coś wpada w rezonans (buczenie) w silniku AFN

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
micky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 865
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

coś wpada w rezonans (buczenie) w silniku AFN

Post autor: micky » sob lis 24, 2007 19:10

Witam
Mój problem z moim AFN wyglada następująco. Jadac na kazdym biegu oraz na biegu jalowym przy obrotach ok 1300 do 1500 slysze bardzo nieprzyjemne buczenie. Wydaje mi sie, ze to rezonans. I mam pytanie, czy to normalne? Bo ten dzwiek jest bardzo nieprzyjemny. Zreszta co nieco wiem o rezonansie i wiem, ze jest bardzo niebezpieczny dla mechanizmow i elementow mechanicznych.
Pomozcie, co trzeba zrobic zeby sie tego pozbyc.
Pozdrawiam
micky
Ostatnio zmieniony śr lis 28, 2007 20:24 przez micky, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob lis 24, 2007 19:22

micky pisze:co trzeba zrobic zeby sie tego pozbyc.
wiadomo, zlokalizować źródło tego rezonansu a to już nie jest łatwa sprawa.
Proponuję na postoju, na pracującym silniku (najlepiej jak ktoś w samochodzie będzie na pedale gazu trzymał podany przez Ciebie zakres obrotów silnika) abyś podotykał elementów nie ruchomych czy nie jest któryś poluzowany a potem jeśli to nic nie da spróbój może zdjąć pasek wielorowkowy i jeśli bez niego buczenie ustanie to może świadczyć, że koło pasowe alternatora, pompy wspomagania ew. sprężarki klimatyzacji może mieć bicie z powodu wybitej tulei i powoduje rezonans.



Awatar użytkownika
micky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 865
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: micky » sob lis 24, 2007 19:30

aha, bo jeszcze dodam ze jak wchodze na te obroty to buczenie narasta a jak wchodze juz poza i ide z obrotami w gore to lagodnie cichnie...
Sztomel pisze:koło pasowe alternatora, pompy wspomagania ew. sprężarki klimatyzacji
troche szukania bede mial :( bo mam te wszystkie elementy

[ Dodano: Sob Lis 24, 2007 18:31 ]
a moga to byc poduszki silnika lub przesuniete wyrownowazenie walu?



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob lis 24, 2007 20:07

Niestety tego Ci nie powiem bo nie jestem mechanikiem samochodowym, taki dobry w tym temacie to nie jestem ale poczekaj na rady innych forumowiczów. Poduszki silnika bym wyeliminował bo miałbyś jeszcze dodatkowe objawy stukania podczas hamowania i ruszania.
Ja w każdym razie zaczął bym od sprawdzenia najpierw czy jakiś element w komorze silnika lub na silniku nie jest poluzowany i powoduje te wibracje.
Ostatnio zmieniony sob lis 24, 2007 20:08 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.



szel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: sob lis 24, 2007 12:20
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: szel » sob lis 24, 2007 20:13

hej. u mnie podobnież jak u Ciebie jest. Podejrzewam połączenie elastyczne w układzie wydechowym. zrobiło się trarde i nie przenosi drgań z silnika. pozdro



Awatar użytkownika
MKIII
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pn cze 12, 2006 20:53
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: MKIII » pn lis 26, 2007 20:52

U mnie tez tak jest, myśle, ze to wina poduszek pod silinczkiem bo mam wyjechane. Po wymianie napisze czy jest ok.
Ostatnio zmieniony pn lis 26, 2007 20:52 przez MKIII, łącznie zmieniany 1 raz.


TDI-tego nie trzeba tłumaczyć.

Awatar użytkownika
piow11
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 122
Rejestracja: pn kwie 03, 2006 17:26
Lokalizacja: Krosno

Post autor: piow11 » wt lis 27, 2007 08:38

Miałem ten sam problem, więc wymieniłem poduszki i wszystko teraz jest w porządku. Dwie poduchy miałem do wymiany, olejowa i ta pod chłodnicą. Przy odpalaniu i gaszeniu były duże stuki i rezonans podczas zwiększania obrotów. Jak nie masz tych stuków to i tak zacząłbym od sprawdzenia poduszek wizualnie. Nie sprawdzaj poduszek na podstawie tego czy silnik podczas ruszania się podnosi. Ja miałem dwie rozwalone, z jednej olej wyciekał a przy ryszaniu nie było widać, że silnik się podnosił do góry. Więc tylko wizualnie posprawdzaj.



Awatar użytkownika
Łukasz_Mk2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: śr mar 30, 2005 19:05
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Łukasz_Mk2 » czw lis 29, 2007 22:16

Być moze jest to koło dwu masowe.


"VW nie dla Idiotów"

[b]AFN Quattro Ruulez:-)[/b]

[url=http://imageshack.us][img]http://img148.imageshack.us/img148/2230mk2qu9nv2.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
MKIII
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pn cze 12, 2006 20:53
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: MKIII » czw lis 29, 2007 22:32

Mam AHU bez dwumasu i tez te bucznie. To poduchy chyba


TDI-tego nie trzeba tłumaczyć.

Awatar użytkownika
klekocix
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: sob lut 17, 2007 23:52
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: coś wpada w rezonans (buczenie) w silniku AFN

Post autor: klekocix » sob gru 01, 2007 12:57

Ja mam silnik 1Z ale konstrukcja prawie jednakowa :bigok:

U mnie takie buczenie w tym zakresie obrotów powodowała puszka z filtrem powietrza.
Jest ona z jedne strony zaczepiona na takich gumkach, z drugiej zaś jest bolec w gumowej obudowie właśnie po to żeby ta pucha nie brzęczała wraz ze wzrostem obrotów.
Niestety, z biegiem czasu guma ta na bolcu przeciera się/przecina i powstaje luz między bolcem a błotnikiem.
I tu właśnie jest problem z brzęczeniem.

U mnie ten bolec owinąłem dętką rowerową :bigok: do tego puchę obłożyłem od spodu i od strony błotnika szmatą/gąbką żeby mocno się trzymała i jak ręką odjął :okej:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 205 gości