Nadmierne nagrzewanie sie silnika.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kozik350
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob lis 17, 2007 10:25
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Nadmierne nagrzewanie sie silnika.

Post autor: kozik350 » pt gru 14, 2007 14:12

Witam!

Kieruje swoje kroki na forum ponieważ nie deje już sobie z tym rady. Wymieniłem termostat na nowy doszczelniłem układ, gdy silnik sie nagrzeje węże są twarde (tworzy sie ciśnienie w układzie) .... gdy jadę temperatura osiąga przed ostatnią kreska na wskaźniku i to wszystko przy prędkości ok 100 km/h boje sie jechać szybciej bo wskazówka wykazuje tendencje wzrostowe ... aha mimo normalnego stanu cieczy chłodzącej mruga kontrolka. Gdy silnik osiągnie już te temperaturę o której mowa bardzo dziwnie zachowuje sie chłodnica ... teoretycznie powinna być cała gorąca .. a tymczasem jej lewa strona tam gdzie wchodzą węże jest gorąca w prawa letnia lub zimna. Czy wynika to z nadmiernego schładzania ? lewa stronę mam odsłoniętą. Moje auto to Golf II 90r TD oznaczanie silnika JR. Proszę o pomoc.

Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pt gru 14, 2007 14:25

a korek? poza tym wskazanie temp moze byc z kosmosu. zatrzymaj po jezdzie, chwile poczekaj i sprobuj odkrecic korek, ale rob to bardzo powoli i dociskaj go, bo moze cie poparzyc [tylko jak masz serio taka temp]. jesli uklad jest sprawny to zrobi psss i ewentualnie wywali nadmiar plynu.

chlodnice mozesz miec zakamieniona...


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

kozik350
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob lis 17, 2007 10:25
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: kozik350 » pt gru 14, 2007 15:49

tak sprawdzałem wyrzuca nadmiar wody. Czy przy tak podwyższonej temperaturze dałby rade dotknąć bloku silnika ? bo jak jest tak nagrzany to potrafię go utrzymać około 6-7 sekund.



Awatar użytkownika
majster heniek
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2145
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 11:04
Lokalizacja: Głuchołazy
Auto: ni ma
Silnik: nima

Post autor: majster heniek » pt gru 14, 2007 15:59

chlodnice mozesz miec zakamieniona...
albo pompa wody słabo kręci już , odkręć czujnik od załączania wentylatora ten po prawej na samym dole ( tamtendy możesz spuścić też płyn )i zobacz jak czujnik wygląda - czoło czujnika ( czy ma na sobie dużo osadu ) jak tak to będzie to co pisał souler,


Obrazek

kozik350
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob lis 17, 2007 10:25
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: kozik350 » pt gru 14, 2007 19:48

na głowicy jest taki kolektor jest tam czujnik cieczy chłodzącej i jeszcze jeden jakiś. nie wie ktoś od czego jest ten drugi czujnik ?



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pt gru 14, 2007 20:40

kozik350 pisze:na głowicy jest taki kolektor jest tam czujnik cieczy chłodzącej i jeszcze jeden jakiś. nie wie ktoś od czego jest ten drugi czujnik ?
1 - wskaznik 2 - swiece


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » pt gru 14, 2007 20:45

Weź termometr cyfrowy i zmierz przy jakiej temperaturze płynu masz wskaźnik na środku skali, ja mam przy 70 a więc wiem że mi wskaźnik przekłamuje.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
ssuchyy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: sob wrz 22, 2007 20:26
Lokalizacja: LUBLIN-CENTRUM
Kontakt:

Post autor: ssuchyy » pt gru 14, 2007 20:49

Kolego o ile sie nie myle to głowica mam ten sam problem silnik (JR) tworzy mi sie takie podcisnienie ze uszczelki puszczaja (nie zawsze jak jezdze spokojnie) ale dolewam i jezdze mozesz jeszcze sprawdzic czy wentylator kreci sie w dobrą strone bo jesli zmienisz bieguny to bedzie się tak działo (wentylator sie kręci w drugą stronę studzi ale słabo) u mnie tak było ale ja już sobie głowice załatwiłem tzn jest do roboty :( jesli chwilowo nie masz kaski to załóż dodatkowy kabel do wentylatora i przełącznik na kokpicie(włączaj recznie jak ci temperaturka skoczy) :grin: powinno pomóc lecz nie na dłuzszą mete prędzej czy pozniej głowice i tak musisz zrobic :okej:



kozik350
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob lis 17, 2007 10:25
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: kozik350 » ndz gru 16, 2007 20:35

no głowica tez możliwe, postaram sie zamontować jutro czujnik i zobaczymy co pokaże.



Awatar użytkownika
Zoltecek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: sob lis 19, 2005 14:21
Lokalizacja: Olsztynek/Mrągowo

Post autor: Zoltecek » wt gru 18, 2007 00:40

3 wersje
1.albo termostat masz zamkniety (mało prawdopodobne)
2.Zapchana chłodnica (kup czyscik do chłodnic rozpusci kazdy zator koszt 10zł)
3 najmniej optymistyczna(duze prawdopodobienistqa) masz pompe wody nie działajaca ktory nie wytwarza cisnienia i blokuje
nie jezdzij tak bo silnik przwegrzejesz


Garett T3 ready to aplication :D

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » wt gru 18, 2007 14:06

Miałem ten sam problem !

Temperatura po zagrzaniu silnika była troszkę za wysoka jak na moje oko, wskazówka na wskaźniku zawsze była na na 3/4 skali, a powinna być lekko ponad połowę skali. No i jak depnąłem do 120 i chwile tak jechałem to wskazówka wychylała prawię się do końca w prawo.
dwa razy pękł mi wąż (górny od chłodnicy i od nagrzewnicy).Zauważyłem, też, że nie załącza się wentylator, nawet w korku. problem rozwiązałem tak:

1. Wymieniłem termostat na nowy (stary nie otwierał, a notabene to był Wahler), kupiłem znów Wahlera i tym razem go sprawdziłem przed zamontowaniem.
2. Wymieniłem korek !!! na zbiorniczku wyrównawczym.

I jak ręka odjął , temperatura lekko ponad połowę skali, tak jak powinno być, i przy butowaniu już temperatura nie idzie w górę.

A już myślałem, że uszczelka pod głową poszła...

Pozdrawiam...



Awatar użytkownika
Tomek
_
_
Posty: 1382
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 22:46
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Tomek » wt gru 18, 2007 15:52

Lukas-182 pisze: A już myślałem, że uszczelka pod głową poszła...
no ja mialem w oplu podobnie tworzyło sie cisnienie....


[...]Mam dwie kreski, - no to masz słaby zasięg

Awatar użytkownika
ssuchyy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: sob wrz 22, 2007 20:26
Lokalizacja: LUBLIN-CENTRUM
Kontakt:

Post autor: ssuchyy » wt gru 18, 2007 21:58

Lukas-182 pisze:Miałem ten sam problem !

Temperatura po zagrzaniu silnika była troszkę za wysoka jak na moje oko, wskazówka na wskaźniku zawsze była na na 3/4 skali, a powinna być lekko ponad połowę skali. No i jak depnąłem do 120 i chwile tak jechałem to wskazówka wychylała prawię się do końca w prawo.
dwa razy pękł mi wąż (górny od chłodnicy i od nagrzewnicy).Zauważyłem, też, że nie załącza się wentylator, nawet w korku. problem rozwiązałem tak:

1. Wymieniłem termostat na nowy (stary nie otwierał, a notabene to był Wahler), kupiłem znów Wahlera i tym razem go sprawdziłem przed zamontowaniem.
2. Wymieniłem korek !!! na zbiorniczku wyrównawczym.

I jak ręka odjął , temperatura lekko ponad połowę skali, tak jak powinno być, i przy butowaniu już temperatura nie idzie w górę.

A już myślałem, że uszczelka pod głową poszła...

Pozdrawiam...
a opisz mi jak się płyn zachowywał po rozgrzaniu czy jak się czy odkręciłeś korek i zapaliłeś i jak sie termostat otworzył widac było obieg czy wode wyrzuca bo mnie nie wyrzuca obieg jest czyli nie termostat wiec tylko głowica korek nie bardzo chce mi się wierzyc juz kiedys cods takiego robiłem sam w seicento wymieniłem termostat i korek i nic to nie dało okazała sie pęknąć głowica w srodku mechnik jej nie przeswietlił i dwa razy musiał rozbierac bo twierdził ze wystarczy zplanowac debil jeden wiec jesli w twoim przypadku to pomogło to luzik :okej: ale sprawdz kolego co sie dzieje w zbiorniczku na otwatrym silniku czy masz obieg płynu jesli masz to nie termostat :kufel:



kozik350
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob lis 17, 2007 10:25
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: kozik350 » wt gru 18, 2007 22:38

jestem na etapie montowania dodatkowej sondy od temperatury, z tego co zauważyłem to jak nagrzeje silnik to korka lepiej nie odkręcać bo ciśnienie wyrzuca nadmiar gorącego płynu.

A jak to sprawdzić odkręcić na ciepłym silniku on wyrzuci nadmiar i popatrzeć co sie dzieje ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 217 gości