Czy skrzynia ASD podejdzie Plug&Play do AFN-a ?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Czy skrzynia ASD podejdzie Plug&Play do AFN-a ?

Post autor: cowboy » pn lis 19, 2007 10:22

Witam,
ponieważ moja skrzynia CYP zaczeła wyć, zastanawiam się nad kupnem skrzyni uzywki...

najbardziej pasowała by mi ASD bo jest chyba najdłuższa, na pewno ma dłuższy V bieg..

pytanko, czy podejdzie Plug&Play oraz jak można sprawdzić wstępnie stan takiej skrzyni ?

poziom oleju i w jakiej kondycji olej?

jakieś luzy na wałku sprzęgłowym, na półośkach ?

a może można dopasować jakąś skrzynie z Golfa IV

wiem że Corvax zmieniał taką ale musiał zmieniać chyba sprzęgło ? u mnie siedzi dwumas 220mm więc może by się coś dopasowało...
Ostatnio zmieniony pn lis 19, 2007 11:39 przez cowboy, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Czy skrzynia ASD podejdzie Plug&Play do AFN-a ?

Post autor: rob555 » pn lis 19, 2007 11:28

cowboy pisze:Witam,
pytanko, czy podejdzie Plug&Play oraz jak można sprawdzić wstępnie stan takiej skrzyni ?
Pasuje
Jednak do sprintu na 100km/h na ASD bedzie wolniej. Wez to pod uwage.


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn lis 19, 2007 11:37

Jednak do sprintu na 100km/h na ASD bedzie wolniej. Wez to pod uwage.
nie ścigam się wiec mi to nie przeszkadza :) za to latam dużo w trasie i ASD jest bardzo fajna :) probolem jest taki żeby dostać uzywke z niskim przebiegiem :(

rob555, a co z getribe z golfa IV, seata, octawii ? chodzi mi o EGS, EBJ, EGR itd...

czy podejdą pod mój motor ?

Corvax jak wkładał EGS-a do 1Zeta to musiał zmieniać sprzęgło...

te skrzynie można kupic z małym przebiegiem, czyli pojeździ troszke..
http://www.allegro.pl/item268331493_vw_ ... t_ebj.html

ale dlaczego są one takie krótkie ? na takiej skrzyni to na V biegu bede miał 125 km/h przy 3000 rpm :(



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » pn lis 19, 2007 14:18

cowboy pisze: rob555, a co z getribe z golfa IV, seata, octawii ? chodzi mi o EGS, EBJ, EGR itd...

czy podejdą pod mój motor ?

Corvax jak wkładał EGS-a do 1Zeta to musiał zmieniać sprzęgło...

te skrzynie można kupic z małym przebiegiem, czyli pojeździ troszke..
http://www.allegro.pl/item268331493_vw_ ... t_ebj.html

ale dlaczego są one takie krótkie ? na takiej skrzyni to na V biegu bede miał 125 km/h przy 3000 rpm :(
Te getribe z octavi golfa itd maja przelozenie glowne dobrane do rozmiaru kół. Porownaj sobie obwód koła u Ciebie i np w G4 :)
Jak cos to szukaj od Fabi czy Ibizy bo bardziej maja zblizone obwody.
Skrzynia podejdzie tylko dolnej sruby nie bedzie do czego przykrecic. TDI 2 gen ma w misce otwor i spinasz skrzynie od dolu. Ale w sumie ja to olalem. Mialem skrzynie ASD na bloku od ASV i jakos nic sie nie urwalo.


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn lis 19, 2007 14:27

Jak cos to szukaj od Fabi czy Ibizy bo bardziej maja zblizone obwody
juz mi aw69 naświetlił sprawe :)

EWT lub GGU czyli skrzynie z polo, ibizy i fabii przełożenie główne takie jak CYP czy ASD czyli 60/16 za to V bieg 0,7 :) - najprawdopodobniej wychodziły z silnikami ATD... ale potrzebny jest do tego rozrusznik, no i mocowanie trzeba podpasować...

kurde juz sam nie wiem... chyba lepiej wymienić łozyska w swojej, bo kupno ASD z małym przebiegiem to cud...
rob555 pisze:Porownaj sobie obwód koła u Ciebie i np w G4
no teraz na zimówkach mam 185/60/15 więc juz niemałe kółko :)

[ Dodano: Pon Lis 19, 2007 13:27 ]
a na lato 205/45/16 :P



Awatar użytkownika
aw69
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 814
Rejestracja: ndz sty 30, 2005 23:48
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: aw69 » pn lis 19, 2007 15:01

nie skusilbym sie na remont skrzyni niema najmniejszego sensu. Nawet mechanik ktory naprawia skrzynie zawodowo powiedzial mi zeby nie wpierdalac sie w niepotrzbne koszta
(tez chcialem kiedys robic swoja bo cos tam rzezilo w niej) powiedzial mi ze on moze ja zrobic ale nie powiedziane ze bedzie jak nowka po remoncie pozatym tyle teraz tego diwajsu na rynku wtornym ze niema wogole sensu.


Mistrzostwo Polski w klasie Diesel 1/4 mili WST 2008 rok.......

grinio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: pn lis 27, 2006 18:34
Lokalizacja: Piwniczna

Post autor: grinio » pn lis 19, 2007 15:13

Zależy co pada ale i tak koszty podzespołów są b.duże. Ja kiedyś męczyłem sie ze skrzynią w VWt4, podczas ciągnięcia słychać było coś jakby szum, wycie . zciągałem i rozkładałem ją chyba 4 razy, powymieniałem wszystkie łożyska (prócz igiełek na poszcególnych biegach) i dalej to samo. Okazało się że zużyty był atak i wieniec na koszu różnicowym. zużycie było na tyle małe że ciężko było zdiagnozować , a na tyle duże że męczyło mnie tymi dzwiękami podczas jazdy. Naprawde naprawa skrzyni to droga imprezka , a nie ma sie 100%pewności czy da pozytywne efekty.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn lis 19, 2007 15:27

grinio pisze:Okazało się że zużyty był atak i wieniec na koszu różnicowym
u mnie najprawdopodobniej to samo...
aw69 pisze:remont skrzyni niema najmniejszego sensu
w takim razie remont nie wchodzi w gre... skrzynke ASD moge miec za 550 PLN

zastanawiam się jeszcze nad tą EWT... mam juz coś wstępnie nagrane :) popytam o rozrusznik jeszcze...

czy mocowanie tylne to jakaś duża rzeźba? co tam trzeba dorobić ?



Awatar użytkownika
aw69
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 814
Rejestracja: ndz sty 30, 2005 23:48
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: aw69 » pn lis 19, 2007 18:35

brak jest dwoch miejsc na sruby w roznicowce zeby przykrecic łape skrzyni biegow trzeba dorobic z jakiegos grubego plaskownika ramie i zrobic w nim dodatkowe 2 gwinty


Mistrzostwo Polski w klasie Diesel 1/4 mili WST 2008 rok.......

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt lis 20, 2007 12:44

w innym temacie kolega napisał
T.O.B.I. pisze:To i tak tanio za sama robocizne i czesci u mnie gosc krzyczy 900 zl za naprawe, ja sie wahalem co wybrac czy skrzynie czy naprawe, wybralem wymiane na uzywke i juz trzeci raz gosc mi skrzynie wlozyl, i ta tez jest dowalona, czekam znowu na nastepna, strasznie to wkuzajace, dodam ze zaplacilem narazie tylko za skrzynie 600zl poniewaz gosc daje gwarancje rozruchowa po zalozeniu skrzyni wracalem do niego tak po okolo 15 minutach i juz wiedzial ze ma szukac nastepnej skrzyni, gosc wymienial na swoj koszt
W mojej skrzyni padly 2 lozyska i synchronizatory a objawy podobne do twoich
czyli mam juz 2 wersje, padających używek i kiepskich efektów remontu....

czyli trzeba się skupić na kupnie skrzyni EWT lub GGU ....



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości