wskaznik temperatury

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

piotr2007
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn paź 01, 2007 21:27
Lokalizacja: wroclaw

wskaznik temperatury

Post autor: piotr2007 » wt lis 06, 2007 21:23

w jakim polozeniu powinna znajdowac sie wskazowka od temperatury przy nagrzanym silniku? u mnie jest zaraz za dioda.to dobrze ,czy jest za wysoko?? dzieki.



Awatar użytkownika
jgbass
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: sob lip 21, 2007 17:17
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: jgbass » wt lis 06, 2007 21:37

Na środku. Zaraz za diodą jest w granicach normy.


Był JP, jest JR. Trochę różnica jest. :)
[img]http://images32.fotosik.pl/51/740f416c02db1092.jpg[/img]

piotr2007
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn paź 01, 2007 21:27
Lokalizacja: wroclaw

Post autor: piotr2007 » wt lis 06, 2007 21:44

dzieki.



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » wt lis 06, 2007 22:22

powinna być pionowo ,
dzisiaj zaobserwowałem że jadac z góry wskazówka lekko opadła na dół - coraz bardziej jestem przekonany o wadliwym termostacie :chytry:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: TheBiSHoP » wt lis 06, 2007 23:57

u mnie w zwykłym dieslu jak był sprawny była zaraz za diodą i teraz w TD jest tak samo.


Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » śr lis 07, 2007 10:00

W niektórych modelach wskaźnik jest niesprawny, pomimo nowiutkiego i sprawnego termostatu, nowego płynu chłodniczego i sprawnej pompy wody wskazówka u mnie jest na 2/3 skali jak się silnik nagrzeje.
Mechanik w warsztacie mówił, ze vw tak mają.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

Post autor: wegi » śr lis 07, 2007 19:00

Podepne sie do tematu :)

zaczne od poczatku : zeszlej jesieni zauwazylem,ze golfik mi slabo grzeje,wiec zabralem sie po kolei za :
- wymiana termostatu
- wymiana płynu + przepłukanie całego układu
- wymiana nagrzewnicy

po tych czynnosciach, ogrzewanie jakby ok,ale nie do konca

w tym roku tez mi sie nie podoba, wskazowka temperatury nie dochodzi do polowy (jest minimalnie po lewej stronie), zanim z nawiewów zacznie "lecieć" ciepłe powietrze musze przejechac ok.6-7km,a dopiero po ok. 15-20km i dmuchawie na 3 biegu jest w aucie cieplo.

dodatkowo zauwazylem,ze stojac w korkach lub jezdzac po miescie bardziej agresywnie, wskazowka dochodzi do polowy, lub minimalnie jest na prawej stronie i wowczas "daje cieplem" az milo :)

co moze byc przyczyna? pompa wodna? moze zapowietrzona nagrzewnica? (wlot i wylot jest cieply,ale przewody dosc miekkie)



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » śr lis 07, 2007 21:11

wegi, większość mechaników powie że to termostat. termostat powinien sie otwierać i zamykać regulujac temperature. jutro zmienię u siebie to napisze wieczorem czy wymiana pomogła - dzis kupiłem Wahlera 25zł.


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

piotr2007
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn paź 01, 2007 21:27
Lokalizacja: wroclaw

Post autor: piotr2007 » śr lis 07, 2007 21:18

thebishop pisze:u mnie w zwykłym dieslu jak był sprawny była zaraz za diodą i teraz w TD jest tak samo.
jeszcze jeden problem.jak wskazowka dojdzie za diode to ona pare razy mignie i znika ogrzewanie.co sie dzieje?? moze ktos mial taki problem?



Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: TheBiSHoP » śr lis 07, 2007 22:37

To może znaczyć tylko że do nagrzewnicy dostaje się powietrze zamiast cieczy a to znaczy że układ jest jakość dziwnie zapowietrzeony albo masz walniętą uszczelkę pod głowicą i *#cenzura#* ci w układ powietrze.


Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Tomek
_
_
Posty: 1382
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 22:46
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Tomek » śr lis 07, 2007 22:53

no a ja wymienilem termostat i wskazowka stoi nie całkiem pionowo
czemu??



Awatar użytkownika
jgbass
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: sob lip 21, 2007 17:17
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: jgbass » czw lis 08, 2007 10:46

twardy pisze:powinna być pionowo ,
dzisiaj zaobserwowałem że jadac z góry wskazówka lekko opadła na dół - coraz bardziej jestem przekonany o wadliwym termostacie :chytry:
A według mnie wszystko OK u Ciebie z termostatem. Jak jedziesz z góry to silnik nie jest obciążony i się tak nie grzeje, natomiast na chłodnice powietrze nadal leci. Jak byłem w wakacje na Słowacji i zjeżdżałem z dużych górek, nie hamując ani silnikiem, ani hamulcami (brak obciążenia dla silnika, coraz większy pęd powietrza) to temperatura mi potrafiła zejść naprawdę nisko. :)


Był JP, jest JR. Trochę różnica jest. :)
[img]http://images32.fotosik.pl/51/740f416c02db1092.jpg[/img]

skarredasch
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 179
Rejestracja: czw mar 22, 2007 19:03
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: skarredasch » czw lis 08, 2007 16:03

jgbass, i tu sie mylisz...
zadaniem termostatu jest utrzymywanie ustalonej temperatury silnika...
jgbass pisze:brak obciążenia dla silnika, coraz większy pęd powietrza
ponizej temperatury otwarcia termostat sie zamyka az do temp. otwarcia...itd itp...



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » czw lis 08, 2007 17:29

A według mnie wszystko OK u Ciebie z termostatem
nie było oki , wymieniłem dzisiaj płyn i termostat i wskazówka jest (prawie) no brakuje włosek od pionu a z nawiewu to dmucha goracy podmuch .
Czyli wymiana ter.... jak najbardziej pomogła :bigok:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 88 gości