Coś nie tak z olejem. Pada Turbina czy co? AAZ

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

pdmcyc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 18:48
Lokalizacja: Biała P.
Kontakt:

Coś nie tak z olejem. Pada Turbina czy co? AAZ

Post autor: pdmcyc » pt gru 21, 2007 00:50

Witam

Mam taki problem, Silnik bierze dużo oleju około 1l na 4000km ale nie dymi na niebiesko olej na pewno nie wycieka na zewnątrz silnika ale jest turbina cała mokra i oleju mam bardzo dużo w IC, z tym że olej jest już w rurze między filtrem powietrza a turbiną więc nie wiem czy to może tak być jak turbina pada tym bardziej ze luz na wirniku góra dół jest niewielki ledwo wyczuwalny a podłużnego nie ma w ogóle. Problem zaczął się po przejściu z oleju 15w40 na 10w40 ale też nie od razu tylko po przejechaniu około 2000km wtedy świrować zaczął z tym olejem. Jak odkręcam korek wlewu oleju czy wyciągam bagnet nie puszcza żadnego dyma nie wiem co już może być??Z odmą coś nie tak?? bo tylko na nią wypada.
Ostatnio zmieniony pt gru 21, 2007 13:21 przez pdmcyc, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » pt gru 21, 2007 08:45

Przez samą odmę nie wyleci ci tyle oleju do dolotu. Z resztą zawsze możesz sobie na próbę zrobić catch cana (zbiorniczek na olej z odmy przywieszony do rury). Skoro z icka zrobił ci się zbiornik na olej to pora na turbinę, to moim zdaniem jedyne wytłumaczenie. Trza wymienić/zregenerować szuszarę.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

pasiak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt paź 14, 2005 20:17
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: pasiak » pt gru 21, 2007 09:32

skoro turbo nie ma luzów to trzeba sprawdzić uszczelniacze, przy okazji siedzenia pod maską sprawdz jak się ma wychwytywacz na odmie ten przymocowany do pokrywy głowicy - jeśli jest zawalony to wszystko możliwe żę odmą ci tyle oliwy wywali


Był passat jest volvo i jeden i drugi ma w znaczku V

Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » pt gru 21, 2007 10:02

Jakby miał zawaloną odmę to by olej wylatywał przez uszczelkę pokrywy na deklu i korek wlewu a nic by nie szło do dolotu.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

vagin5

Re: Coś nie tak z olejem. Pada Turbina czy co? AAZ

Post autor: vagin5 » pt gru 21, 2007 13:47

pdmcyc pisze:Witam

Mam taki problem, Silnik bierze dużo oleju około 1l na 4000km ale nie dymi na niebiesko olej na pewno nie wycieka na zewnątrz silnika ale jest turbina cała mokra i oleju mam bardzo dużo w IC, z tym że olej jest już w rurze między filtrem powietrza a turbiną więc nie wiem czy to może tak być jak turbina pada tym bardziej ze luz na wirniku góra dół jest niewielki ledwo wyczuwalny a podłużnego nie ma w ogóle. Problem zaczął się po przejściu z oleju 15w40 na 10w40 ale też nie od razu tylko po przejechaniu około 2000km wtedy świrować zaczął z tym olejem. Jak odkręcam korek wlewu oleju czy wyciągam bagnet nie puszcza żadnego dyma nie wiem co już może być??Z odmą coś nie tak?? bo tylko na nią wypada.

po raz kolejny się przekonujemy ze przechodzenie z 15w na 10w to zabujstwo dla silnika, a wszystko dla własnego wyrafinowanego ego bo niby olej leprzy, teraz są efekty.



Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

Post autor: Apsik » pt gru 21, 2007 14:05

Ja tam przejde na 10w zaraz po świetach, ale w sumie u mnie silnik po kapitalnym remoncie.
Rozszczelnił sie w przypadku pdmcyc i tyle, chciaz zbiegiem okolicznosci moze to być coś z turbina, ale skor nie ma luzow... pozostaje olej.


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » pt gru 21, 2007 14:47

Tak czy inaczej, 1l oleju na 4k km to już totalna porażka w przypadku AAZ, niechybnie coś pier....e za jakiś czas. Jeśli rzeczywiście to nie turbina, to gdzieś jeszcze ten olej musi wyciekać, a skoro tyle oleju jest w dolocie to nie wierzę żeby tego oleju nie palił w cylindrach. Może po prostu tego nie zauważasz.

Czeka cię mój panie rozbiórka silnika.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

pdmcyc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 18:48
Lokalizacja: Biała P.
Kontakt:

Post autor: pdmcyc » pt gru 21, 2007 15:41

pasiak, chodzi ci uszczelniacze w turbinie?? da się je sprawdzić samemu?

To Jeżeli turbina się mi skończyła to będzie taki objaw że całą rura od filtra do turba będzie w oleju?? bo mi bardziej tu podchodzi że odmą wali bo jak by ten ilej się dostał w drugą strone niż powietrze leci.

BENITO,

Ide zrobić ten zbiorniczek i zobaczymy co wyjdzie, odma działa bo raz czyściłem ją, a dwa jak zdejme ten wężyk co idzie do weża od filtra to ciśnienie się robi pod pokrywą zaworów. Olej palić to napewno wali jak dostaje się to nie mówię że nie tylko napisałem że nie dymi na niebiesko, kiedyś miałem 1,9D to jak brał olej około 1 na 2-3 tyś km to nic z tyłu nie było widać a tutaj nic.

tomcio,

Na tym podrkęconym na OKO to jeźciłem ponad rok tyle że na 15w40 i od zmiany do zmiany brał olej ale nie musiałem dolewać.



pdmcyc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 18:48
Lokalizacja: Biała P.
Kontakt:

Post autor: pdmcyc » pt gru 21, 2007 17:23

tomcio, no turbine mam małą K14, no ale tak czy siak to przez olej jest, bo jak by miała się wysrać przez to że turbina dostała w dupe to by padła dużo wcześniej,no albo zbieg okoliczności poprostu, mniejsza z tym będzie trzeba coś wymyślić co zrobić...

[ Dodano: Pią Gru 21, 2007 16:25 ]
Teraz IC odłączyłem właśnie z tego powodu żeby nie pociągneło oleju...niech sobie pali po troche...



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » pt gru 21, 2007 18:03

Jak ci nie zgaśnie po przekręcaniu kluczyka pewnego razu to się nie zdziw, zamiast zlikwidować przyczynę możesz jeszcze pogorszyć sprawę.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

pdmcyc
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 18:48
Lokalizacja: Biała P.
Kontakt:

Post autor: pdmcyc » pt gru 21, 2007 18:33

BENITO, nie mam zamiaru z tym jeździć nie wiadomo ile, przed świętami i tak nic nie zrobię a mam troche jazdy teraz, zaraz po nowym roku założe drugą turbine bo mam Garreta T3 i zobacze na niej co się bedzie działo... jak narazie zrobiłem ten zbiornik co mówiłeś i jeszcze zobacze z tą odmą.



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » sob gru 22, 2007 10:12

No to zobaczymy, nie sądzę żeby w zbiorniku ci się dużo uzbierało, takie ilości oleju może puszczać tylko turbina.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] i 172 gości