Wtryski AHF

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
aadasiek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1043
Rejestracja: wt maja 22, 2007 12:18
Lokalizacja: Dęblin/Barbarówka
Kontakt:

Post autor: aadasiek » pt lis 09, 2007 10:39

czytam i mam jedno pytanie :crazy:
co w końcu się wymienia całe wtryski czy same końcówki?
mam AHF-a i też chcę pokombinować z wtryskami ale tak szczerze mówiac to już nie wiem co sie wymienia :crazy: :crazy: :crazy:



Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » pt lis 09, 2007 11:21

aadasiek pisze:o w końcu się wymienia całe wtryski czy same końcówki?
Możesz wymienić całę wtryski na ASV ale to drogi interes i ciężko dostać, możesz też założyć tzw. "zestaw naprawczy" czyli końcówkę wraz z popychaczem i dystansową podkładką. Jednak to wymaga ustawienia ciśnień.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

Awatar użytkownika
aadasiek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1043
Rejestracja: wt maja 22, 2007 12:18
Lokalizacja: Dęblin/Barbarówka
Kontakt:

Post autor: aadasiek » pt lis 09, 2007 11:28

jaro4444 pisze:
aadasiek pisze:o w końcu się wymienia całe wtryski czy same końcówki?
Możesz wymienić całę wtryski na ASV ale to drogi interes i ciężko dostać, możesz też założyć tzw. "zestaw naprawczy" czyli końcówkę wraz z popychaczem i dystansową podkładką. Jednak to wymaga ustawienia ciśnień.
taki zestaw naprawczy samemu zamontuje w soich starych wtryskach tak? i jeszcze bedę musiał je wyregulować? a czy zakład-pompiarz mi to zrobi ?



grinio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: pn lis 27, 2006 18:34
Lokalizacja: Piwniczna

Post autor: grinio » pt lis 09, 2007 11:44

Może i masz racje ale jakoś nie widze technicznie wykonania pomiaru drugiego ciśnienia :crazy: i nie spotkałem sie z próbnikami które mogą to zmierzyć :bajer:
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pt lis 09, 2007 17:36 przez grinio, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt lis 09, 2007 11:59

grinio pisze:nie widze technicznie wykonania pomiaru drugiego ciśnienia :crazy: i nie spotkałem sie z próbnikami które mogą to regulować.
no to mierzyć czy regulowac :) ?

ja widziałem pomiar i mozna zmierzyć ciśnienie zarówno pierwsze jak i drugie.... wygląda to dość banalnie :)



Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » pt lis 09, 2007 12:07

grinio pisze:oże i masz racje ale jakoś nie widze technicznie wykonania pomiaru drugiego ciśnienia i nie spotkałem sie z próbnikami które mogą to regulować.
Jak napisał Cowboy jest to możliwe i dośc trywialne.

Próbniki tylko mierzą ciśnienie a Ty regulujesz je specjalnymi podkładkami. Widziałem też samochód po amatorskiej wymianie końcówek, który nie chciał chodzić bo rozrzut ciśnień wynosił ponad 40 barów...


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

bebus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: pn gru 18, 2006 11:21
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Post autor: bebus » pt lis 09, 2007 12:23

Podpinam sie pod temat ;) Da się końcówki Bosch 216 a zaadoptować do wtrysków z 1Z? I jak w takim starym gracie z kopceniem, będzie się jakoś dało bez korekty softu jeździć w sposób umożliwiający innym kierującym patrzenie na słońce? Po drugie, poza samopoczuciem coś jeszcze może się poprawić, czego można się spodziewać?
Ostatnio zmieniony pt lis 09, 2007 15:47 przez bebus, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Niemiec
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: wt mar 13, 2007 18:53
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: Niemiec » pt lis 09, 2007 16:17

bebus pisze:Podpinam sie pod temat ;) Da się końcówki Bosch 216 a zaadoptować do wtrysków z 1Z? I jak w takim starym gracie z kopceniem, będzie się jakoś dało bez korekty softu jeździć w sposób umożliwiający innym kierującym patrzenie na słońce? Po drugie, poza samopoczuciem coś jeszcze może się poprawić, czego można się spodziewać?
Pewnie że można. Dużo osób ma hybrydki robione na bazie 1Z. Na samych wtryskach można jezdzić, ale nowy programik jest jak najbardziej wskazany :)


http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swf

grinio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: pn lis 27, 2006 18:34
Lokalizacja: Piwniczna

Post autor: grinio » pt lis 09, 2007 17:34

jaro4444 pisze:
grinio pisze:oże i masz racje ale jakoś nie widze technicznie wykonania pomiaru drugiego ciśnienia i nie spotkałem sie z próbnikami które mogą to regulować.
Jak napisał Cowboy jest to możliwe i dośc trywialne.

Próbniki tylko mierzą ciśnienie a Ty regulujesz je specjalnymi podkładkami. Widziałem też samochód po amatorskiej wymianie końcówek, który nie chciał chodzić bo rozrzut ciśnień wynosił ponad 40 barów...
Wiem jak się reguluje ciśnienie otwarcia na próbniku ale zauważcie że pompując próbnikiem paliwko wtrysk otwiera się przy 220 i automatycznie ciśnienie nie wzrośnie już więcej przy ręcznym pompowaniu bo zawsze na 220 będzie się otwierał pierwszy stopień. Drógi stopień otworzy się przy 300 ale do tego potrzebyje dużo większej wydajności pompy. nawet gdyby udało się doprowadzić do otwarcia drógiego stopnia to i tak nie ma możliwości wyłapania momentu w którym to następuje ( za szybko się to dzieje żeby wyłapać ten moment. Może i są jakieś urządzenia które to potrafią zmierzyć , ale ja o takim czymś nie słyszałem :) Dlatego przy zakupie końcówki ważne jest żeby w komplecie z końcówka był trzpien i przekładka dzięki którym automatycznie z wyrególowaniem pierwszego ciśnienia drógie jest na odpowiednim poziomie. ( To moja teoria :bajer: )

Pozdrawiam



bebus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: pn gru 18, 2006 11:21
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Post autor: bebus » pt lis 09, 2007 18:30

Niemiec pisze:
bebus pisze:Podpinam sie pod temat ;) Da się końcówki Bosch 216 a zaadoptować do wtrysków z 1Z? I jak w takim starym gracie z kopceniem, będzie się jakoś dało bez korekty softu jeździć w sposób umożliwiający innym kierującym patrzenie na słońce? Po drugie, poza samopoczuciem coś jeszcze może się poprawić, czego można się spodziewać?
Pewnie że można. Dużo osób ma hybrydki robione na bazie 1Z. Na samych wtryskach można jezdzić, ale nowy programik jest jak najbardziej wskazany :)
Jakich przyrostów można się spodziewać po wymianie samych końcówek? Wszędzie jest info dotyczące AFN a o 1Z mało się pisze...



Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » sob lis 10, 2007 02:53

grinio pisze:Drógi stopień otworzy się przy 300 ale do tego potrzebyje dużo większej wydajności pompy. nawet gdyby udało się doprowadzić do otwarcia drógiego stopnia to i tak nie ma możliwości wyłapania momentu w którym to następuje ( za szybko się to dzieje żeby wyłapać ten moment. Może i są jakieś urządzenia które to potrafią zmierzyć , ale ja o takim czymś nie słyszałem Dlatego przy zakupie końcówki ważne jest żeby w komplecie z końcówka był trzpien i przekładka dzięki którym automatycznie z wyrególowaniem pierwszego ciśnienia drógie jest na odpowiednim poziomie. ( To moja teoria )
To tylko teoria ;)
Zapytaj Cowboya bo widział to osobiście - doskonale widać moment otwarcia drugiego stopnia i to przy ręcznym urządzeniu :grin:
Zrobisz jak chcesz ja Ci już napisałem jak powinno być.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

DANIEL LHR
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
Lokalizacja: hrubieszów

Post autor: DANIEL LHR » sob lis 10, 2007 17:43

jaro4444
wiec da sie sprawdzic na zwyklej maszynie z " wajhą" cisnienie otwarcia tego drugiego
wtrysku (zasadniczego)?
bez zadnych przystawek i dodatkowych urzadzeń?



Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » sob lis 10, 2007 21:11

DANIEL LHR pisze:wiec da sie sprawdzic na zwyklej maszynie z " wajhą" cisnienie otwarcia tego drugiego
wtrysku (zasadniczego)?
bez zadnych przystawek i dodatkowych urzadzeń?
Nie da się.
Potrzebna jest przystawka z cyfrowym (pewnie piezoelektrycznym) wskaźnikiem ciśnienia i duże doświadczenie w obsłudze. To tego by regulować potrzebujesz komplet podkładek ze skokiem grubości 0.05 mm.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

grinio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: pn lis 27, 2006 18:34
Lokalizacja: Piwniczna

Post autor: grinio » ndz lis 11, 2007 10:42

jaro4444 pisze:
DANIEL LHR pisze:wiec da sie sprawdzic na zwyklej maszynie z " wajhą" cisnienie otwarcia tego drugiego
wtrysku (zasadniczego)?
bez zadnych przystawek i dodatkowych urzadzeń?
Nie da się.
Potrzebna jest przystawka z cyfrowym (pewnie piezoelektrycznym) wskaźnikiem ciśnienia i duże doświadczenie w obsłudze. To tego by regulować potrzebujesz komplet podkładek ze skokiem grubości 0.05 mm.
No właśnie o tym pisałem. Jak sądzisz ile warsztatów posiada taką przystawke w Polsce ??
może większe serwisy które specjalizują się we wtryskach :) http://www.dieselcentrum.pl/index.php?o ... &Itemid=46
Ostatnio zmieniony ndz lis 11, 2007 10:50 przez grinio, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 169 gości