MK4 po wymianie paska - duże spalanie i spadek mocy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

celmar
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt gru 18, 2007 19:22
Lokalizacja: WROCŁAW

MK4 po wymianie paska - duże spalanie i spadek mocy

Post autor: celmar » wt gru 18, 2007 19:41

Witam , tak jak w temacie po wymianie paska rozrządu mam wrażenie że golfik nie zbiera się jak wcześniej , poza tym znacznie wzrosło spalanie które obecnie wynosi ok 8,5 L w mieście.

Podczas wymiany paska , przestawiło sie jego położenie na pompie wtryskowej o 1/2 zęba (w stosunku do starego),
być może to jest przyczyną ???

Po podłączaniu do VAG-a nie sypie żadnymi błędami.

Ew. jakie bloki zaczytać z VAGA żeby zdiagnozować problem.

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc


Autko to Golf MK4 1,9 TDI 90KM 98 rok
Ostatnio zmieniony wt gru 18, 2007 19:42 przez celmar, łącznie zmieniany 1 raz.



maxoff
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 753
Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:24
Lokalizacja: krk

Post autor: maxoff » wt gru 18, 2007 21:33

witam. pasek musi być ustawiony idealnie na znaki-tak że to po pierwsze, dwa- kąt wtrysku. pozdro.



celmar
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt gru 18, 2007 19:22
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: celmar » wt gru 18, 2007 21:50

jaka powinna być prawidłowa wartość konta wtrysku ?



maxoff
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 753
Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:24
Lokalizacja: krk

Post autor: maxoff » wt gru 18, 2007 22:35

kolego uzupełnij profil, podaj jaki to motor-mk4 niestety niczego nam nie mówi. jak miałem afn-a to w tdi timing wartość 49-54 na rozgrzanym silniku. pozdro.
Ostatnio zmieniony wt gru 18, 2007 23:01 przez maxoff, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Ostry!
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: ndz paź 08, 2006 22:03
Lokalizacja: OP/OK
Kontakt:

Post autor: Ostry! » wt gru 18, 2007 23:38

maxoff pisze:kolego uzupełnij profil
chyba koleżanko :jezor:


German Car - German Style ;-)
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]

Awatar użytkownika
maryjan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 862
Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
Lokalizacja: Ostrowite city of country

Post autor: maryjan » śr gru 19, 2007 13:30

A gdzie zmieniałeś/aś pasek?
Jedź do tych patałachów i niech poskładają porządnie rozrząd.

Pozdrawiam


Dziki

celmar
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt gru 18, 2007 19:22
Lokalizacja: WROCŁAW

warosci z vaga

Post autor: celmar » ndz gru 23, 2007 19:01

Wklejam poniżej wartości z VAG-a (analiza statyczna, przy temp silnika 90 st C ) proszę o analizę (głownie chodzi o kąt wtrysku ) ,
ew innych niepoprawnych parametrów.

Jeśli dobrze rozumiem to rodzaj mojego silnika to EDC ? jeśli nie to wyprowadźcie mnie z błędu



VAG Number 038 906 018 AE
Component 1,9| R4 EDC 0000SG 2103
Shop #. WSC 01316
Sofd. Coding 00002

001 - Injection Quantity

Engine speed: 903/min
Injection Quantity 4.0 mg/R
Mod. Piston Displ. 1.740 V
Coolant Temp. 74.7 st. C

002 - Idle display


Engine speed: 903/min
Throttle Position 0.0%
Increases speed/throttle/AC on 0 1 0
Coolant Temp. 74.7 st. C

003 - Exhaust Gas Recirculation


Engine speed: 903/min
MAF (specified) 265.0 mg/R
MAF (actual) 260 mg/R
EGR duty cycle 57.4 %

004 - Start of injection


Engine speed: 903/min
Specified start: 0.4 st BTDC
Actual start: 1.5 st BTDC
Cold start valve 2.8 %

005 - Starting conditions


Engine speed: 903/min
Start Inj Qty 31.4 mg /R
Actual Start of Inj 1.8 st BTDC
Coolant temp 75.6 st C

006 - Switch positions

Speed 0.0 km/h
Brake Pedal 0 0 0
Cruise Control 000000
Cruise system 255.0

007 - Temperatures


Fuel Temp: 27.0 st C
n/a
Instake Air Temp 10.8 st C
Coolant Temp 75.6 st C

008 - Injection Quantities (undocumented)

Engine speed 903/min
Inj qty 0.0 mg/R
Inj qty 28.6 mg/R
Inj qty 23.6 mg/R

009 - Injected quantity limatation

Engine speed: 903 / min
Injection Quantity CC Active 0.0 mg /R
Inj limit durning a/t shift 51.0 mg/R
No Display

010 - Air system
Mass Air Flow 275.0 mg/R
Barometric Pressure 1009.8 mbar
Manifold Pressure 1009.8 mbar
Throttle 0.0%

011 - Manifold Air Pressur


Engine speed 903 / min
Turbo Charger Specified 999.6 mbar
Turbo Charger Pressure 1009.8 mbar
Duty cycle Wastegate Bypass: 24.7 %

012 - Glow plugs

Glow status all 1`s=off: 11111111
Pre-glow period : 3.11
Supply Voltage: 14.06 V
Coolant Temp 75.6 st C

013- Idle speed smooth running adjustments


Cyl 1 : 0.07 mg/R
Cyl 2 : -0.47 mg/R
Cyl 3 : -0.02 mg/R
Cyl 4 : 0.40 mg/R

014 -


015 - Fuel Consumption

Engine speed 903 /min
Inj Qty (actual) 3.8 mg/R
Fuel Consumption : 0.39 l/H
Inj Qty requested from driver : 0.0 mg /R


016 - Auxiliar heater


Generator loading 40,4 %
Aux. heat 10000001
Activation Gigh/Low 00
Volate supply 13,98 V

017 -

018 -

019 - Quantity adjuster

Piston sens start : 0.740 V
Piston sens stop: 0.000 V
n/a
n/a

020 - Undocumented

RPM 903 /min
Inj. Qunatity 3.8 mg /R
Voltage 1.760 V
Load 0.0%

021 - Undocumented

Mass Air / Rev 270.0 mg/R
Mass Air/ Rev 500.0 mg/R
Duty Cycle 4.8 %
Bin Bits 010 000

022 - Undocumented

Ign. Timing 0.4 st BTDC
Ign. Timing 1.5 st BTDC
Duty Cycle 2.8 %
Speed 0.0 km/h

023 - Undocumented

Absolute Pres 999.6 mbar
Absolute Pres. 1040.4 mbar
Duty Cycle 24.7 %
Absolute Pres. 10009.8

024 - Undocumented

Temperature 31.5 st C
Tempreature 16.2 st C
Temperature 75.6 st C
no units 255.0



Awatar użytkownika
jasiek21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 672
Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
Lokalizacja: Pszów / Karczów
Kontakt:

Post autor: jasiek21 » ndz gru 23, 2007 19:34

kąt wtrysku jest w bloku 000 Basic Settings, a akurat tego nie ma.
Vag nie pokazuje kodu silnika. Możesz go odczytać choćby z osłony rozrządu, masz AGR lub ALH.
Ostatnio zmieniony ndz gru 23, 2007 19:39 przez jasiek21, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
towski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: śr paź 04, 2006 21:28
Lokalizacja: Zawidz-mazowsze
Kontakt:

Post autor: towski » ndz gru 23, 2007 21:34

celmar pisze:Podczas wymiany paska , przestawiło sie jego położenie na pompie wtryskowej o 1/2 zęba (w stosunku do starego),
być może to jest przyczyną ???
maryjan pisze:A gdzie zmieniałeś/aś pasek?
Jedź do tych patałachów i niech poskładają porządnie rozrząd.
jestem tego samego zdania co kolega maryjan



Awatar użytkownika
suavomer
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: sob lut 04, 2006 21:22
Lokalizacja: ZG

Post autor: suavomer » pn gru 24, 2007 14:17

jak ALH to zapraszam na wątek podany w stopce mojego posta (poniżej). Wygląda kiepsko...


Masz ALH? czytaj: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=91763

celmar
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt gru 18, 2007 19:22
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: celmar » śr gru 26, 2007 11:42

hmm, jasne okazalo sie ze jest to slynny ALH.
Wstawiam poniżej kąt wtrysku z TDI Timing ... mpim zdaniem wyglada oki
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
aw69
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 814
Rejestracja: ndz sty 30, 2005 23:48
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: aw69 » śr gru 26, 2007 12:31

zgadza się kąt wtrysku wygląda ok, powiedz czy praca silnika nie zmienila się ? Czy samochód zapala dobrze ? Mozliwe ze zostal przestawiony troche wałek rozrządu.


Mistrzostwo Polski w klasie Diesel 1/4 mili WST 2008 rok.......

celmar
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt gru 18, 2007 19:22
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: celmar » śr gru 26, 2007 21:47

samochod pali bez najmiejszych problemów nawet przy mrozach (ok. -10 st C)


013- Idle speed smooth running adjustments

Cyl 1 : 0.07 mg/R
Cyl 2 : -0.47 mg/R
Cyl 3 : -0.02 mg/R
Cyl 4 : 0.40 mg/R

Dziwia mnie takie duze rozbieżnośći pomiędzy cylindrami w bloku 013 ? , tak to ma wygladac ?

[ Dodano: 27 Gru 2007 10:02 ]
Zauważyłem dzisiaj jesszcze jedną dziwną żecz, gdy samochód chodzi sobie na wolnych oborotach w okolicy rury wydechowej słychać dziwny ŚWIST (coś się rozpędza chwilę chodzi i zatrzymuje .... i tak caly czas z różną intesywnością) co to może być ??

[ Dodano: 27 Gru 2007 10:59 ]
a
Ostatnio zmieniony śr gru 26, 2007 21:50 przez celmar, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 105 gości