Znowu temperatura silnika! Nie mam już pomysłów...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

shanghaj
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pt gru 15, 2006 00:08
Lokalizacja: Łódź

Post autor: shanghaj » sob lis 24, 2007 16:22

Ja też miałem chocki z temp. gdy kupiłem swojego AAZ to miałem zawsze 90st. po około roku zauważyłem, że nie dogrzewa się. Jeszcze sie zbytnio nie znałem. Jeden z mechaników powiedział, że to dobrze gdy silnik sie nie przegrzewa ale mnie to nurtowało i ciagle go obserwowałem. Myslę , że nie jest dobrze gdy silnik nie osiąga swojej temp. tj. nie dogrzany. Strach wtedy dawać mu w pędzel. W końcu poszukałem na allegro i znalazłem termostat oryginlny od gościa który od wielu lat sprzedaje teromstaty i po założeniu problem znikł. W ogóle to namawiam wszystkich którzy lubią dbać o swoje autka , do zakupów oryginalnych części. Pozdrawiam wszystkich vwforum.
shanghaj



cyno
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr kwie 25, 2007 19:02
Lokalizacja: Kraków

Post autor: cyno » sob lis 24, 2007 20:11

Dziki chlopaki za podpowiedzi wymiana termostatu sie szykuje tylko jeszcze w cenach po innych mechanikach musze sie zorietowac.



lukin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: śr lut 15, 2006 22:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: lukin » sob lis 24, 2007 22:48

Ja też miałem niedogrzany silnik od 2 miesięcy jak się temperatury niższe zrobiły. Zmieniłem termostat, odpowietrzyłem układ itp. Nic nie dało. Za namową mechanika wsadziłem karton przed chłodnicę, żeby zimne powietrze tak jej nie chłodziło i jest miodzio. Dodam, że z racji podgrzewacza "alternatywnego" zbiornika paliwa i nagrzewnicy przeływowej tegoż - mój układ chłodzenia jest powiększony o mniej więcej 2 litry i to była ostatnia deska ratunku.
Moim zdaniem, jak jesteście pewni, że z układem wszystko w porządku, a cały czas temperatura za niska to polecam ten sposób.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony sob lis 24, 2007 22:49 przez lukin, łącznie zmieniany 1 raz.



lukin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: śr lut 15, 2006 22:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: lukin » ndz lis 25, 2007 09:19

U mnie wąż dolny jest cały czas zimny, dopiero gdy się to wszystko nagrzeje, to robi się gorący, dlatego nie podejrzewałbym termostatu o złą pracę. A nagrzać się wszystko rzeczywiśćie da, tylko że trwa to ponad godzinę czasu, gdy samochód stoi i na wolnych obrotach pracuje.

A co do zasłaniania chłodnicy to jeszcze 10 lat temu, gdy jeździło po polsce pełno żuków, nys, roburów, autosanów itp. nie wiem, czy pamiętacie, ale część z nich miałą plandekę z przodu, którą na zimę kierowcy zasłaniali właśnie wlot powietrza.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony ndz lis 25, 2007 09:20 przez lukin, łącznie zmieniany 1 raz.



mario19571
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw lis 08, 2007 19:09
Lokalizacja: Sląskie

Post autor: mario19571 » ndz lis 25, 2007 22:42

BENITO, Siemka mam male pytanko Od kilku dni wiecej mi pali mój 1,9 td mysle ze przyczyna tkwi w czujniku temp.silnika Mozesz mnie uswiadomic gdzie on sie znajduje i czy po wymianie muszę jechac na skasowanie błędów Dzięki za pomoc.



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » pn lis 26, 2007 18:38

U mnie oba czujniki są plastikowym króćcu wychodzącym z silnika, ten z boku króćca po prawej jest od świec a ten na górze od wskaźnika na desce.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » wt lis 27, 2007 00:59

BENITO pisze:U mnie oba czujniki są plastikowym króćcu wychodzącym z silnika, ten z boku króćca po prawej jest od świec a ten na górze od wskaźnika na desce.
Zaraz zaraz... To ja zawsze(2 razy) wymieniałem nie ten czujnik co trzeba? Bo wymieniałem ten właśnie z boku(z prawej strony) króćca bo myślałem, że to on jest odpowiedzialny za błędne wskazania na desce?????????????



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » wt lis 27, 2007 09:04

U mnie jest tak na 100 %. Możesz mieć również zamienione wtyczki, bo czujniki są takie same. U mnie sprawdzałem i napewno ten od góry jest od wskaźnika na desce.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » wt lis 27, 2007 19:55

BENITO pisze:U mnie jest tak na 100 %. Możesz mieć również zamienione wtyczki, bo czujniki są takie same. U mnie sprawdzałem i napewno ten od góry jest od wskaźnika na desce.
Patrzyłem dzisiaj i jakoś nie widze w króćcu drugiego czujnika...



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » wt lis 27, 2007 19:58

Może w AAZ jest inaczej. W SB w otworach króćca są 2 czujniki zabezpieczone oringami i zawleczkami, jeden wkładasz od góry a drugi z prawej strony.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
Przewodnik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt sie 11, 2006 22:22
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: Przewodnik » wt lis 27, 2007 20:07

nie moze a napewno aaz ma jeden czujnik :) do deski i świec


NIE SZATA ZDOBI CZŁOWIEKA LECZ LOGO NA MASCE VW I WSZYSTKO JASNE !!!!
Sprzedam przednie wzmocnienie golf 4 bez klimy,

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 174 gości