Brak mocy :-(

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Keny
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: śr paź 24, 2007 20:53
Lokalizacja: Polska

Brak mocy :-(

Post autor: Keny » ndz paź 28, 2007 20:37

Witam Wszystkich!!! jestem nowym użytkownikiem tego Wspaniałego Forum! Mam problem z moim silnikiem (1.9TDI 110KM), mianowicie po przekroczeniu około 3-4 tys. obrotów silnik traci moc (chyba turbina się rozłancza) i jest strasznie "mułowaty". Po wyłączeniu silnika wszystko jest ok. aż do momentu przekroczenia tych obrotów. Prosze mnie oświecic :-) .Z góry dzięki za rady i porady.
Pozdrawiam!



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » ndz paź 28, 2007 21:02

wpisz notlauf w wyszukiwarke


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Keny
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: śr paź 24, 2007 20:53
Lokalizacja: Polska

Post autor: Keny » wt paź 30, 2007 14:33

Witam! Mechanik twierdzi,że to nie zawór n75 ani też przewody tylko zabrudzona kierownica turbo. W związku z tym iż nigdy u niego nie robiłem mam pytanie czy jego diagnoza może być trafna? Dużo to pracy?! A można to samemu opanować?



Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » wt paź 30, 2007 20:02

Może a raczej będzie trafna.
Można to spróbować zrobić tak jak ja, czyli bez wyciągania turbiny (nie zawsze skuteczne, ale u mnie jak najbardziej), albo z wyciąganiem (gdzieś na forum w poradach albo w FAQ jest opis jak to zrobić).
Mój sposób jest gdzieś w tym temacie http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130456


Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » wt paź 30, 2007 20:07

Keny, ale dokładnie auto Ci nie jedzie po 3 tyś czy po 4 bo jak po 4 to nie masz sie co dziwić :P
ale na początek jak koledzy radzą sprawdź n75



Awatar użytkownika
makovw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: wt paź 30, 2007 19:26
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: makovw » wt paź 30, 2007 20:33

Siema

Sluchaj mialem ten sam problem w Golfie IV TDI PD 100KM dlugo sie z tym meczylem sluchalem roznych opini i pieniedzy nawydawalem na niepotrzebne naprawy roznych innych rzeczy. Mi poprostu turbina padla utworzyl sie jakis nagar:) Musialem ja oddac do regeneracji i teraz super jezdzi!!!
Pozdro


Golf IV TDI PD 02r 100KM

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt paź 30, 2007 21:54

makovw pisze:Siema

Sluchaj mialem ten sam problem w Golfie IV TDI PD 100KM dlugo sie z tym meczylem sluchalem roznych opini i pieniedzy nawydawalem na niepotrzebne naprawy roznych innych rzeczy. Mi poprostu turbina padla utworzyl sie jakis nagar:) Musialem ja oddac do regeneracji i teraz super jezdzi!!!
Pozdro
nie padla tylko sie pewnie kierownice spalin zapiekly od nagaru


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Keny
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: śr paź 24, 2007 20:53
Lokalizacja: Polska

Post autor: Keny » wt paź 30, 2007 22:02

Teraz mam dylemat N75 czy czyszczenie turbiny, ściągnąłem przewód od tej "gruszki" przy turbo i wytworzyłem (ustami) podciśnienie , i podniosło się te ramię do góry około 0,5 cm no może więcej, natomiast w przewód idący do zaworu n75 mogę swobodnie dmuchać i wytwarzać podciśnienie, czy to jest prawidłowe???W końcu to zawór i powinien blokować w ciśnieniu bądx podciśnieniu?! No ale mogę się mylić ponieważ mam 1-wszego diesla i jestem tak naprawdę laikiem. Czy jest tu wszystko ok.? Czy tworząc podciśnienie ruch tej listwy pod "gruszką " powinien mieć skok ok 5mm czy większy, czy można swobodnie tworzyć ciśnienie i podciśnienie (próba ustami) w przewodzie ściągniętego z tej "gruszki" a idącego do zaworu N75?!



Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » śr paź 31, 2007 10:27

Keny pisze:ściągnąłem przewód od tej "gruszki" przy turbo i wytworzyłem (ustami) podciśnienie , i podniosło się te ramię do góry około 0,5 cm no może więcej
Powinno się ruszać około 1,5 cm-2cm.
A skoro ściągnąłeś przewód podciśnieniowy to wtedy się przejedź. Jak auto się zachowuje jakby nie było turbo to kierownice są ok, a jeśli dalej turbina pompuje to kierownice do czyszczenia bądź rozruszania.

[ Dodano: 31 Paź 2007 09:29 ]
Keny pisze:natomiast w przewód idący do zaworu n75 mogę swobodnie dmuchać i wytwarzać podciśnienie, czy to jest prawidłowe
prawidłowe


Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406

Keny
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: śr paź 24, 2007 20:53
Lokalizacja: Polska

Post autor: Keny » śr paź 31, 2007 21:25

Dziś dokładnie sprawdziłem jak to jest z tym wyłączeniem turbinki. 1-nka do 4,5 tys. , dwójka to samo i trójka też ale po przekroczeniu na 4-ce 120km/h wyłącza się turbinka i koniec jazdy z przyśpieszeniem :-) , wyłącze silnikczek i już ok. aż do w/w momentu. Jutro sprawdze z tym wężykiem od podciśnienia (zdejmnę go i zobaczę efekt). Ale mnie już wkurza ten silnik :grrr:



Loser18
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob paź 27, 2007 13:53
Lokalizacja: WLKP

Post autor: Loser18 » czw lis 01, 2007 13:53

No ja mam dokladnie to samo przy okolo 120 km/h na godzine przechodzi w tryb awaryjny mam turbine po regeneracji wymieniony N75. W wtorek jade na Vaga mam nadzieje ze bede wiedzial co jest przyczyna podejrzewam ze to wina gruszki podcisnieniowej ciegna przy turbinie jest zle ustawione trzeba je troszke wykrecic wtedy turbina bedzie dawala mniejsze cisnienie i nie bedzie juz trybu awaryjnego. Najlepsze jest to ze na nizszych biegach pogania super ale na 4 przy okolo 120 km/h lapie awaryjny i to samo na 5 a jak go bardziej pomecze poprzeciagam na nizszych biegach to jest od razu lepiej i tak naprawde nie wiem do konca co jest przyczyna tego.



Keny
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: śr paź 24, 2007 20:53
Lokalizacja: Polska

Post autor: Keny » czw lis 01, 2007 16:15

To czekam na diagnozę, daj zanć co to za przyczyna. Wstrzymam się z kupnem zaworu i czyszczeniem turbiny.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw lis 01, 2007 16:26

Loser18 pisze:Najlepsze jest to ze na nizszych biegach pogania super ale na 4 przy okolo 120 km/h lapie awaryjny i to samo na 5
dzieje się tak że do przejścia komputera w tryb awaryjny tzw. notlauf potrzeba aby cisnienie doładowania przekraczało wymaganą wartośc co około 6 sekund...

na niższych biegach rozpędzanie trwa zbyt krótko... poza tym na wysokich biegach jest potrzebne większe doładowanie..

w każdym przypadku trzeba wykonac diagnozę dynamiczną tzn pomiar pod obciązeniem ...
Grześko pisze:Keny napisał/a:
ściągnąłem przewód od tej "gruszki" przy turbo i wytworzyłem (ustami) podciśnienie , i podniosło się te ramię do góry około 0,5 cm no może więcej

Powinno się ruszać około 1,5 cm-2cm.
ustami trudno zassać więcej :) chyba że ma się dobry ciąg

a poważnie to sztanga powinna zostać wciągnięta do gruszko około 1,5 cm zaraz po zapaleniu silnika (domyślnie ustawia się na max doładowanie) a po zgaszeniu szybko opaść pod naciskiem membrany...

jeśli opada skokowo lub ruch jest krótki to znaczy że się przycinają kierownice spalin... można próbować rozruszać ręcznie ...



Keny
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: śr paź 24, 2007 20:53
Lokalizacja: Polska

Post autor: Keny » czw lis 01, 2007 17:35

Cowboj , czyli stawiasz na zapieczoną (zabrudzonę ) kierownicę turbiny?!



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 124 gości