Czy zwiększyć przebiegi między zmianą oleju z 7500 do 10000?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Czy zwiększyć przebiegi między zmianą oleju z 7500 do 10000?

Post autor: stonefree » czw gru 27, 2007 22:25

Od kilku miesięcy jeźdzę na oleju 10W40. Zdecydowałem na zmianę z minerała na którym latał poprzedni właściciel. Znienialem go do tej pory co 7500 km. Czy zostać przy tych 7500, czy pozwolić sobie na wydłużenie np do 10 000?

[ Dodano: Czw Gru 27, 2007 21:27 ]
Vyłbym zapomniał. A co myślicie o zmianie na 5W40 na okres zimy?Na zegarze 280 tys km, oleju nie bierze?



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » czw gru 27, 2007 23:44

tomcio, Chyba 5 albo 6 wymian.Sprężarka mi się tylko spociła,ale cisnienie jest podniesione.Poza tym brak niepokojących objawów,a silnik pracuje kulturalniej niż na minerale.



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pt gru 28, 2007 00:42

ja jezdze na 10w40 i nawet nie mysle zeby do takiego starego motoru lać coś rzadszego. PS. mysle, ze jak wymienisz co 10tys to tez mu sie nic strasznego nie stanie, duzo zalezy od tego w jakich warunkach auto jest eksploatowane


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » pt gru 28, 2007 00:46

duzo zalezy od tego w jakich warunkach auto jest eksploatowane

jak podniosl cisnienie to raczej normalnie przecietnie niejezdzi ;)
obstawiam co 7500/8000



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pt gru 28, 2007 01:14

Krzylu pisze:
duzo zalezy od tego w jakich warunkach auto jest eksploatowane

jak podniosl cisnienie to raczej normalnie przecietnie niejezdzi ;)
obstawiam co 7500/8000
mam bardziej na mysli czy lata na trasie czy robi 2 kilometry po miescie na zimno... to, ze ma podniesione cisnienie tak na prawde duzo nei znaczy...


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » pt gru 28, 2007 08:11

Ja jeżdze ma mineralnym i sobie chwale :) i max 7,5tyś. Ale długośc zmian chyba zależy od klasy oleju :)


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » pt gru 28, 2007 08:47

vw_vandal, jaki olej wlewasz ? W tym miesiącu mam wymiane w dwóch autach do 3 leję 10W40 a w 2 mam wlany mineralny jeszcze po starym właścicielu . Silnik suchy i nie bieże to chyba zaryzykuje i wleję półsyntetyk , jak coś to wrócę na mineralny.


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » pt gru 28, 2007 08:53

Najpierw sprawdź dolot i sprężarkę zanim zdecydujesz się wlać rzadszy olej.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » pt gru 28, 2007 11:37

twardy, jeżdze od zawsze na Castrolu Magnatec 15W/40. Po ściągnięciu pokrywy zaworów czyściutko że przejrzec się można. Podczas wymian, zurzyty olej rozlał mi się na rece, usunąłem chusteczką higieniczną. A widze Lotosa masakra :)


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » pt gru 28, 2007 13:43

BENITO pisze:Najpierw sprawdź dolot i sprężarkę zanim zdecydujesz się wlać rzadszy olej
przy sprężarce nie sprawdzałem ale rozbierałem dolot to mam znikome ilości oleum :chytry: wiadomo że troche go tam będzie
vw_vandal, też sie zastanawiam nad tym olejem do tej pory lałem mobila a coś mnie pcha w strone castrola :grin: . pozdro


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » pt gru 28, 2007 14:27

Bo vw zaleca Castrola do swoich silników. Ja mam zalany Castrolem GTX 15W40 z Niemiec.
Ostatnio zmieniony pt gru 28, 2007 14:27 przez BENITO, łącznie zmieniany 1 raz.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pt gru 28, 2007 14:42

ja śmigam na mineralnym i wymieniać staram sie mniej wiecej max do 10 tys
moje auto raczej większość zna wymieniam jak pisałem wyzej i wszystko jak na razie jest ok :) i mam nadzieje ze tak będzie :)

stonefree, ja bym został na twoim miejscu przy 10w/40 i dalej wymieniał tak samo !!
po co kombinować skoro wszystko jest dobrze ???



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 152 gości