Czujnik poziomu oleju, znikający płyn chłodnicy, ciemny olej

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

srela
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn paź 29, 2007 12:00
Lokalizacja: Gdańsk

Czujnik poziomu oleju, znikający płyn chłodnicy, ciemny olej

Post autor: srela » pn paź 29, 2007 12:29

Witam i proszę o pomoc. od kilku dni szukam takich objawów opisanych na forum ale nie mogę znaleźć i stąd nowy temat. Mam golfa mk 4 1,9 SDI z 2003 r. i ostatnio zauważyłem następujące objawy pali sie konrtolka poziomu oleju, powoli znika płyn chłodnicy i olej jest strasznie ciemny (ale jest go wystarczająca ilosć. nie wiem jaka czujnik odpowiada ze te kontrolkę bo tu nie chodzi o ciśnienie ale o poziom oleju gdyż na kopmuterze pokładowym wyświetla się komunikat sprawdź poziom oleju i zapala sie żółta kontrola oleju. proszę o pomoc może ktoś sie już z czymś takim spotkał??
Ostatnio zmieniony pn paź 29, 2007 15:16 przez srela, łącznie zmieniany 1 raz.


Michal

Awatar użytkownika
yosef99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: śr wrz 12, 2007 00:58
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: yosef99 » pn paź 29, 2007 13:34

nie wiem co masz na myśli że olej jest strasznie ciemny, ale w dieslach zaraz po wymianie oleju i uruchomieniu silnika robi się ciemny - to normalne w tych silnikach. Nie napisałeś czy oleju Ci ubywa, czy przybywa, czy stan sie nie zmienia... jeśli chodzi o ubywanie płynu to może układ chłodzenia masz nieszczelny....
jeśli chodzi o świecącą się kontrolkę oleju to ja bym stawiał na uszkodzony czujnik jeżeli piszesz że poziom jest ok.
Ostatnio zmieniony pn paź 29, 2007 13:36 przez yosef99, łącznie zmieniany 1 raz.



srela
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn paź 29, 2007 12:00
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: srela » pn paź 29, 2007 13:43

yosef99 pisze:jeśli chodzi o świecącą się kontrolkę oleju to ja bym stawiał na uszkodzony czujnik jeżeli piszesz że poziom jest ok

hm pytanie co to za czujnik i gdzie sie znajduje bo ja zdjąłem kabel z czujnika tego na misie olejowej i na filtrze ale kontrolka nie zgasla czy jest jeszcze jakis inny czujnik??


Michal

Gebi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: wt sie 01, 2006 12:14
Lokalizacja: Sejny

Post autor: Gebi » pn paź 29, 2007 15:09

Jak zdiołeś kabel z tego czujnika to kontrolka nie ma prawa zgasnąć tak mi się wydaje.
Komp nie może się skomunikować z czujnikami i wali błędami. Czytałem na forum że te czujniki czasem padają. Najlepiej sprawdź na VAG'U. Jeżeli będzie walnięty czujnik to VAG da informacje że nie może skomunikować się z czujnikiem i sprawa jasna. Pozdro!
Ostatnio zmieniony pn paź 29, 2007 15:09 przez Gebi, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
yosef99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: śr wrz 12, 2007 00:58
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: yosef99 » pn paź 29, 2007 15:11

czujnik ciśnienia oleju jest o ile się nie mylę czunikiem rezystancyjnym i posiada jakąś początkową rezystancję która (zależy od czujnika) zmniejsza się lub zwiększa. Zdejmując kabel z czujnika powodujesz sytuację jakby czujnik był uszkodzony (kontrolka świeci) więc tak nie sprawdzisz czy jest sprawny. Wydaje mi sie że pewność uzyskasz dopiero po zmierzeniu rezystancji tego czujnika (ale musisz wiedzieć ile wynosi ona na sprawnym czujniku) albo poprostu trzeba podmienić na inny (sprawny) czujnik. Czujnik ciśnienia to jest prawdopodobnie ten znajdujący się pod filtrem oleju (ja u siebie nie zauważyłem żadnego czujnika w misce olejowej ale nie przyglądałem sie szczególnie a teraz mam założony plastik oschronny pod silnikiem i nie mam możliwości zobaczenia :crazy: )
czujnik w misce to może być czujnik G266 poziomu i temperatury oleju (tylko w silnikach przystosowanych do „LongLife”).



srela
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn paź 29, 2007 12:00
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: srela » pn paź 29, 2007 15:12

Może to głupie ale ja jestem laikiem Vag to jakiś program tak czyli muszę go podłączyć do komputera?? Bo byłem na komputerze i nie wykazał zadnych błedów ale nie wiem jakie go programu tam uzyto.


Michal

Gebi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: wt sie 01, 2006 12:14
Lokalizacja: Sejny

Post autor: Gebi » pn paź 29, 2007 15:47

VAG to program do wgrania na PC lub gotowe urządzenie już z tym programem, do diagnozy samochodów z grupy VW. Odnośnie już wykonanej diagnozy na kompie o ktorej piszesz, to mam pytanie czy zawsze Ci się świeci ta kontrolka czy tylko czasami a jeżeli już to czy świeci się ciągle czy miga na początku i po kilku sekundach przestaje. Bo jeżeli nie świeci się zawsze to może akurat trafiłeś na moment kiedy komputer w samochodzie zaskoczył i było wszystko ok! Moim zdaniem jeżeli masz problem z kontrolką to nie bez przyczyny, musi być jakiś błąd, a jeżeli jest błąd to musi być zapisany w pamięci komputera w samochodzie i dostępny dla VAG'a. Może zmień diagnostę, na pewno w Gdańsku znajdziesz kolegów z forum, którzy są gęści w te klocki, poczytaj, popytaj i się umów, na bank pomogą :bigok:
Pozdrawiam!



srela
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn paź 29, 2007 12:00
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: srela » pn paź 29, 2007 15:54

Niestety pali się ciągle, będę musiał poszukać jakiejś firmy która ma tego VAGA w Gdańsku bo ten diagnosta to chyba średni był skoro żadnych błędów nie znalazł. Dzięki i pozdrawiam :).


Michal

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 213 gości