Nadmierne nagrzewanie sie silnika.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Nadmierne nagrzewanie sie silnika.
Witam!
Kieruje swoje kroki na forum ponieważ nie deje już sobie z tym rady. Wymieniłem termostat na nowy doszczelniłem układ, gdy silnik sie nagrzeje węże są twarde (tworzy sie ciśnienie w układzie) .... gdy jadę temperatura osiąga przed ostatnią kreska na wskaźniku i to wszystko przy prędkości ok 100 km/h boje sie jechać szybciej bo wskazówka wykazuje tendencje wzrostowe ... aha mimo normalnego stanu cieczy chłodzącej mruga kontrolka. Gdy silnik osiągnie już te temperaturę o której mowa bardzo dziwnie zachowuje sie chłodnica ... teoretycznie powinna być cała gorąca .. a tymczasem jej lewa strona tam gdzie wchodzą węże jest gorąca w prawa letnia lub zimna. Czy wynika to z nadmiernego schładzania ? lewa stronę mam odsłoniętą. Moje auto to Golf II 90r TD oznaczanie silnika JR. Proszę o pomoc.
Pozdrawiam.
Kieruje swoje kroki na forum ponieważ nie deje już sobie z tym rady. Wymieniłem termostat na nowy doszczelniłem układ, gdy silnik sie nagrzeje węże są twarde (tworzy sie ciśnienie w układzie) .... gdy jadę temperatura osiąga przed ostatnią kreska na wskaźniku i to wszystko przy prędkości ok 100 km/h boje sie jechać szybciej bo wskazówka wykazuje tendencje wzrostowe ... aha mimo normalnego stanu cieczy chłodzącej mruga kontrolka. Gdy silnik osiągnie już te temperaturę o której mowa bardzo dziwnie zachowuje sie chłodnica ... teoretycznie powinna być cała gorąca .. a tymczasem jej lewa strona tam gdzie wchodzą węże jest gorąca w prawa letnia lub zimna. Czy wynika to z nadmiernego schładzania ? lewa stronę mam odsłoniętą. Moje auto to Golf II 90r TD oznaczanie silnika JR. Proszę o pomoc.
Pozdrawiam.
- souler
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2515
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
- Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
- Kontakt:
a korek? poza tym wskazanie temp moze byc z kosmosu. zatrzymaj po jezdzie, chwile poczekaj i sprobuj odkrecic korek, ale rob to bardzo powoli i dociskaj go, bo moze cie poparzyc [tylko jak masz serio taka temp]. jesli uklad jest sprawny to zrobi psss i ewentualnie wywali nadmiar plynu.
chlodnice mozesz miec zakamieniona...
chlodnice mozesz miec zakamieniona...
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
- majster heniek
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2145
- Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 11:04
- Lokalizacja: Głuchołazy
- Auto: ni ma
- Silnik: nima
- ssuchyy
- Mały gagatek
- Posty: 59
- Rejestracja: sob wrz 22, 2007 20:26
- Lokalizacja: LUBLIN-CENTRUM
- Kontakt:
Kolego o ile sie nie myle to głowica mam ten sam problem silnik (JR) tworzy mi sie takie podcisnienie ze uszczelki puszczaja (nie zawsze jak jezdze spokojnie) ale dolewam i jezdze mozesz jeszcze sprawdzic czy wentylator kreci sie w dobrą strone bo jesli zmienisz bieguny to bedzie się tak działo (wentylator sie kręci w drugą stronę studzi ale słabo) u mnie tak było ale ja już sobie głowice załatwiłem tzn jest do roboty jesli chwilowo nie masz kaski to załóż dodatkowy kabel do wentylatora i przełącznik na kokpicie(włączaj recznie jak ci temperaturka skoczy) powinno pomóc lecz nie na dłuzszą mete prędzej czy pozniej głowice i tak musisz zrobic
3 wersje
1.albo termostat masz zamkniety (mało prawdopodobne)
2.Zapchana chłodnica (kup czyscik do chłodnic rozpusci kazdy zator koszt 10zł)
3 najmniej optymistyczna(duze prawdopodobienistqa) masz pompe wody nie działajaca ktory nie wytwarza cisnienia i blokuje
nie jezdzij tak bo silnik przwegrzejesz
1.albo termostat masz zamkniety (mało prawdopodobne)
2.Zapchana chłodnica (kup czyscik do chłodnic rozpusci kazdy zator koszt 10zł)
3 najmniej optymistyczna(duze prawdopodobienistqa) masz pompe wody nie działajaca ktory nie wytwarza cisnienia i blokuje
nie jezdzij tak bo silnik przwegrzejesz
Garett T3 ready to aplication :D
- Lukas-182
- Sprzedawca
- Posty: 997
- Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
- Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
- Kontakt:
Miałem ten sam problem !
Temperatura po zagrzaniu silnika była troszkę za wysoka jak na moje oko, wskazówka na wskaźniku zawsze była na na 3/4 skali, a powinna być lekko ponad połowę skali. No i jak depnąłem do 120 i chwile tak jechałem to wskazówka wychylała prawię się do końca w prawo.
dwa razy pękł mi wąż (górny od chłodnicy i od nagrzewnicy).Zauważyłem, też, że nie załącza się wentylator, nawet w korku. problem rozwiązałem tak:
1. Wymieniłem termostat na nowy (stary nie otwierał, a notabene to był Wahler), kupiłem znów Wahlera i tym razem go sprawdziłem przed zamontowaniem.
2. Wymieniłem korek !!! na zbiorniczku wyrównawczym.
I jak ręka odjął , temperatura lekko ponad połowę skali, tak jak powinno być, i przy butowaniu już temperatura nie idzie w górę.
A już myślałem, że uszczelka pod głową poszła...
Pozdrawiam...
Temperatura po zagrzaniu silnika była troszkę za wysoka jak na moje oko, wskazówka na wskaźniku zawsze była na na 3/4 skali, a powinna być lekko ponad połowę skali. No i jak depnąłem do 120 i chwile tak jechałem to wskazówka wychylała prawię się do końca w prawo.
dwa razy pękł mi wąż (górny od chłodnicy i od nagrzewnicy).Zauważyłem, też, że nie załącza się wentylator, nawet w korku. problem rozwiązałem tak:
1. Wymieniłem termostat na nowy (stary nie otwierał, a notabene to był Wahler), kupiłem znów Wahlera i tym razem go sprawdziłem przed zamontowaniem.
2. Wymieniłem korek !!! na zbiorniczku wyrównawczym.
I jak ręka odjął , temperatura lekko ponad połowę skali, tak jak powinno być, i przy butowaniu już temperatura nie idzie w górę.
A już myślałem, że uszczelka pod głową poszła...
Pozdrawiam...
- ssuchyy
- Mały gagatek
- Posty: 59
- Rejestracja: sob wrz 22, 2007 20:26
- Lokalizacja: LUBLIN-CENTRUM
- Kontakt:
a opisz mi jak się płyn zachowywał po rozgrzaniu czy jak się czy odkręciłeś korek i zapaliłeś i jak sie termostat otworzył widac było obieg czy wode wyrzuca bo mnie nie wyrzuca obieg jest czyli nie termostat wiec tylko głowica korek nie bardzo chce mi się wierzyc juz kiedys cods takiego robiłem sam w seicento wymieniłem termostat i korek i nic to nie dało okazała sie pęknąć głowica w srodku mechnik jej nie przeswietlił i dwa razy musiał rozbierac bo twierdził ze wystarczy zplanowac debil jeden wiec jesli w twoim przypadku to pomogło to luzik ale sprawdz kolego co sie dzieje w zbiorniczku na otwatrym silniku czy masz obieg płynu jesli masz to nie termostatLukas-182 pisze:Miałem ten sam problem !
Temperatura po zagrzaniu silnika była troszkę za wysoka jak na moje oko, wskazówka na wskaźniku zawsze była na na 3/4 skali, a powinna być lekko ponad połowę skali. No i jak depnąłem do 120 i chwile tak jechałem to wskazówka wychylała prawię się do końca w prawo.
dwa razy pękł mi wąż (górny od chłodnicy i od nagrzewnicy).Zauważyłem, też, że nie załącza się wentylator, nawet w korku. problem rozwiązałem tak:
1. Wymieniłem termostat na nowy (stary nie otwierał, a notabene to był Wahler), kupiłem znów Wahlera i tym razem go sprawdziłem przed zamontowaniem.
2. Wymieniłem korek !!! na zbiorniczku wyrównawczym.
I jak ręka odjął , temperatura lekko ponad połowę skali, tak jak powinno być, i przy butowaniu już temperatura nie idzie w górę.
A już myślałem, że uszczelka pod głową poszła...
Pozdrawiam...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 195 gości