Ile wam pali diesel?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

SkinnerPL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: ndz wrz 24, 2006 12:07
Lokalizacja: MysłoVWice
Kontakt:

Post autor: SkinnerPL » czw gru 13, 2007 19:36

moj pali 4 litry przy oszczednej jezdzie
5 - 5,5 miasto i korki
a jak jade Vmax to nawet 7,5 litra wezmie.



Awatar użytkownika
krzys-jeruzal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
Lokalizacja: Jeruzal
Kontakt:

Post autor: krzys-jeruzal » czw gru 13, 2007 19:43

Ja bym nie porównywał nissana do VW szczególnie jezeli chodzi o dieselki
mój sasiad ma avensis 110 kucyków i mówi ze pali mu 7-9 l na 100 a jego ojciec pasata 1.9 130km i zadko przekracza mu 6l. a ze komus sie nie udało zejsc ponizej 5.5l to nie wiem moze nie miał powietrza w kołach albo na ręcznym jechał.ja kiedys miałem poloneza 1.9d na citroenie i srednio palił mi 6.0 - 6,5 a jak jechałem na d morze to nawet 6l bo na baku 45l przejechałem 650 i jeszcze rezerwa sie nie swieciła na miejscu a jechałem w 4 osoby i bagaz nie miescił sie do bagaznika i styłu na fotelach były.ale na forum trafiaja sie opinie 1 na 50 ze nie da sie spalic mniej niz 5l na 100km.



SkinnerPL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: ndz wrz 24, 2006 12:07
Lokalizacja: MysłoVWice
Kontakt:

Post autor: SkinnerPL » czw gru 13, 2007 19:48

moj ojciec ma 2.4 L JTD i mu pali 7 L oszczednej jazdy po miescie na 100 km. Potwierdzam to bo na pelnym baku zrobilem 1100 km. i to wcale nie takiej spokojnej jazdy bo sobie skorzystalem. tak przewaznie to 130 - 150 predkosc. bak tam jest 70 litrow. mysle ze jak by wzucic sie na trase i jechac te 110 km/h caly czas to ponizej 6 L lekko.

TDI i JTD fajne silniczki.



vagin5

Post autor: vagin5 » czw gru 13, 2007 20:45

Ja bym nie porównywał nissana do VW szczególnie jezeli chodzi o dieselki
tak! przyznam Ci rację na plus dla japończyków. na vw bluźniłem bo się psuł non stop co chwila coś, reno chodziło do czasu aż się nei roz..... nissan chodyi, a jedzne co pryz nim wzmieniem to opornik nagrzewnicy, a brachol przy tdi też co chwila cos przepływka, teraz coś turbo nawala, 2 razy klin sie ścioł, i tak by można wymieniać.


Pozdrawiam


moj pali 4 litry przy oszczednej jezdzie
przy wersji gtd z silnikiem 1v najmniejsze spalanie jakie osiągnąłem na trzsie to 4,7 litra przy prędkosci do 100 km/h a tak to koło 5,5 a 6,5 się trezymał non stop. czasami nawet do 7,5 jeseli na samym miescie no i ta awaryjność ;/

krzys-jeruzal
mój sasiad ma avensis 110 kucyków i mówi ze pali mu 7-9 l na 100 a
przedewszystkim avensis to toyota, a nie nissan!!
Ostatnio zmieniony czw gru 13, 2007 20:51 przez vagin5, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
krzys-jeruzal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
Lokalizacja: Jeruzal
Kontakt:

Post autor: krzys-jeruzal » czw gru 13, 2007 21:17

Ja wiem ze tankuje do pełna znaczy ze w baku mam zawsze 5l i jade wchodzi róznie 49 nieraz 51 i jade na tym 1000 km
i jest taki prosty rachónek 50 *100 =5000
5000\1000=5L
ogumieie 185/60 r14 i 2.8 wiatru bo tdi jest troszke cięzszy a jak sa dziury to kiedys mi rozcioł mi opone jak dobił...
a powedz dlaczgo na forum spodkałem tylko ze 3 osoby co im jakos duzo pala samochody. a co do tego czy vw sie psuje czy nie to wójek miał nissana suny 2.0 d i nie chwalił go za specjalnie...
zacznijmy od tego ze jak sie jezdzi samochodem to musi sie nieraz cos popsuc bo nie słyszłem ze by ktos nie robił nigdy samochodu albo wymieniał tylko olej ...
róznie sie trafia...



Awatar użytkownika
GoF
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: śr paź 10, 2007 11:22
Lokalizacja: Kraków

Post autor: GoF » czw gru 13, 2007 21:23

krzys-jeruzal pisze:jego ojciec pasata 1.9 130km i zadko przekracza mu 6l.
Jesli to jest spalanie na trasie to ok bo mi pali 6 jak dostaje na trasie ostro po.. gazie.

Tez mi ciężko uwierzyć ze przy normalnej jeździe na trasie komuś pali 4l na 100. Co prawda każdy jeździ inaczej i może przez to są takie rozbieżności w spalaniu. W sumie niedawno jak jechałem na trasie a była masa samochodów i nie było gdzie tego wyprzedzić to wyzerowałem licznik na komputerze i po ok 20km jazdy na 5 biegu z prędkością ok70-80km/h komputer pokazał spalanie 3,4l na 100 wiec jak bym jechał tak dalej to mógł bym sie chwalić ze mi pali tyle na trasie ale chyba nie o to chodzi.



Awatar użytkownika
nygus25002
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: ndz cze 17, 2007 22:23
Lokalizacja: ŁABISZYN-anglia
Kontakt:

Post autor: nygus25002 » czw gru 13, 2007 21:25

vagin5 pisze:jak dla mnie posty nie których magików któzy twierdzą że im spalił nawet 3,5 litra na 100 mnie śmieszą bo to możliwe, ale jak auto stoi w garazu. ew. na lawecie gdzies jest przewożone.
masz racje co do tych 3.5l na100km,moj na kompie pokaze 3.5l ale na odcinku 5km i jak nie dotykam gazu



Awatar użytkownika
krzys-jeruzal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
Lokalizacja: Jeruzal
Kontakt:

Post autor: krzys-jeruzal » czw gru 13, 2007 21:29

a co powiecie o spalaniu VW lupo 3L... moze on nie da rady spalic 4l on na 100 km



vagin5

Post autor: vagin5 » czw gru 13, 2007 21:47

krzys-jeruzal pisze:a co powiecie o spalaniu VW lupo 3L... moze on nie da rady spalic 4l on na 100 km
weź prosze w rękę kalkulator i policz sobie na spalenie 1 litra paliwa teoretycznie potrzeba 9 litrów powietrza, jak diesel kopci ze ta proporcja nie jest zachowana.... dosumiesz istotę? choć by silnika 1,5 dci doładowanie na poziomie 1,2 bara, spalanie na posiomie 6, w porywach do 7 litrów a w zamian duzo mocy z małego silnika, nie stety moc nie bierze się z powietrza.



Awatar użytkownika
krzys-jeruzal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
Lokalizacja: Jeruzal
Kontakt:

Post autor: krzys-jeruzal » czw gru 13, 2007 22:14

Kolego nalezy wziasc pod uwage to ze gdy hamujemy silnikiem wtedy silnik nie dostaje nic paliwa( mozna jadac 90km/h puszczamy gaz i spójrz na chwilowe spalanie 0.0 > redukujesz do 4>3 i morzesz 300m przejechac a nawet wiecej) w madry stylu jazdy mozna naprawde ekonomicznie jezdzic . a jak sie jedzie i 100 m przed skrzyzowaniem hamóje a potem piłuje go w obrotach to jasne ze spali 6a nawet 7. Ja mam u siebbie wskazink doładowania i owszem dochodzi do 1.2 bara ale nie jest tak non stop jak jade 90 to jest 0.1-0.3 a jak jade pod wiatr to i 0.6 bara a jak puscsz gaz to w kolektorze dolotowym jest nieraz jest nawet podcisnienie.... sam nie ierze ze bardzo ze D i TD spali mniej jak 5 ltrów na zwykłej pompie ale wolno ssace SDI pomimo ze nie maja turbo naprawde mniej pala bo są sterowane komputerem.

[ Dodano: 13 Gru 2007 21:51 ]
z tego co pamiętam to chyba 1kg paliwa na 9kg powietrza bo w litrach mozna ale pod jakim ciscieniem podajesz bo jak atmosferycznym to nieznam silnia który na takich proporcjach działa ...

Ja ze szkoły znam tylko taki wzór i jest w kilogramach i to jest dla bezyny
1 kg paliwa przypada 14,7 kg powietrza.(współczynnik lambda)
jak znajde do disla to ci napisze....

[ Dodano: 13 Gru 2007 22:07 ]
Jezeli chodzi o silniki ZS to tam nie musimy sie martwic o nadmiar powietrza w komoze spalania bo nawet jak jest zaduzo powietrza to dojdzie do samozapłonu
a jak napisałes ze dymia nieraz to wtedy jest za mało powietrza ale w moim 1z bardzozadko sie zdaza dymek. i jak piszesz ze silnik doładowany cisnieniem 1.2 bara to komputer nie musi mu dawac wtedy paliwa tyle zeby był odpowiednia proporcja
w silnikach ZI ta proporcja musi byc zachowana dltego mamy tam sonde lambda a w dislach stosują ją od nie dawna....



vagin5

Post autor: vagin5 » pt gru 14, 2007 07:52

1 kg paliwa przypada 14,7 kg powietrza.(współczynnik lambda)
terazz ameryke odkryłeś. w każdej encyklopeii to znajdziesz.
Jezeli chodzi o silniki ZS to tam nie musimy sie martwic o nadmiar powietrza w komoze spalania bo nawet jak jest zaduzo powietrza to dojdzie do samozapłonu
to chyba logiczne.
jak napisałes ze dymia nieraz to wtedy jest za mało powietrza ale w moim 1z bardzozadko sie zdaza dymek
śmiem twierdzić że nie masz racji


i jak piszesz ze silnik doładowany cisnieniem 1.2 bara to komputer nie musi mu dawac wtedy paliwa tyle zeby był odpowiednia proporcja
a gdzie Ja to napisałem?

to zadam pytanie po co to doładowanie jeśli nie potrzeba paliwa twoim zdanie??? i z kad ta moc tylko z tego doładowania? zasady dynamiki akcja reakcja,
w silnikach ZI ta proporcja musi byc zachowana dltego mamy tam sonde lambda a w dislach stosują ją od nie dawna....
a co ma silnik z zaplonem iskrowym do silnika z zapłonem samoczynnym?



Awatar użytkownika
nygus25002
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: ndz cze 17, 2007 22:23
Lokalizacja: ŁABISZYN-anglia
Kontakt:

Post autor: nygus25002 » pt gru 14, 2007 08:43

krzys-jeruzal pisze:a co powiecie o spalaniu VW lupo 3L... moze on nie da rady spalic 4l on na 100 km
Z tym lupem to sie zgodzi ze pali 3-4l przy spokojnej jezdzie ale jak mu sie powstawia to i dobre 7l łyknie



Awatar użytkownika
krzys-jeruzal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
Lokalizacja: Jeruzal
Kontakt:

Post autor: krzys-jeruzal » pt gru 14, 2007 09:36

kup sobie wskazink doładowaania i zobaczkiedy masz te 1.2bara czy cały czas tam jest czy tylko jak przyspieszasz albo szybko jeedziesz
i po 2 to siądz do samochodu z komputerem i zobacz ijakie chwilowe jest jak przyspieszasz a jakie jak jedziesz a jakie jak puszczasz gaz. no chyba ze w nissanie masz caly czas 1.2 bar odrazu jak zapalisz.
wez pod uwage ze silnik ma zawory regulujące ile tego powietrza daje turbo i kiedy jest trzeba to jest 1,2 a nieraz jest 0.2
a jak delikatnie przyspieszasz to to zadko dochodzi do 0.8
Ale jak chcesz to sobie jezdzij dla mnie moze ci i palic 11l to twoja kasa...



vagin5

Post autor: vagin5 » pt gru 14, 2007 19:26

kup sobie wskazink doładowaania i zobaczkiedy masz te 1.2bara
a na co Mi mienik dołaowania w wolnossącym dieslu? zdaje się że nie istnieje seryjny model TD w nissanach sunny.
po 2 to siądz do samochodu z komputerem i zobacz ijakie chwilowe jest jak przyspieszasz a jakie jak jedziesz a jakie jak puszczasz gaz.
ok, ale co to ma do rzeczy? że niby mam sie zasługerowac MFA czy mam dołożyć miernik doładowania do tdi brachola? co już by było kretyństwem za przeproszeniem.


a jak delikatnie przyspieszasz to to zadko dochodzi do 0.8

dalej Mnie nie rozudmiesz. akcja reakcja, więkrze doładowanie to oznacza większa dawkę paliwa, bo samo powietrze nic Cinie da.

moc z czegoś się bierze! a do tego mając ecu do tego vnt to ecu bedzie dążyło do tego by te ciśnienie było jak najwiękrze po to aby moc max zostala osiągnięta jak najszybciej! dlaczego? bo takie zadanie ma postawione. Ty nogą podaesz sygnał jaką moc ma uzyskać a on za wszelką cene to realizuje! bet i nadal nie rozumiesz regułki 1 do 9... .



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 60 gości