wydzielanych spalin.

Z góry dzięki za odpowiedzi.



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » pt gru 28, 2007 13:46

heh, fajnego masz tego mechanika, ale na dieslu to chyba sie nie za bardzo zna. jeżeli masz wbity kat w dowód, to jak go nie bedzie mogą sie przyczepić, wtedy wstaw w środek rure. odetkanie wydechu. natomiast jaka sonda sie zapytuje? przeciez sadza by ją oblepiła w moment. spalanie nie ma nic do tego, a ilość spalin, cóż jeżeli nie jest nic kręcone to przejdzie. a na wynik spalin wpływa tak wiele czynników że przeważnie diesli nie badają bo większość musiałaby stać w garażu:)


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
tomekku
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw sie 30, 2007 12:40
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: tomekku » pt gru 28, 2007 13:52

Nie mam kata w dowodzie :))

Ale lepiej wyciąć kata całkiem czy go wybić ?

Mówił, że przy kacie mam sondę. Po pozbyciu się kata będzie dawała złe info do kompa = większe spalanie. Ale czytałem opinię innych nie mają takich problemów, ale chcę mu to konkretnie uzasadnić.

No właśnie on mi zaczął wkręcać, że teraz coraz ostrzej kontrolują dieselki, co do ilości spalin...



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » pt gru 28, 2007 13:57

to może jeszcze powiedz jaki masz silnik, bo lambda jakby mieszkanke ustalała w benzynie, a nie w dieslu :)


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
tomekku
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw sie 30, 2007 12:40
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: tomekku » pt gru 28, 2007 14:00

No 1Z :))

Haha, no to dobre. Więc lambdy nie ma w dieslach?
Ja mu mówię, że mam TDI diesla a ten, że nie ma znaczenia.



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » pt gru 28, 2007 14:00

co do kontroli, to pewnie ma racje. tylko co by powiedzieli na starsze autobusy :bigok: coś nie teges ten twój mechanik. czy wybijesz czy wsadziś odpowiednią rurke, czy rozetniesz, wyjmiesz i pospawasz nie ma większego znaczenia, jak go nie bedzie to spaliny szybciej sie wydostaną na zewnątrz

[ Dodano: Pią Gru 28, 2007 1:02 pm ]
w przypadku 1Z komp steruje pompą i dawką paliwa w zależności co powie jej wtrysk sterujący i ile jest powietrza, ot cała filozofia


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
tomekku
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw sie 30, 2007 12:40
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: tomekku » pt gru 28, 2007 14:12

Więc zostaje kwestia tych spalin.
W nowego kata chyba nie ma co kasy ładować?

Po wybiciu kata natężenie dźwięku wydobywającego się z tłumika nie wzrasta ? Czy będzie słychać taki pusty dźwięk jeśli go wybijemy?



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » pt gru 28, 2007 14:14

nie będzie. turbina większość hałasu tłumi. sprzedaj starego kata i jeszcze kase bedziesz miał


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
tomekku
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw sie 30, 2007 12:40
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: tomekku » pt gru 28, 2007 14:22

Dzięki wielkie :)
4go jestem umówiony tam to trochę zagnę tego mechanika.



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » pt gru 28, 2007 20:02

Kolego jedz do tego twojego mechanika i niech Ci palcem pokaże tą sonde lambda w twoim 1Z , moze on sie zatrzymał na generacji silników z fiata 125p ?? hehe



DANIEL LHR
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
Lokalizacja: hrubieszów

Post autor: DANIEL LHR » pt gru 28, 2007 20:47

to nie mechanik tylko bajkopisarz :grin:



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » pt gru 28, 2007 21:59

szatanek pisze:Kolego jedz do tego twojego mechanika i niech Ci palcem pokaże tą sonde lambda w twoim 1Z , moze on sie zatrzymał na generacji silników z fiata 125p ?? hehe
a to w fiacie 125 jest lambda :)??


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
leon666
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:35
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: leon666 » pt gru 28, 2007 22:11

Jest tak opinia pewnie prawdziwa ze tdi bez katalizatora ma jakis rezonans ktory ma złe działanie na turbo ,,ja mówie d... u siebie wyciełem i nic zadnych zmain pozatym ze zaczął sie lepiej wkręcac a był taki zawalony ze prawie niedrozny a jak go obstukałem to zaczął ze spalinami wydalac złoto i platyne wiec śmiało wycinaj


www.vagmazowsze.com.pl


Elektromechanika samochodowa -regeneracja rozruszników i alternatorów , naprawy bieżące / info pw / konkurencyjne ceny

mrEd
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: czw sie 03, 2006 23:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mrEd » pt gru 28, 2007 22:38

sonda lambda w dieslu :rotfl: ....żart roku 2007



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 153 gości