[MK3 1Z] Gdzie się znajduje czujnik G71?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Pruszkowiak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1449
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 21:02
Lokalizacja: Warszawa/Pruszków
Kontakt:

[MK3 1Z] Gdzie się znajduje czujnik G71?

Post autor: Pruszkowiak » pn lis 06, 2006 10:44

Podłączałem wczoraj samochód pod VAG`a u Adamma i wyrzuciło nam błąd związany z tym czujnikiem.Jest to czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym czy coś takiego.

[ Dodano: Pon Lis 06, 2006 10:01 ]
Postanowiłem poszperać w necie i znalazłem coś na stronie Klubu Passata niestety za dużo mi to nie mówi.Może ktoś wie gdzie to jest to niech pstryknie fote i wrzuci na forum.Coś o czujniku G71 na stronie klubu passata



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pn lis 06, 2006 11:20

dodam ze blad to 00519

w kanale 010 pomiar miedzy blokiem 2 i 3 nie powinien roznic sie wiece jak +- 30 u kolegi natomiast wartosc w bloku 2 (cisnienie atmosferyczne) jest w normie (cos ok 1000 mbar) a wartosc w bloku 3 (ciscnienie w kolektorze) jest na poziomie 163 mbar czyli nieprawidlowe

po odpieciu wezyka idacego do kompa (w okolicach pompy wtryskowej) cisnienie w 3 bloki przyjelo wartosc atmosferycznego i blad wtedy dal sie wykasowac i juz sie nie pojawial. nastomist tracilo sie hamulce gdyz powstawala nieszczelnosc w ukladzie podcisnienia.

i teraz pytanie do fachowcow co z tym fantem zrobic.

nie wiem czy dobrze kojarze ale wydaje mi sie ze ten czunjik w 1Z znajduje sie w kompie, i teraz jesli jest padniety to czy trzeba zmieniac caly komp czy da sie go jakos uratowac?


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » pn lis 06, 2006 11:52

Z tego co sprawdzilem, G71 to "czujnik ciśnienia powietrza dolotowego"
Tylko o który odcinek dolotu chodzi?
Czujnik ciśnienia barometrycznego jest w sterowniku. Albo jakiś czujnik ciśnienia w kolektorze (jest w MK4, tu nie jestem pewien).
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn lis 06, 2006 12:17

w AFN-ie czujnik ciśnienia doładowania jest w ECU - z rury powrotnej po IC jest wężyk który idzie do ECU

w jedenzecie chyba jest tak samo ? najlepiej sprawdzić gdzie idzie wężyk - jeżeli wchodzi do obudowy ECU to na 99% czujnik ów jest na płycie sterownika

w mk4 czujnik jest w rurze za IC

[ Dodano: Pon Lis 06, 2006 11:22 ]
Adamm pisze:po odpieciu wezyka idacego do kompa (w okolicach pompy wtryskowej) cisnienie w 3 bloki przyjelo wartosc atmosferycznego i blad wtedy dal sie wykasowac i juz sie nie pojawial. nastomist tracilo sie hamulce gdyz powstawala nieszczelnosc w ukladzie podcisnienia.
kurdę, to w końcu chodzi o ciśnienie w dolocie czy o układ podciśnieniowy ???

przecież w kanale 010 na 3 pozycji jest ciśnienie doładowania...

jeżeli zdjęliście węzyk z dolotu to ciśnienie doładowania wynosiło 0 - czyli tyle ile atmosferyczne...

jeżeli piszesz o hamulcach to chodzi o podciśnienie...więc ja się zamieszałem :)

[ Dodano: Pon Lis 06, 2006 11:24 ]
Adamm pisze:wartosc w bloku 3 (ciscnienie w kolektorze) jest na poziomie 163 mbar czyli nieprawidlowe
czyli w dolocie jest podciśnienie :bigok: albo czujnik przekłamuje



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pn lis 06, 2006 12:27

MAP jest w kompie i idzie go wymienic


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn lis 06, 2006 13:02

Corvax pisze:MAP jest w kompie i idzie go wymienic
do MAP sensora na płycie idzie wężyk gumowy i czasem ta gumka pęka :) ale to skutkuje niewiarygodnym wzrostem cisnienia atmo (010, pozycja 2)

w tym wypadku wszystko wskazuje na uszkodzenie czujnika ale zastanawia mnie dlaczego po zdjęciu węzyka podciśnienia ten błąd nie występuje ?

przecież podciśnienie za pośrednictwem n75 i wastegate upuszcza nadmiar cisnienia z turbiny...



Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » pn lis 06, 2006 14:49

cowboy pisze:przecież podciśnienie za pośrednictwem n75 i wastegate upuszcza nadmiar cisnienia z turbiny...
Chyba cisnienie (1z) i upuszcza spaliny poza turbine, no i przez to cisnienie spada...



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn lis 06, 2006 15:10

inek01 pisze:
cowboy pisze:przecież podciśnienie za pośrednictwem n75 i wastegate upuszcza nadmiar cisnienia z turbiny...
Chyba cisnienie (1z) i upuszcza spaliny poza turbine, no i przez to cisnienie spada...
racja :) w jedenzecie jest sterowanie cisnieniowe..

podciśnienie to w turbinach o zmienneh geometri rusza sztangą :)

zamieszałem się bo z tym podciśnieniem adamm napisał :P

tak czy owak, w dalszym ciągu nie jarzę jaki wpływ ma sciągniećie węzyka z ciśnieniem na podcisnienie ?



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pn lis 06, 2006 17:34

ja tez nei mam pojecia :) ale tak bylo ze to podcisnienie bo ten wezyk ktory idzie do ECU laczy sie z tym ktory idzie do serva

wg serwisowki wartos w 010 - 02 - 03 nie powinna byc wieksza jak +-30 a tu jest w 02 ok 1000mbar a w 03 163mbar po odpieciu wezyka wartos w 03 przyjmuje wartosc z 02 czyli cisneinia atmosferycznego

i teraz co moze byc? czujnik na ECU walniety czy te wezyki wymienic najpierw?


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn lis 06, 2006 18:21

Adamm pisze:ten wezyk ktory idzie do ECU laczy sie z tym ktory idzie do serva
cos nie halo

ten który idzie z rury powrotnej za IC idzie do ECU i on ma ciśnienie

ten co idzie do serwa z pompy podcisnienia ma podciśnienie

moze czujnik jest dobry tylko ktos pomieszał węzyki i zapiął podciśnienie do MAP sensora:)
prawdopodobnie czujnik ciśnienia doładowania padł, on nie ma chyba nawet takiego zakresu jak 0,163 Bara...

a w kanale 11 ciśnienie doładowania pokazuje dynamicznie dobrze ?



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pn lis 06, 2006 23:13

sprawdzilem co i jak u mnie i rzeczywiscie ktos namieszal w wezykach. wydawalo mi sie ze u Pruszkowiaka jest tak samo jak u mnie a jednak nie jest :) za duzo tych wezykow.

juz wszystko jasne trzeba je poprzepinac i sprawdzic.


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Pruszkowiak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1449
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 21:02
Lokalizacja: Warszawa/Pruszków
Kontakt:

Post autor: Pruszkowiak » wt lis 07, 2006 08:54

Adamm pisze:sprawdzilem co i jak u mnie i rzeczywiscie ktos namieszal w wezykach. wydawalo mi sie ze u Pruszkowiaka jest tak samo jak u mnie a jednak nie jest :) za duzo tych wezykow.

juz wszystko jasne trzeba je poprzepinac i sprawdzic.
Adamm, to musze poprzepinać wężyki.Wytłumacz mi jakie i gdzie,albo zrób fotkie swojego silnika i wrzuć na forum :bigok:

[ Dodano: Wto Lis 07, 2006 22:23 ]
Problem rozwiązany :bigok: dzięki Adamm`owi i innym uzytkownikom.Miałem bałagan z wężykami.Były nie na swoim miejscu.Teraz golfik śmiga jak szalony.Pozdrawiam



turbo72
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pt lis 30, 2007 12:55
Lokalizacja: wieleń

Post autor: turbo72 » pn gru 10, 2007 12:27

szukam czujnika podciśnienia w kolektorze ssącym doVWGolf 3 1,6 benzyna 1996r bardzo proszę o informacje



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 75 gości