kopci na czarno

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

przemo251
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: pn gru 11, 2006 13:11
Lokalizacja: Wrocław/Kluczbork/Częstochowa
Kontakt:

kopci na czarno

Post autor: przemo251 » śr lis 07, 2007 00:33

Witam! Mam problem! Jeżdżę Vento 1,9 CL TDI 1994 i zauważyłem że przy wyższych obrotach tzn. ok. 2.2 tys/min cholernie kopci na czarno, natomiast jak silnik jest zimny to już przy obrotach 2.0 tys/min daje ostro ta siebie. Czy to jest normalne? Czy konieczna jest wymiana czegoś??Pozdrawiam



bizak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: sob mar 25, 2006 18:31
Lokalizacja: Rogoźno
Kontakt:

Post autor: bizak » śr lis 07, 2007 00:37

sprawdz czy nie masz jakiejs nieszczelnosci na wezach idacych do IC i wychodzacych z IC, moze jakas opaska jest nieszczelna albo mala dziurka, to jest najczestrzy objaw czarnego dymu (nieszczelnosc w dolocie), jesli bedziesz mial pewnosc ze wszystko jest szczelne to wtedy trzeba patrzec dalej (wtryski, pompa itp)


Pozdrawiam Bizak

Awatar użytkownika
popo666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: pn sty 29, 2007 00:50
Lokalizacja: Jeżewo

Post autor: popo666 » śr lis 07, 2007 13:15

Proponiję sprawdzić kąt początku wtrysku. U mnie kiedyś przestawiła się pompa i samochód zacząl trochę głośniej chodzić i kopcić. :chytry:



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » śr lis 07, 2007 13:48

nieszczelny dolot sprawdz połaczenia rur ( te gumy czy któras nie pekła )
druga mozliwość że turbina nie wyrabia ale to raczej odłóz bo po drodze do wymiany turba jest jeszcze kilka rzeczy które trzeba sprawdzić
Auto nie łapie trybu awaryjnego , notlaufa ?
Najlepiej zrobic diagnoze dynamiczna na Vag-u wszystko powinno być widać wtedy bardzo szybko można postawić diagnoze i sposobu dalszego leczenia. Podiedz gdzies na warsztat gdzie maja komputer i niech sprawdza kat wtrysku i cisnienie doladowania. Chociaz przy przestawionym kacie ciezko by palił.


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
Ładziox
VWmaniak
VWmaniak
Posty: 66
Rejestracja: pt kwie 27, 2007 13:31
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Ładziox » śr lis 07, 2007 15:57

moima zaniem nalezy zaczas od wymiany filtra powietrza to glupota ale gdy dostaje za malo powietrza moze dyic na czarno, a jezeli nie pomoze to najprawdopodobniej wtryski leja i trzeba sprawdzic kat wtrysku.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 109 gości