coś wpada w rezonans (buczenie) w silniku AFN
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
coś wpada w rezonans (buczenie) w silniku AFN
Witam
Mój problem z moim AFN wyglada następująco. Jadac na kazdym biegu oraz na biegu jalowym przy obrotach ok 1300 do 1500 slysze bardzo nieprzyjemne buczenie. Wydaje mi sie, ze to rezonans. I mam pytanie, czy to normalne? Bo ten dzwiek jest bardzo nieprzyjemny. Zreszta co nieco wiem o rezonansie i wiem, ze jest bardzo niebezpieczny dla mechanizmow i elementow mechanicznych.
Pomozcie, co trzeba zrobic zeby sie tego pozbyc.
Pozdrawiam
micky
Mój problem z moim AFN wyglada następująco. Jadac na kazdym biegu oraz na biegu jalowym przy obrotach ok 1300 do 1500 slysze bardzo nieprzyjemne buczenie. Wydaje mi sie, ze to rezonans. I mam pytanie, czy to normalne? Bo ten dzwiek jest bardzo nieprzyjemny. Zreszta co nieco wiem o rezonansie i wiem, ze jest bardzo niebezpieczny dla mechanizmow i elementow mechanicznych.
Pomozcie, co trzeba zrobic zeby sie tego pozbyc.
Pozdrawiam
micky
Ostatnio zmieniony śr lis 28, 2007 20:24 przez micky, łącznie zmieniany 2 razy.
wiadomo, zlokalizować źródło tego rezonansu a to już nie jest łatwa sprawa.micky pisze:co trzeba zrobic zeby sie tego pozbyc.
Proponuję na postoju, na pracującym silniku (najlepiej jak ktoś w samochodzie będzie na pedale gazu trzymał podany przez Ciebie zakres obrotów silnika) abyś podotykał elementów nie ruchomych czy nie jest któryś poluzowany a potem jeśli to nic nie da spróbój może zdjąć pasek wielorowkowy i jeśli bez niego buczenie ustanie to może świadczyć, że koło pasowe alternatora, pompy wspomagania ew. sprężarki klimatyzacji może mieć bicie z powodu wybitej tulei i powoduje rezonans.
aha, bo jeszcze dodam ze jak wchodze na te obroty to buczenie narasta a jak wchodze juz poza i ide z obrotami w gore to lagodnie cichnie...
[ Dodano: Sob Lis 24, 2007 18:31 ]
a moga to byc poduszki silnika lub przesuniete wyrownowazenie walu?
troche szukania bede mial bo mam te wszystkie elementySztomel pisze:koło pasowe alternatora, pompy wspomagania ew. sprężarki klimatyzacji
[ Dodano: Sob Lis 24, 2007 18:31 ]
a moga to byc poduszki silnika lub przesuniete wyrownowazenie walu?
Niestety tego Ci nie powiem bo nie jestem mechanikiem samochodowym, taki dobry w tym temacie to nie jestem ale poczekaj na rady innych forumowiczów. Poduszki silnika bym wyeliminował bo miałbyś jeszcze dodatkowe objawy stukania podczas hamowania i ruszania.
Ja w każdym razie zaczął bym od sprawdzenia najpierw czy jakiś element w komorze silnika lub na silniku nie jest poluzowany i powoduje te wibracje.
Ja w każdym razie zaczął bym od sprawdzenia najpierw czy jakiś element w komorze silnika lub na silniku nie jest poluzowany i powoduje te wibracje.
Ostatnio zmieniony sob lis 24, 2007 20:08 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.
U mnie tez tak jest, myśle, ze to wina poduszek pod silinczkiem bo mam wyjechane. Po wymianie napisze czy jest ok.
Ostatnio zmieniony pn lis 26, 2007 20:52 przez MKIII, łącznie zmieniany 1 raz.
TDI-tego nie trzeba tłumaczyć.
Miałem ten sam problem, więc wymieniłem poduszki i wszystko teraz jest w porządku. Dwie poduchy miałem do wymiany, olejowa i ta pod chłodnicą. Przy odpalaniu i gaszeniu były duże stuki i rezonans podczas zwiększania obrotów. Jak nie masz tych stuków to i tak zacząłbym od sprawdzenia poduszek wizualnie. Nie sprawdzaj poduszek na podstawie tego czy silnik podczas ruszania się podnosi. Ja miałem dwie rozwalone, z jednej olej wyciekał a przy ryszaniu nie było widać, że silnik się podnosił do góry. Więc tylko wizualnie posprawdzaj.
- Łukasz_Mk2
- Mały gagatek
- Posty: 68
- Rejestracja: śr mar 30, 2005 19:05
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: coś wpada w rezonans (buczenie) w silniku AFN
Ja mam silnik 1Z ale konstrukcja prawie jednakowa
U mnie takie buczenie w tym zakresie obrotów powodowała puszka z filtrem powietrza.
Jest ona z jedne strony zaczepiona na takich gumkach, z drugiej zaś jest bolec w gumowej obudowie właśnie po to żeby ta pucha nie brzęczała wraz ze wzrostem obrotów.
Niestety, z biegiem czasu guma ta na bolcu przeciera się/przecina i powstaje luz między bolcem a błotnikiem.
I tu właśnie jest problem z brzęczeniem.
U mnie ten bolec owinąłem dętką rowerową do tego puchę obłożyłem od spodu i od strony błotnika szmatą/gąbką żeby mocno się trzymała i jak ręką odjął
U mnie takie buczenie w tym zakresie obrotów powodowała puszka z filtrem powietrza.
Jest ona z jedne strony zaczepiona na takich gumkach, z drugiej zaś jest bolec w gumowej obudowie właśnie po to żeby ta pucha nie brzęczała wraz ze wzrostem obrotów.
Niestety, z biegiem czasu guma ta na bolcu przeciera się/przecina i powstaje luz między bolcem a błotnikiem.
I tu właśnie jest problem z brzęczeniem.
U mnie ten bolec owinąłem dętką rowerową do tego puchę obłożyłem od spodu i od strony błotnika szmatą/gąbką żeby mocno się trzymała i jak ręką odjął
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 90 gości