Czy są różnice miedzy czesciami vw a seat ?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Tomek one
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: śr maja 30, 2007 21:29
Lokalizacja: Kraków

Czy są różnice miedzy czesciami vw a seat ?

Post autor: Tomek one » wt lis 20, 2007 16:06

Witam jesli ktos jest mi wstanie pomóc to z góry bardzo dziękuje.
Otóż mam dość powarzny problem , z rurą wysokiego cisnienia (czerwoną) tą od IC do turbiny.
Ostatnio wymieniałem w samochodziue turbo silnik ARL ,kupiłem wiec turbine uzywaną od seata ale tez ARL i wszystko pasuje tak jak trzeba tylko jest jeden mały kłopot z tą nieszczesna rurą która jest podpieta do turbo ,poniewarz po dosc mocnym przegazowaniu spada. Zapiecia na ruze są dobre tylko tak jakby jej srednica była zamała ok jakies 2 mm, niechce byc tu aptekażem ale tak to wygląda.Chciałem to sprawdzic wiec pojechałem najpierw do seata a nastepnie do vw,i tam tez mają takie same rury jak moja róznica jest tylko w cenie otóz w seacie kosztuje 350zł a vw 190 zł.Juz nie wiem co robic
Ostatnio zmieniony wt lis 20, 2007 16:16 przez Tomek one, łącznie zmieniany 1 raz.


tommy

Awatar użytkownika
yosef99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: śr wrz 12, 2007 00:58
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: yosef99 » wt lis 20, 2007 22:36

Z Twojego opisu nie bardzo rozmumiem, bo piszesz tak jakby rura miała za małą średnicę... a wtedy niepowinna spadać przecież :chytry: raczej powinna ciasniej wchodzić. Dla pewności zmierz średnicę przewody w swoim autku a następnie jedż do sklepu i porównaj z nową. Jeżeli przewód który masz aktualnie założony jest za szeroki to zawsze możesz zastosować półśrodek w postaci np założenia między przewód a turbine kawałka przewpdu o pośredniej średnicy i dobrze ścisnąć opaską. Inaczej pozostaje tylko kupno używanego lub nowego przewodu...



Awatar użytkownika
Tomek one
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: śr maja 30, 2007 21:29
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Tomek one » wt lis 20, 2007 23:14

Witam
Rura wysokiego cisnmienia jest zakonczona metalowym kołnieżem ktury jest wsówany do otworu w spręzarce,a nastepnie mocowany na spinkach.Kołnierz ma troche zamała srednice poniewarz po mocniejszym dodaniu gazu wyskakuje z turbo.W serwisie nie powiedzą mi jaka jest srednica bo nie maja takich danych w komputerze (podobno),żeby sprawdzic muszę zamówic i kupic.


tommy

Awatar użytkownika
yosef99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: śr wrz 12, 2007 00:58
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: yosef99 » wt lis 20, 2007 23:43

oj to coś z tym serwisem nie tak :chytry: moim zdaniem chcą Cię naciągnąć na koszty...



Awatar użytkownika
Tomek one
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: śr maja 30, 2007 21:29
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Tomek one » wt lis 20, 2007 23:50

Narazie to niewim co jest grane mam 2 rury i zadna nie pasuje a turbo jest orginalne oda ARL-a


tommy

Awatar użytkownika
jarorlit
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: śr kwie 05, 2006 22:52
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: jarorlit » wt lis 20, 2007 23:51

Mam golfa Mk4 z silnikem ASV, a znajomy ma skode Octavie rowniez z silnikiem ASV.
I powiem ze nie ktore czesci sa inne.
Np inny jest przeplywomierz powietrza, wtrysk sterujacy i jeszcz kilka innych rzeczy.
Wiec chyba nie mozna sie sugerowac, ze silnik o danym kodzie ma ten sam osprzet w VW i Seacie.

Jedno pytanie- czy to turbo stare i nowe ma ten sam numer katalogowy na tabliczce znamionowej?



Awatar użytkownika
skubix
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: wt lut 28, 2006 16:09
Lokalizacja: Krosno/Wawa
Kontakt:

Post autor: skubix » śr lis 21, 2007 00:48

Panowie, a czy nie lepiej przed wydaniem pieniędzy na części, paliwo, telefony nie mówiąc o czasie straconym sprawdzić po prostu daną część w ETOS-ie czy w ETCE ??
I będzie po problemie :grin:

Pozdro


MK3 1Z - The Best
A3 AHF+ - Olala
Escort z LPG - Wrrr
Laguna dCi - Nice
Avensis 2.2 D4D - Test

Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » śr lis 21, 2007 09:41

Tomek one pisze:Witam jesli ktos jest mi wstanie pomóc to z góry bardzo dziękuje.
Otóż mam dość powarzny problem , z rurą wysokiego cisnienia (czerwoną) tą od IC do turbiny.
Ostatnio wymieniałem w samochodziue turbo silnik ARL ,kupiłem wiec turbine uzywaną od seata ale tez ARL i wszystko pasuje tak jak trzeba tylko jest jeden mały kłopot z tą nieszczesna rurą która jest podpieta do turbo ,poniewarz po dosc mocnym przegazowaniu spada.
Rury tu i tu są te same. Rura robi wrażenie luźnej bo uszczelnienie i pasowanie następuje w ostatnim odcinku złącza tam gdzie jest uszczelka. Zwracaj uwagę na spręzystą zapinkę przy turbo bo czasem założona jest nie od tego wozu i minimalnie za luźna. Ja w swoim Leonie mam turbo ARL z tą czerwoną rurą i zero problemu :okej:
Co do wypadania to poczytaj tu:
http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php? ... c3f37b0f3e
jarorlit pisze:Mam golfa Mk4 z silnikem ASV, a znajomy ma skode Octavie rowniez z silnikiem ASV.
I powiem ze nie ktore czesci sa inne.
Np inny jest przeplywomierz powietrza, wtrysk sterujacy i jeszcz kilka innych rzeczy.
W 2002 r. była zmiana np wtrysków sterujących i paru innych rzeczy. Nowe mają kostki z jedną stroną półokrągła a stare kostki są prostokątne. W silniku ASZ np wówczas zastooswano wał od ARL. Więc jeśli są oba wozy z tego samego roku wszystko pasuje P&P. :chytry:
Ostatnio zmieniony śr lis 21, 2007 09:43 przez jaro4444, łącznie zmieniany 1 raz.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

Awatar użytkownika
Tomek one
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: śr maja 30, 2007 21:29
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Tomek one » czw lis 22, 2007 00:42

Witam
naoisałes na forum seata zeby wyginac zaczepy chodzi ci o te trujkątne na kołniezu od rury

[ Dodano: 21 Lis 2007 23:43 ]
Witam
Jaro4444
naoisałes na forum seata zeby wyginac zaczepy chodzi ci o te trujkątne na kołniezu od rury

[ Dodano: 21 Lis 2007 23:44 ]
Postaram sie tak cos pokombinowac ale niewiem sam czy bedzie dobrze


tommy

Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » czw lis 22, 2007 01:15

Tomek ale jak nie poprawisz choć troszkę ortografii to nie będę odpowiadał na Twoje pytania.
Pozdrawiam


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

Awatar użytkownika
Tomek one
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: śr maja 30, 2007 21:29
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Tomek one » czw lis 22, 2007 10:54

Witam
Ok postaram się wolniej pisać

[ Dodano: 22 Lis 2007 10:52 ]
jaro4444
Tak na marginesie to z tego co przeczytałem na forum seata to te wypadające rury z turbo w seatach to rzecz normalna


tommy

Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » czw lis 22, 2007 15:13

Tomek one pisze:Tak na marginesie to z tego co przeczytałem na forum seata to te wypadające rury z turbo w seatach to rzecz normalna
Normalna we wszystkich autach VAG z szybkozłączkami, tak samo jak cieknący olej na tych połączeniach. Szczególnie jak suszarki dmuchają po 1,7 bara i więcej :bajer:


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw lis 22, 2007 15:44

jaro4444 pisze:Normalna we wszystkich autach VAG z szybkozłączkami,
BTW moim skromnym zdaniem to te szybkozłączki to bardzo kiepski pomysł...

nie ma to jak jedna rura wchodzi na drugą i jest zaciśnieta obejmą.... nie wiem co przyświecało inżynierowi który takie coś wymyślił ?



Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » czw lis 22, 2007 16:03

cowboy pisze:nie ma to jak jedna rura wchodzi na drugą i jest zaciśnieta obejmą.... nie wiem co przyświecało inżynierowi który takie coś wymyślił ?
Pomysł kiepski ale czas montaży krótszy u złącze pasuje tylko w jednej ustalonej pozycji...


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 85 gości