wał korbowy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Kubecek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: pt lip 14, 2006 17:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

wał korbowy

Post autor: Kubecek » pt gru 21, 2007 18:31

Padl mi wal korbowy w aucie, kupic nowy, czy lepiej poszukac u zlomiarzy uzywki?
Jesli tak powiedzcie na co zwrocic uwage przy kupnie uzywki i jakie sa ceny?



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pt gru 21, 2007 22:47

za nowy to sie chyba nie wyplacisz
Na twoim miejscu pojechalbym do firmy gdzie robia szlify i tam sie zapytal o wal, to chyba najlepsze zrodlo.
Jezeli kupujesz uzywke to musisz patrzec czy nie jest porysowany i najlepiej zmierzyc jaki ma szlif, zeby sie nie okazalo ze jest po ostatnim.
Jakbys kupowal uzywke to ja na twoim miejscu zrobilbymodrazu szlif tego walu
Czy wal jest prosty- tego na oko nie sprawdzisz



Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

Post autor: Apsik » pt gru 21, 2007 23:59

ehhh a odpowiedź jest banalnie prosta :P
Trzeba wał prtzerobic na wersje pod klin TDI!!!
Jak padł Ci wał?? Pokrzywiłeś go, czy tylko poszedł klin (czesta usterka w AAZtach).
Ja u siebie mam wał od '96 TDI i różnica jest tylko w osadzeniu kółka na pasek rozrzadu - klin jest inny, bardzije przemyslany i ogólnie lepiej rozwiązany.
Jeżeli Twój wał jest prosty, a tylko masz problem z klinem, to szlif + panewki i przeróbka trzpienia pod kółko od TDI.
Jeżeli masz krzywy wał, to albo kupisz dobrą używke TDI w nominale, albo jakiś TD w nominale i przeróbka trzpienia na wersje TDI. W obu przypadkach zalecam szlif i nowe panewki.

Ja u siebie mam wał od TDI i panewki Mahle (1 szlif) - udało mi się wyrwać wał w nominale prosty i ogólnie w super stanie.
Jeżeli chciałbyś modyfikowac wął TD to ja mam moj stary na sprzedaż po taniości - jest w nominale, jest prosty i zabezpieczony olejem - trzpień trzeba przerobić na TDI bo osadzenie klinu TD jest "poszerzone" ;)

Powodzneia


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

ilio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: pn lis 13, 2006 01:30
Lokalizacja: Bytom

Post autor: ilio » sob gru 22, 2007 01:13

Apsik pisze:ehhh a odpowiedź jest banalnie prosta :P
Trzeba wał prtzerobic na wersje pod klin TDI!!!
Jak padł Ci wał?? Pokrzywiłeś go, czy tylko poszedł klin (czesta usterka w AAZtach).
Ja u siebie mam wał od '96 TDI i różnica jest tylko w osadzeniu kółka na pasek rozrzadu - klin jest inny, bardzije przemyslany i ogólnie lepiej rozwiązany.
Jeżeli Twój wał jest prosty, a tylko masz problem z klinem, to szlif + panewki i przeróbka trzpienia pod kółko od TDI.
Jeżeli masz krzywy wał, to albo kupisz dobrą używke TDI w nominale, albo jakiś TD w nominale i przeróbka trzpienia na wersje TDI. W obu przypadkach zalecam szlif i nowe panewki.

Ja u siebie mam wał od TDI i panewki Mahle (1 szlif) - udało mi się wyrwać wał w nominale prosty i ogólnie w super stanie.
Jeżeli chciałbyś modyfikowac wął TD to ja mam moj stary na sprzedaż po taniości - jest w nominale, jest prosty i zabezpieczony olejem - trzpień trzeba przerobić na TDI bo osadzenie klinu TD jest "poszerzone" ;)

Powodzneia
po co szlif

kup blok bez turbiny i bez pompy wtryskowej
czyli od pokrywy zaworów po miskę olejową

taka operacja w przypadku 1z kosztuje 150 euro
gdzie sam wał kosztuje od 200 do 400 i jeszcze szlif i panewki a gdzie robota ?



Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

Post autor: Apsik » sob gru 22, 2007 02:05

po co szlif
To mi spasuj wał z panwekami tak żeby wszystko było OK i sie przypadkowo nie posypało... ponadto panewki po ~250tkm to raczej nadają sie tylko na jedno ... domyśl się na co.


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

Awatar użytkownika
Kubecek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: pt lip 14, 2006 17:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Kubecek » sob gru 22, 2007 12:25

Apsik napisalem ci PW



ilio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: pn lis 13, 2006 01:30
Lokalizacja: Bytom

Post autor: ilio » ndz gru 23, 2007 13:28

Apsik pisze:
po co szlif
To mi spasuj wał z panwekami tak żeby wszystko było OK i sie przypadkowo nie posypało... ponadto panewki po ~250tkm to raczej nadają sie tylko na jedno ... domyśl się na co.
a czytać potrafisz ?
a panewki posadzisz w tym samym miejscu ?
kup blok bez turbiny i bez pompy wtryskowej
czyli od pokrywy zaworów po miskę olejową



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » śr gru 26, 2007 17:07

ilio pisze:
Apsik pisze:
po co szlif
To mi spasuj wał z panwekami tak żeby wszystko było OK i sie przypadkowo nie posypało... ponadto panewki po ~250tkm to raczej nadają sie tylko na jedno ... domyśl się na co.
a czytać potrafisz ?
a panewki posadzisz w tym samym miejscu ?
kup blok bez turbiny i bez pompy wtryskowej
czyli od pokrywy zaworów po miskę olejową
To co w koncu z tymi panewkami, nowe czy uzywane, szlifowac wal czy nie?
Z twojej wypowiedzi "ilio" nie wiadomo w koncu co robic.
Piszesz zeby kupic blok a co z panewkami i walem



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » śr gru 26, 2007 18:20

Ja bym zalecal tak jak pisze Apsik wal od Tdi w nominale badz TD tez w nominale, zrobic pierwszy szlif + nowe panewki +0,25. Wal od TD w nominale bedzie latwo zdobyc bo dosc czesto sypia sie kliny, z przerobieniem nie ma wiekszego problemu u tokarza.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Kubecek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: pt lip 14, 2006 17:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Kubecek » czw gru 27, 2007 15:39

Czy jezeli bede szukal tego walu to pasuje od golfa IV TDI czy nie bardzo?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 183 gości