Czy byly rozne poloski w 1.6?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Czy byly rozne poloski w 1.6?
witam
mam taki problem z mym vw, jest to golf II rocznik 85, silnik 1.6 bez turbiny
a mianowicie chodzi mi o półośkę od strony pasażera, wydaje sie ona za krótka, mam takie pytanie czy były rózne długości półosiek w dieslach?? bo juz pare razy wypadały mi przeguby, najczesciej przy skrętach
z góry dzieki.
mam taki problem z mym vw, jest to golf II rocznik 85, silnik 1.6 bez turbiny
a mianowicie chodzi mi o półośkę od strony pasażera, wydaje sie ona za krótka, mam takie pytanie czy były rózne długości półosiek w dieslach?? bo juz pare razy wypadały mi przeguby, najczesciej przy skrętach
z góry dzieki.
Ostatnio zmieniony śr lis 14, 2007 23:28 przez dar3k, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: półośka golf 2 1.6 diesel
jak to mozliwe,dar3k pisze:bo juz pare razy wypadały mi przeguby, najczesciej przy skrętach.
czy postępowałeś przy montażu
tak jak w tym FAQ http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=101115
i masz tak jak na tym zrzucie, może pogubiłeś kilka drobnych elemencików podczas montażu
zobacz te 3 istotne drobne rzeczy oprócz przegubu
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
przegub od strony koła wypadał mi 2 razy, w końcu złożyłem go razem z kumplem tak, ze nie miał prawa wypaśc wiecej, jednak teraz ten od strony skrzyni sie rozsypał, znaczy kulki wypadły z koszyczka, i nie wiem czy jest sens to spowrotem składać, czy poprostu poszukać dłuższej półoski, jestem ciekaw czy były wogóle inne długości
Ostatnio zmieniony śr lis 14, 2007 21:33 przez dar3k, łącznie zmieniany 1 raz.
Rzeczywiście dziwna sprawa.
Skrzynie cztero czy pięcio biegowe oraz automaty nie różnią się gabarytami.
Jeśli więc most skrzyni jest na swoim miejscu, czyli gumy na silniku nie są przekrzywione wraz ze śrubami mocującymi (np po dzwonie) to
sprawdź przeguby gumowe w wahaczu. Może pod naciskiem ( przy skręcie za bardzo już puszczają). Szczególnie ten większy (tylny) musi być prawidłowo założony (jak jest założony odwrotnie to pupa blada (a jest 360 stopni możliwości jego wprasowania). Gdy mi się rozwalił ten przegub koło latało po osi gdzieś z 1 cm. To wystarczy by wypierniczyło mi zabezpieczenia na półośce, ale żeby wypadła z przegubu to szok.
I ostatnia sprawa to przegub kulisty na wahaczu. Jest na nim regulacja kąta ustawienia koła. Regulacja jest w zakresie około 0,5 cm. I jeszcze regulacja kąta na amortyzatorze następne 0,5 centymetra.
Jak to wszystko zsumujesz to rzeczywiście może zabraknąć Ci półośki.
Ostatnia sprawa. Gdy wóz jest podniesiony półosie są pod największym kątem, ale i tak nie powinno "zabraknąć" półośki. W normalnej pracy półośki są w poziomie i mają spory zapas luzu w wewnętrznym przegubie oraz zewnętrznym.
Wyleciało Ci na zakręcie, (w którą stronę skręcałeś) czy jak jechałeś po dołach?
Pozdrawiam
Jarek
Skrzynie cztero czy pięcio biegowe oraz automaty nie różnią się gabarytami.
Jeśli więc most skrzyni jest na swoim miejscu, czyli gumy na silniku nie są przekrzywione wraz ze śrubami mocującymi (np po dzwonie) to
sprawdź przeguby gumowe w wahaczu. Może pod naciskiem ( przy skręcie za bardzo już puszczają). Szczególnie ten większy (tylny) musi być prawidłowo założony (jak jest założony odwrotnie to pupa blada (a jest 360 stopni możliwości jego wprasowania). Gdy mi się rozwalił ten przegub koło latało po osi gdzieś z 1 cm. To wystarczy by wypierniczyło mi zabezpieczenia na półośce, ale żeby wypadła z przegubu to szok.
I ostatnia sprawa to przegub kulisty na wahaczu. Jest na nim regulacja kąta ustawienia koła. Regulacja jest w zakresie około 0,5 cm. I jeszcze regulacja kąta na amortyzatorze następne 0,5 centymetra.
Jak to wszystko zsumujesz to rzeczywiście może zabraknąć Ci półośki.
Ostatnia sprawa. Gdy wóz jest podniesiony półosie są pod największym kątem, ale i tak nie powinno "zabraknąć" półośki. W normalnej pracy półośki są w poziomie i mają spory zapas luzu w wewnętrznym przegubie oraz zewnętrznym.
Wyleciało Ci na zakręcie, (w którą stronę skręcałeś) czy jak jechałeś po dołach?
Pozdrawiam
Jarek
Przegub ustawisz tylko na diagnostyce (geometria kół-zbieżność i kąty, razem około 60 zł), ale musisz mieć wszystkie przeguby, łożyska na kołach oraz w kielichu McPerson'a O.K. ponieważ odmówią Ci wykonania geometrii kół. Po prostu koła nie mogą mieć żadnych luzów w poziomie i pionie, bo wtedy cała geometria jest bez sensu.
Chodziło mi tzw poduszki na których opiera się cały silnik ze skrzynią biegów. Jedna jest na silniku ( z tylu z lewej strony), druga z przodu po środku przy rozruszniku a trzecia poprzez ramię trzyma skrzynie biegów po prawej stronie.
Są skręcone śrubami. Zobacz czy nie są poluzowane i sprawdź stan poduszek.
Są skręcone śrubami. Zobacz czy nie są poluzowane i sprawdź stan poduszek.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 128 gości