Odpowietrzenie układu paliwowego

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

brzoza80
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob gru 22, 2007 23:03
Lokalizacja: Mysłowice

Odpowietrzenie układu paliwowego

Post autor: brzoza80 » sob gru 22, 2007 23:16

Witam.
Jakieś 2 tygodnie temu kupiłem Golfa III 1,9 TD i dzisiaj wyskoczył mi z nim problem, niestey nie chce zapalać. Jak się odrazu okazało, powodem był brak paliwa. Moja żona jakimś cudem dojechała do domu na oparach, wyłączyła samochód i następnego dnia nie udało się już go odpalić. Próbowała, kręciła rozrusznikiem aż padł akumulator i nic. Po tym fakcie udałem się na stację po kilka litrów ropki, podładowałem akumulator, włożyłem do samochodu, zagrzałem świece (3 razy) i dalej nic. Okazało się że w przewodach paliwowych dochodzących do filtra jest kompletna susza. Kręciłem może z 20-30 sekund a może nawet dłużej i nic. Wskaźnik paliwa skoczył wyraźnie ponad rezerwę a w przewodach jak było sucho, tak też jest dalej.
Przeczytałem gdzieś na forum że może to być wina zapowietrzonego układu paliwowego i że trzeba by go odpowietrzyć ale nie znalazłem niestety nigdzie opisu jak to zrobić.
Jeżeli ktoś byłby w stanie mi pomóc to byłbym wdzięczny.
Pozdrawiam



adasiek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: wt lip 24, 2007 00:52
Lokalizacja: Podlasie
Kontakt:

Post autor: adasiek » ndz gru 23, 2007 00:01

Po pierwsze to staraj się nie dopuszczać do całkowitego opróżnienia zbiornika, diesel to nie benzyniak, że 2 razy kluczyk przekręcisz i ci pompka nawrzuca odpowiednią ilość paliwka. Najprościej odpowietrzyć to usilnie próbować uruchomić auto (uwaga na rozrusznik, czasami może nie wytrzymać takiego katowania), kiedyś jakiś mechanik widziałem jak odpowietrzał luzując jeden z wtryskiwaczy (rzeczywiście szybciej pozbył się powietrza). Jeszcze jedno: sprawdź czy filtr paliwa nie domaga się wymiany, bo jak już był stary i auto jechało na oparach to mogło go tylko dobić jakimiś śmieciami ze zbiornika i już na pewno auta nie uruchomisz.



brzoza80
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob gru 22, 2007 23:03
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: brzoza80 » ndz gru 23, 2007 00:28

Filtr właśnie dzisiaj wymieniłem, jak przez noc podładuję akumulator to jutro rano spróbuję go odpalić. Na szczęście rozrusznik był kilka miesięcy temu regenerowany więc mam nadzieję że wytrzyma.
A tak wogóle to czy nie byłoby dobrze odpiąć jeszcze przewód dochodzący ze zbiornika paliwa do filtra i podpiąć go spowrotem jak już się napełni ropą?



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » ndz gru 23, 2007 10:55

Zalej filtr paliwa do pełna czystym ON przez otwór gdzie wkładany jest plastik z wężami od przwelewu, załóż plastik i zabespiecz wsówką. Następnie odkręć o jakieś 2-3 obroty nakrętke na jednym wtryskiwaczu i kręć rozrusznikiem do momentu aż ON zacznie tryskać z pod nakrętki. Wtedydy układ jest odpowietrzony. Dokręć nakrętke i zapal. :pub:


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

brzoza80
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob gru 22, 2007 23:03
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: brzoza80 » ndz gru 23, 2007 11:01

Właśnie pół godziny temu odpalił, faktycznie zalałem filtr ale nie luzowałem tej nakrętki bo nie miałem na rzędzi. Odpalił ale bardzo ciężko, jutro jade wymienić świece bo chyba już wogóle nie spełniają swoich funkcji :)
Pozdrawiam i dzięki za pomoc.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 120 gości