Wymiana silnika, chlodzenie oleju

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

SkinnerPL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: ndz wrz 24, 2006 12:07
Lokalizacja: MysłoVWice
Kontakt:

Wymiana silnika, chlodzenie oleju

Post autor: SkinnerPL » sob lis 03, 2007 23:14

Witam.
Jestem podczas wymiany silnika.
Mam silnik z Audicy o symbolu SB czyli taki sam SB jak byl montowany w VW.
W audicy jest olej chlodzony przez chlodnice oleju "powietrzną" a w VW jest chlodzony przez chlodnice oleju "wodną" Czy jest mozliwosc przekrecenia tej chlodnicy (tej części co przykręca sie do niej filtr oleju) z VW do Audi? to sa identyczne silniki... tylko inny osprzęt. Tą część gdzie sa 2 krućce od wody to mam... natomiast nie mam tej części gdzie jest przykręcana do bloku (tak jak by ta łapka na wodną chłodnice oleju). Jak to sie nazywa? Ile to moze kosztować?
Ostatnio zmieniony ndz lis 04, 2007 17:52 przez SkinnerPL, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » ndz lis 04, 2007 00:27

Mozesz to zrobic pod warunkiem że:
- kupisz sobie odpowiednia podstawe pod filtr oleju (tą do której przykręca sie ta chłodniczke olejową - w audi jest chyba filtr pod katem a w golfie w pionie więc pewnie bedziesz musiał szukac tej części od passata B5 - napisałes że chcesz przełozyc tą częśc z Vw do audi - nie odwrotnie)
- zmierz najpierw czy jak przykręcisz ta chłodnice oleju do tej podstawki to czy zmieści ci sie filtr oleju
- musisz tez dokupic odpowiednie rury wodne by puscic obieg wody poprzez tą chłodnice wodna

Najdziwniejsze jest jednak to że ta chłodnica powietrzna która jest w audi jest o niebo lepsza (przy silnikach tuningowanych) niz to cos, co chłodzi olej wodą z silnika - przy bardzo wyżyłowanych silnikach i ostrej jeździe robi sie odwrotnie - olej który ma powyzej 100'C podnosi temperaure wody w układzie i czasami bywa problem z chłodzeniem silnika.
Ostatnio zmieniony ndz lis 04, 2007 00:29 przez ventil, łącznie zmieniany 1 raz.



SkinnerPL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: ndz wrz 24, 2006 12:07
Lokalizacja: MysłoVWice
Kontakt:

Post autor: SkinnerPL » ndz lis 04, 2007 09:34

A jak stoje w korku to olej sie nie specjalnie chłodzi?
Mam wszystkie weze od podlaczenia wody w tym silniku, mam ta mala chlodniczke wody co sie przykreca do niej filtr, tylko brakuje mi tej podstawy ktorą sie przykręca do bloku silnika , i ktora trzyma tą chłodniczkę...

A jezeli bym chciał zostawić to chłodzenie z audi, to co moge zrobic, bo w miejscu filtra jest łapa przednia silnika... jak bym kupil mniejszy filtr (niższy) to zmieściłbym to wszystko?

Jak by wplynelo zainstalowanie malego filtra oleju na silnik?
Ostatnio zmieniony ndz lis 04, 2007 09:43 przez SkinnerPL, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » ndz lis 04, 2007 09:59

SkinnerPL pisze:A jak stoje w korku to olej sie nie specjalnie chłodzi?
Jak zamontujesz wskaźnik temperatury oleju to zobaczysz ze stojac w korku nawet godzine olej nie przekroczy 100 - 105'C ale jak "kulniesz" sie autostradą w lecie 20 minut z predkoscia v-max to zazwyczaj idzie powyżej 100'C.
Napisz czy silnik z audi chcesz włozyc do golfa czy moze silnik z golfa do audi bo to zasadnicza róznica? (Zakładam że ten z audi ma wyladowac w golfie ale lepiej być pewnym)
Ostatnio zmieniony ndz lis 04, 2007 10:03 przez ventil, łącznie zmieniany 1 raz.



SkinnerPL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: ndz wrz 24, 2006 12:07
Lokalizacja: MysłoVWice
Kontakt:

Post autor: SkinnerPL » ndz lis 04, 2007 10:17

Tak tak ten silnik z Audi (SB) chce wlozyc do Golfa mk2



Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » ndz lis 04, 2007 15:21

SkinnerPL pisze:Tak tak ten silnik z Audi (SB) chce wlozyc do Golfa mk2
To musisz szukatej podstawy pod filtr od golfa, jetty, passata b3 gdzie silnik ustawiony jest poprzecznie bo z podstawą od audi silnik będzie filtrem opierał sie o rozrusznik - nie ma możliwości zamontowania go z podstawą od audi. Bloki sa takie same więc od golfa ta podstawka na 100% podpasuje.
pozdrawiam



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz lis 04, 2007 15:38

ventil pisze:To musisz szukatej podstawy pod filtr od golfa, jetty, passata b3 gdzie silnik ustawiony jest poprzecznie bo z podstawą od audi silnik będzie filtrem opierał sie o rozrusznik
nie o rozrusznik tylko o przednią łape / poduszke !!
Nie załozysz silnika bo to wąłsnie bedzie przeszkadać :) wiem bo sam robiłem swapa
Mam JR ale nie z golfa tylko własnie albo z passata albo z audi !! i ta podstawa w golfie jest prosto na dół a w audi i passacie jest skośnie !!!



Awatar użytkownika
euglen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 13:49
Lokalizacja: NML
Kontakt:

Post autor: euglen » ndz lis 04, 2007 16:08

SkinnerPL pisze: tylko brakuje mi tej podstawy ktorą sie przykręca do bloku silnika , i ktora trzyma tą chłodniczkę...
Jakbys zdecydowal się na motaż tej chłodniczki to mam taka podstawę do TD, jak coś to wal na priv :D



SkinnerPL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: ndz wrz 24, 2006 12:07
Lokalizacja: MysłoVWice
Kontakt:

Post autor: SkinnerPL » ndz lis 04, 2007 20:54

a jest taka podstawa z chlodnica powietrza do golfa co podejdzie?

tzn chodzi mi o to zeby ta podstawa byla montowana pionowo i dalo sie chlodnice powietrzna oleju podlaczyc...
Ostatnio zmieniony ndz lis 04, 2007 20:56 przez SkinnerPL, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
euglen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 13:49
Lokalizacja: NML
Kontakt:

Post autor: euglen » ndz lis 04, 2007 21:29

SkinnerPL pisze:a jest taka podstawa z chlodnica powietrza do golfa co podejdzie?

tzn chodzi mi o to zeby ta podstawa byla montowana pionowo i dalo sie chlodnice powietrzna oleju podlaczyc...
Występowała chyba w MKI gti taka podstawa. Niestety takiej podstawy nie posiadam...
Ostatnio zmieniony ndz lis 04, 2007 21:30 przez euglen, łącznie zmieniany 1 raz.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz lis 04, 2007 23:23

SkinnerPL, nie kombinuj zakładaj tą co ma euglen, bo potem bedziesz takiej sukać ... :)
A jak zaczniesz wyciągać z auta coś więcej to wtedy pomyślisz :)



SkinnerPL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 410
Rejestracja: ndz wrz 24, 2006 12:07
Lokalizacja: MysłoVWice
Kontakt:

Post autor: SkinnerPL » pn lis 05, 2007 00:06

Euglen od jakiego silnika masz ta podstawe? bo ja mam od jr i nie pasuje... musi byc od SB. i gdzie mieszkasz jak co? ;]

[ Dodano: 04 Lis 2007 23:07 ]
To_mas, jak masz zamontowany IC? (tzn w ktorym miejscu?)



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn lis 05, 2007 00:11

SkinnerPL, oczywiście FMIC przed chłodicą :D:D - foty u mnie w temacie na 1 stronie :) zapraszam mozesz tez coś napisać :P



Awatar użytkownika
euglen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 13:49
Lokalizacja: NML
Kontakt:

Post autor: euglen » pn lis 05, 2007 12:37

SkinnerPL pisze:jr i nie pasuje... musi byc od SB
Dziwne, bo to jest ta sama podstawa... Masz jakieś foto tych Twoich podstaw?
Można powiedzieć, że mieszkam na Mazurach....



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości