Remont silnika

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Remont silnika

Post autor: Dario84 » sob lis 03, 2007 15:38

W zwiazku z tym ze moj samochod dymi, wszystkie ewentualne przyczyny dymienia sie wyczerpaly zostaje mi tylko rozlozenie silnika poniewaz prawdopodobnie zapieczone pierscienie sa przyczyna dymienia.

Caly temat jest tutaj:
http://www.diagtronik.pl/forum/viewtopic.php?p=34642

Przy okazji wymienie sobie rozrzad i zneutralizuje wyciek oleju spod miski olejowej badz s uszczelniacza walu korbwego od strony skrzyni.

Do wymiany jak na dzisiejsza chwile pojdzie uszczelka pod glowice, szpilki w glowicy, pierscienie (zalezy od ich stanu), simmering walu korbowego, uszczelka miski olejowej.

Co byscie polecali jeszcze wymienic i najwazniejsze pytanie jakich firm kupic te czesci ?


Jak by ktos mial jeszcze kolejnosc dokrecania szpilek glowicy, moment ich dokrecania, moment dokrecania kola zamachowego do walu byl bym wdzieczny.

Jeszcze jedno jak wymienic ten simmering od strony skrzyni ? Domyslam sie ze trzeba wyjac skrzynie, odkrecic kolo zamachowe ze sprzeglem i co dalej ?


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Re: Remont silnika

Post autor: RobertP » sob lis 03, 2007 15:47

Dario84 pisze:Co byscie polecali jeszcze wymienic i najwazniejsze pytanie jakich firm kupic te czesci ?
zernij tutaj: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=131888 świeżutko napisałem co jeszcze :)
Dario84 pisze:Jak by ktos mial jeszcze kolejnosc dokrecania szpilek glowicy,
powinno być na opakowani od uszczelki pod głowicą i takze na opakowaniu
od szpilek, jak kupowałem nie dawno to był rysunek i kolejność
zobacz sam, coś widać na fotce od uszczelki firmy Elring
Obrazek
Ostatnio zmieniony sob lis 03, 2007 15:48 przez RobertP, łącznie zmieniany 1 raz.


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

golfkiller69
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: pn kwie 03, 2006 01:06
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: golfkiller69 » sob lis 03, 2007 15:53

witam
widze ze ci sie nudzi no ale skoro taki generalny remont to jeszcze uszczelniacze na zaworach wymien uszczlke na kolektorze ssacym i wydechowym jak tak zrobilem jak robilem u siebie glowice

co do firmy pasek jak i uszczelke polecam GETSA nie wiem czy tak sie pisze ale jak powiesz w sklepie to beda wiedziec o co chodzi
napisacze rolki firma SKF

a jeszcze jak bedziesz kupowal uszczelke pod glowice niech bedzie cala metalowa a nie tylko pierscienie przy tlokach no i tyle jak bys chcial sily z jakimi dociagac sruby to moge wszystko podac ale jutro wieczorem bo dopiero wtedy bede w domu bo teraz jestem krakowie wiec jak cos to na priv zapraszam



Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » sob lis 03, 2007 16:09

Dario84 pisze:W zwiazku z tym ze moj samochod dymi, wszystkie ewentualne przyczyny dymienia sie wyczerpaly
Przyczyną dymienia jest to "+Vir" w podpisie :) Usuń to (z samochodu też) a usuniesz dymienie. Nie dziw się, że nie będzie to "jak ręką odjął" masz w motorze tyle sadzy, że jej wydmuchanie potrwa.



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » sob lis 03, 2007 16:11

golfkiller69 pisze:uszczelke pod glowice niech bedzie cala metalowa a nie tylko pierscienie przy tlokach
takie właśnie sa Elring i Goetze


momenty dokręcania już podaję na zrzutach:

Obrazek
Obrazek


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

golfkiller69
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: pn kwie 03, 2006 01:06
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: golfkiller69 » sob lis 03, 2007 16:41

widze ze nie tylko ja dysponuje info-techem :D ja mam u siebie ta uszczelke na Goetze
w takim niebieskil opakowaniu byla
Ostatnio zmieniony sob lis 03, 2007 16:42 przez golfkiller69, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » sob lis 03, 2007 16:57

Uysy teraz jezdze na ori sofcie, poza tym juz przed wirusem dymil (dym jest niebieski a nie czarny).

Jesli chodzi o dokrecanie glowicy czytalem ze dokreca sie 40-60Mn, 90st, 90st a tutaj kolega pisze 40-60Nm, 180st, 90st (po nagrzaniu) wiec jak to jest ? Dociagacie glowice po nagrzaniu czy nie ?

Jeszcze jedno jak wymienic uszczelniacz na wale rozrzadu od skrzyni ? Czy ten pierscien do ktorego przykreca sie kolo zamachowe jest zdejmowalny ?

Dzieki wszystkim za pomoc, nie mam jeszcze momentu dokrecenia kola zamachowego, moze ktos ma ?

Uszczelniacze juz wymienilem, a jakiej firmy pierscienie ?
Ostatnio zmieniony sob lis 03, 2007 16:59 przez Dario84, łącznie zmieniany 1 raz.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » sob lis 03, 2007 21:28

Dario84 pisze:Jesli chodzi o dokrecanie glowicy czytalem ze dokreca sie 40-60Mn, 90st, 90st a tutaj kolega pisze 40-60Nm, 180st, 90st (po nagrzaniu) wiec jak to jest ? Dociagacie glowice po nagrzaniu czy nie ?
to był wycinek zrzutu z jednej książki o pasku
teraz zrzut z drugiej książki o silnikach diesla
Obrazek


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » sob lis 03, 2007 21:32

Z moich wszystkich wiadomosci wynika ze nie dokreca sie glowicy po nagrzaniu, moze wypowie sie ktos kto to robil ?


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » sob lis 03, 2007 21:55

Dario84 pisze:nie mam jeszcze momentu dokrecenia kola zamachowego, moze ktos ma ?
zobacz poniżej
Dario84 pisze:Z moich wszystkich wiadomosci wynika ze nie dokreca sie glowicy po nagrzaniu, moze wypowie sie ktos kto to robil ?
a teraz z innej książki

Obrazek


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » sob lis 03, 2007 22:04

Ta ksiazke akurat tez mam :). No wlasnie w tej ksiazce nie pisze zeby dokrecac po nagrzaniu silnika.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » sob lis 03, 2007 22:16

Dario84 pisze:No wlasnie w tej ksiazce nie pisze zeby dokrecac po nagrzaniu silnika.
no własnie, ja Ci powiem że ja jak skręcam to jż póxniej nie odkrecam pokrywy zaworów
skręcam właśnie bez nagrzewania silnika,
inni mówią że po przejechaniu ok 500km należałoby dokręcać jednak nigdzie nie znalazłem
zbytnio tego potwierdzenia i tego nie robię, raz dobrze dokręcone i nie trzeba zaglądać
a tutaj jeszcze jeden zrzut, :) :
Obrazek


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » sob lis 03, 2007 22:22

I tu jest potwierdzenie tego ze nie trzeba dokrecac pozniej glowicy.

Dzieki za pomoc.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 83 gości