Czujnik zegarowy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Per
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: sob sty 07, 2006 21:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Czujnik zegarowy

Post autor: Per » śr maja 03, 2006 22:14

Witam
Ile kosztują czujniki zegarowe do pomiaru kąta wtrysku z trzpieniem do VW
Ostatnio zmieniony pn paź 29, 2007 10:07 przez Per, łącznie zmieniany 1 raz.


Nie naprawiajcie na siłe tego, co działa !

Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » czw maja 04, 2006 23:06

kup zwykły czujnik zegarowy do 3mm u tokarza dosztukuj trzpień i bedzie :bigok:

ja tak zrobiłem i kosztowało mnie to jakieś 60 zł.


zrobiłem z tego czujnika

http://allegro.pl/item101020197_czujnik ... _nowy.html


Nissan Patrol K160

Awatar użytkownika
Per
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: sob sty 07, 2006 21:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Per » pt maja 05, 2006 21:05

Dzieki prosiłbym oszczegółowy opis obsługi przy pomiarze kąta mam książkową instrukcję ale wolałbym żeby ktoś doświadczny mi to opisał


Nie naprawiajcie na siłe tego, co działa !

Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » pt maja 05, 2006 22:54

- rozrząd ma być ustawiony na znaki

- wykręcamy śrubę z pompy wtryskowej (ta pomiedzy przewodami wysokiego ciśnienia w głowicy pompy) i wkręcamy trzpień

- nastepnie w trzpień montuje czujnik zegarowy - wkręca się go (wciska) aby pokazał nam wstepne naprężenie (jakieś 2 mm). cały ten zestaw musi byc "sztywny" tak aby zegar nie miał mozliwości samemu się przekręcić.

- za pomocą klucza kręcimy silnikiem w ruchu przeciwnym do jego normalnej pracy do momentu, aż wskazówka na zegarze przestanie się poruszać

- "zerujemy" zegar, ustawiamy ponownie silnik na znaki (za pomocą klucza kręcąć teraz zgodnie z pracą silnika) i odczytujemy wynik.

- jeżeli wynik nie mieści się w odpowiednich granicach to luzujemy śruby pompy (jest ich cztery) i lekko przekręcając pompą ustawiamy ządany wynik. Wszystko skręcamy uważając aby się nic na zegarze nie przestawiło. wykręcamy zegar z trzpieniem wkręcamy srubę w pompę i można testować.


Nissan Patrol K160

Jacekgro
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pn paź 29, 2007 02:16
Lokalizacja: Czemierniki
Kontakt:

Post autor: Jacekgro » pn paź 29, 2007 02:40

Trochim pisze:kup zwykły czujnik zegarowy do 3mm u tokarza dosztukuj trzpień i bedzie :bigok:

ja tak zrobiłem i kosztowało mnie to jakieś 60 zł.


zrobiłem z tego czujnika

http://allegro.pl/item101020197_czujnik ... _nowy.html
Witam

Kolego Trochim mógłbyś wstawić na forum rysunek tego trzpienia z dokładnymi wymiarami,bo chciałbym zrobić sobie taki czujnik,ale nie wiem jaki wymiar powinien być tego trzpienia.Chciałbym uzyskać wyczerpujący opis odnośnie konstrukcji i wymiarów.To jest forum o Golfie,a mi potrzebne jest to,żeby ustawić pompę Bosch w Oplu Omedze 2.3D.Z góry dziękuję za odpowiedź

Pozdrawiam
Jacekgro



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 104 gości