Dymi na czarno, czy to wtryski?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
klekocix
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: sob lut 17, 2007 23:52
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Dymi na czarno, czy to wtryski?

Post autor: klekocix » pn lis 26, 2007 00:20

Witam

Mam taki dość nietypowy problem ze swoim TDI 1Z.

Do niedawna auto szarpało przy niskich obrotach i zwykłym przyspieszaniu. Przy szybkim i powolnym było wszystko ok.

Czyszczenie nastawnika nic niestety nie pomagało.
Tak więc kupiłem i zmieniłem pompę wtryskową wraz z nastawnikiem.

Przy odpalaniu po zmianie pompy wtryskowej przeskoczył rozrząd (auto kręciło tylko rozrusznikiem i nie odpalało) i pękła jedna szklanka.

Szklanka została wymieniona na nową, silnik odpalił, chodzi dobrze i równo.

Wszystkie ustawienia na komputerze są idealne, jak z fabryki praktycznie.

Niestety, powyżej 2500rpm auto puszcza czarną chmurę dymu z rury (tak jakby palił 3 razy więcej paliwa).
Do tego po zmianie pompy auto nabrało takich osiągów że ciężko je poznać.

Aha - mam w silniku wtryski od AFN.

Obecnie auto na wtryskach od AFN + ta nowa pompa + seryjny program jedzie tak jak kiedyś na tym samym setupie tylko na starej pompie i z chipem.

Z chipem obecnie ma takie osiągi że ciężko ogarnąć samochód, mocy i momentu jest tyle że sprzęgło na 4 i 5 biegu ślizga się :)


Ale wolałbym zwykłe osiągi i nie dymiące na czarno auto :crazy:


Czy to może być wina wtrysków?
A może coś innego?

VAG nie pokazuje żadnych błędów...

Jestem w kropce :rolleyes:

P.S. Odnośnie szarpania to na samym początku po zmianie pompy przeszło a teraz znów troszkę telepie (nie aż tak jak kiedyś).
Na zwykłym programie szarpie malutko na chipie bardziej...



Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » pn lis 26, 2007 00:57

pompa 10 mm :chytry:

sprawdź oznaczenie pompy - stara to zapewne HDK 111 - a nowa ??



Awatar użytkownika
Rafers7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: ndz kwie 30, 2006 00:44
Lokalizacja: Kleczew
Kontakt:

Post autor: Rafers7 » pn lis 26, 2007 02:11

Czarny dym = moc tak to już jest w turbo dieslach, nie ma dymu bez ognia. Mi się wydaje że ma za dużą dawkę paliwa, czytaj nie jest w stanie spalić wszytskiego dokłądnie i dlatego ten czarny dym. Miałem coś podobnego u siebie.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pn lis 26, 2007 10:13

dawka jest ustawiona na 4.6mg

pompa ma oznaczenia 028 130 110 H


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
klekocix
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: sob lut 17, 2007 23:52
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: klekocix » wt lis 27, 2007 23:10

Adamm pisze:dawka jest ustawiona na 4.6mg

pompa ma oznaczenia 028 130 110 H
A może to wtryski leją (ale czy miałby takiego kopa wtedy)... wogóle jak sprawdzić wtryski bez wyciągania z auta? I czy da się?

Albo turbo padło... ale patrząc się na wskaźnik doładowania to przy mocniejszym depnięciu wskazówka idzie na 1,5 bara a później spada na ok 0.8 bara więc chyba wszystko w normie?
Ostatnio zmieniony wt lis 27, 2007 23:12 przez klekocix, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
skubix
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: wt lut 28, 2006 16:09
Lokalizacja: Krosno/Wawa
Kontakt:

Post autor: skubix » wt lis 27, 2007 23:42

Bartek szukaj nieszczelności w dolocie


MK3 1Z - The Best
A3 AHF+ - Olala
Escort z LPG - Wrrr
Laguna dCi - Nice
Avensis 2.2 D4D - Test

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 55 gości