skaczące obroty, kosmiczne spalanie, zanik mocy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
skaczące obroty, kosmiczne spalanie, zanik mocy
Witam
Mam ibiza TDI GT 110km '01z ktora mam male problemy z obrotami i ze zbyt duzym spalamiem ale zaczne od pczatku, gdy wystapily wahana obrotow na zaimnym silniku i na luzie (od 900 do 1000obr/min co ok 3 sec) podjechalem aby podpiac Ize do kompa. diagnoza wykazala blad nastawnika dawki, kod bledu N143 rownolegle z tym spalanie wroslo do bagatela prawie 11litrow na 100km w miescie - z pedalem gazu lekko musnietym. podjechalem do innego warsztatu ale zgrane bledy i wartosci biezace wskazywaly na uszkodzenie czujnika temp plynu chodzacego. Zostal on wymieniony i temeratura plynu chlodzacego sie ustabilizowala (odczyty z kompa). wymiana czyjnika temp nie zlikwidowala wszytich dolegliwosci, raczej zmniejszyla odczuwalnosc wiec dzis zostal rozkrecony i wyczyszczony nastawnik dawki. Obecnie nie ma zadnych bledow po podpieciu do kompa za to na zimnym silniku gdy przycisne gaz a obroty dojda do 3tys/min, silnik kompletnie traci moc, przestale przyspieszac i wpada w palpitacje, wystarczy wcisnac sprzeglo, dodac delikatnie gazu i wszytko wraca do "normy". Spalanie nadal jak w promie kosmicznym a nie jezdze ostatnio zbyt dynamicznie.
Podsumowując:
- VAG nie wyswietla zadnego bledu
- obroty faluja na zimnym jak i na cieplym silniku
- szarpanie w okolicach 2000obr/min przy delikatnym wciskaniu gazu
- nastawnik dawki rozkrecony i wyczyszczony (chociaz nic mu nie dolegalo)
- dynamiczne dosjcie do 3000obr/min na zimnym silniku konczy sie szarpnieciem, utrata mocy i palpitacja silnika
- czasami na ktortkich trasach miga dioda nagrzewania wtryskow
Pomozcie mi!! jesli macie jakies pomysly, porady co to moze byc nie wstydzcie sie i piscie
po minie mechanikow mozna dosc do wniosku ze koncza im sie pomysly co moze byc przycza tych dolegliwosci
dzieki z gory za wszystkie sugestie
Mam ibiza TDI GT 110km '01z ktora mam male problemy z obrotami i ze zbyt duzym spalamiem ale zaczne od pczatku, gdy wystapily wahana obrotow na zaimnym silniku i na luzie (od 900 do 1000obr/min co ok 3 sec) podjechalem aby podpiac Ize do kompa. diagnoza wykazala blad nastawnika dawki, kod bledu N143 rownolegle z tym spalanie wroslo do bagatela prawie 11litrow na 100km w miescie - z pedalem gazu lekko musnietym. podjechalem do innego warsztatu ale zgrane bledy i wartosci biezace wskazywaly na uszkodzenie czujnika temp plynu chodzacego. Zostal on wymieniony i temeratura plynu chlodzacego sie ustabilizowala (odczyty z kompa). wymiana czyjnika temp nie zlikwidowala wszytich dolegliwosci, raczej zmniejszyla odczuwalnosc wiec dzis zostal rozkrecony i wyczyszczony nastawnik dawki. Obecnie nie ma zadnych bledow po podpieciu do kompa za to na zimnym silniku gdy przycisne gaz a obroty dojda do 3tys/min, silnik kompletnie traci moc, przestale przyspieszac i wpada w palpitacje, wystarczy wcisnac sprzeglo, dodac delikatnie gazu i wszytko wraca do "normy". Spalanie nadal jak w promie kosmicznym a nie jezdze ostatnio zbyt dynamicznie.
Podsumowując:
- VAG nie wyswietla zadnego bledu
- obroty faluja na zimnym jak i na cieplym silniku
- szarpanie w okolicach 2000obr/min przy delikatnym wciskaniu gazu
- nastawnik dawki rozkrecony i wyczyszczony (chociaz nic mu nie dolegalo)
- dynamiczne dosjcie do 3000obr/min na zimnym silniku konczy sie szarpnieciem, utrata mocy i palpitacja silnika
- czasami na ktortkich trasach miga dioda nagrzewania wtryskow
Pomozcie mi!! jesli macie jakies pomysly, porady co to moze byc nie wstydzcie sie i piscie
po minie mechanikow mozna dosc do wniosku ze koncza im sie pomysly co moze byc przycza tych dolegliwosci
dzieki z gory za wszystkie sugestie
Dla mnie to pare problemow sie naklada 
Kto Ci diagnozowal? Kto czyscil nastawnik?
Czy auto ma seryjny program?
Co do zdlawienia na zimnym silniku po depnieciu to juz mozesz szukac swiezej pompy oleju
Reszta jest ciekawa

Kto Ci diagnozowal? Kto czyscil nastawnik?
Czy auto ma seryjny program?
Co do zdlawienia na zimnym silniku po depnieciu to juz mozesz szukac swiezej pompy oleju

Reszta jest ciekawa
Ostatnio zmieniony pn gru 17, 2007 21:23 przez rob555, łącznie zmieniany 3 razy.
Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
co do programu to nie jestem pewien, chyba seryjny, ostatni wlasciciel nic nie mowil, nastawnik byl czyszczony w warsztacie przy SKM'ce w Oliwie, warsztat prowadza bracia. Te utratu mocy przy 3tysia to jakos ostatnio sie zaczely
jesli moge pozawracic Ci glowe to chcialbym sie dowiedzic co jeszcze wedlug Ciebie moze dolegac mojej Izie
aaa i ile stoi pompa oleju
jesli moge pozawracic Ci glowe to chcialbym sie dowiedzic co jeszcze wedlug Ciebie moze dolegac mojej Izie
aaa i ile stoi pompa oleju
Bez dokladnej diagnozy tylko moge snuc przypuszczenia.Adin_GD pisze: jesli moge pozawracic Ci glowe to chcialbym sie dowiedzic co jeszcze wedlug Ciebie moze dolegac mojej Izie
Jesli nastawnik jest dobrze wyczyszczony i dawka na jalowym dobrze ustawiona to skoki obr sa b.dziwne. Moze cos sie dzieje z sekcja pompy, moze z elektryka kij wie.
Pompa oleju to stary temat znany mi od dawna.Zaworek zwrotny nie odpuszcza i na zimnym gdy olej jest gesty cisnienie takie sie wytwarza ze szklanki sie podwieszaja.
Mam taka pompe 150zl
Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
Sam mam sie polecac....
Ludzie czytajcie podpisy ....
Ludzie czytajcie podpisy ....
Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości