Nie równo ciągnie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
yellow
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: wt lis 23, 2004 19:47
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: yellow » ndz paź 28, 2007 22:33

Witam Panów. Niestety mam podobny problem. Szarpanko i żabka przy ok. 1700 obrotów. Test jazdy bez prędkościomierza wypadł pomyślnie. Tzn. szarpanie ustało. Mam w związku z tym dwa pytania:
W instrukcji czyszczenia nastawnika dla silnika AELAdamm podaje dla RSW 0,740V i dla dawki 4,0 do 5,5 mg/skok. Natomiast na stronie z wartościami nominalnymi TU dla tego silnika podają odpowiednio 1,25..1,75 V i 2,0..10,0 mg/skok. O co biega?
Czy nastawnik można wyczyścić bez odkręcania go od pompy, a jedynie poprzez pokrywę nastawnika?

Dodatkowo, aby nie otwierać dodatkowego tematu. Przy okazji ujawnił mi się dodatkowy problem (a właściwie jak przestał szarpać po zdjęciu wtyczki zegara - uwyraźnił, bo wcześniej również był). Od biegu 3-5, w czasie jazdy występuje wyraźne szrpnięcie w momencie nagłego puszczenia lub wdepnięcia gazu. Wrażenie jakby silnik latał pod maską. Wyeliminowałem przednią poduszkę silnika. Czy może być to ta pod silnikiem? Jak ją sprawdzić? A może problem też leży w elektronice?

Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz paź 28, 2007 23:37

yellow pisze:1,25..1,75
takie napiecie owszem jest ale po uruchomieniu auta a nie tylko na zaplonie :P po przekreconym zaplonie ( bo bron boze odpalac auto ze zdjetym nastawnikiem) ma byc ok 0,740 V
yellow pisze:2,0..10,0 mg/
dawki spoko ustaw sobie 10 mg i zobacz jakiego mula bedziesz mial :D ustaw 2.0 bedzie rakieta, ok 4mg jest optymalnie na 3mg ustaw i bedzie ladnie smigal. Mowa oczywiscie o rozgrzanym silniku.
yellow pisze:Czy nastawnik można wyczyścić bez odkręcania go od pompy, a jedynie poprzez pokrywę nastawnika?
hehe powodzenia :D
po pierwsze zeby go wyczyscic nie tylko musisz zdjac pokrywke ale tez plytke elektroniczna ktora poza srubami trzyma czujnik RSW ktory jest nacisniety na stozku. jesli nie masz wyjetego nastawnika to ciezko bedzie go bezpiecznie ruszyc

po drugie czyszczac go na pompie bedziesz caly syf zwalal do pompy
Ostatnio zmieniony ndz paź 28, 2007 23:38 przez Adamm, łącznie zmieniany 1 raz.


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
phanteon
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2779
Rejestracja: pn sty 16, 2006 02:06
Lokalizacja: GDA

Post autor: phanteon » pt lis 02, 2007 12:38

Witam

Dziś będzie próba ze zdjętą kostką i VAG-iem. Mam gościa który przyjedzie z VAG-iem,ale nie wie jak to zrobić - logi. Może mi napiszecie?Może ktoś się na Spocie vwpomorze znajdzie kto to umie,ale wole wiedzieć - chyba,że jest duże prawdopodobieństwo zepsucia coś przez nieumiejętne bawienie się VAG-iem.

PozdraVWiam



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pt lis 02, 2007 13:27

logi robisz wybierajac odpowiednie grupy do odczytu a nastepnie klikajac przycisk log, podajac sciezke do zapisania pliku i klikajac start czy jakos tak :) nastepnie auto rozpedzasz do 4tego lub 5tego biegu (zalezy od tego jaka trasa dysponujesz) i przy 1200 - 1400 obrotow wciskasz pedal gazu do oporu i tak ciagniesz auto do ok 4 tys (nieprzerwanie)

robiac logi nic nie popsujesz :)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
phanteon
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2779
Rejestracja: pn sty 16, 2006 02:06
Lokalizacja: GDA

Post autor: phanteon » sob lis 03, 2007 00:58

Witam

Wtyczka wyciągnięta i bez opornika nadal czuć lekkie "przymulenia",ale to mocno śladowe" a na oporniku to zamula go tak samo. Nie udało się zrobić logów, bo po pierwsze nie za bardzo umieliśmy a po drugie lapciak padł po dłuższej chwili.

COś takie tylko pokazało:

Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 028 906 021 GG
Component: 1,9l R4 EDC 00SG 1432
Coding: 00002
Shop #: WSC 01319
1 Fault Found:
00575 - Intake Manifold Pressure
17-10 - Control Difference - Intermittent
Readiness: N/A

Ciśnienie w układzie dolotowym. Bład na postoju, po próbie przejazdu bez wtyczki.



Awatar użytkownika
aw69
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 814
Rejestracja: ndz sty 30, 2005 23:48
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: aw69 » sob lis 03, 2007 02:20

stary po samych bldach na vagu widze ze masz bledy z doladowaniem powietrza wiec do oględzin turbosprezarka zawor n75 wezyki podcisnieniowe, uklad dolotowy. A nastawnik jak inni pisza odpusc sobie.... logowanie grupa 10...11 sprawdz cisnienie doladowanie czy przeladowuje, grupa 003 sprawdz jak podaje rowniez przeplywka, inna sprawa poluzuj flansze od wydechu moze tez byc zabetonowany katalizator. twoj opornik ma to g..... do rzeczy. wiec to tez sobie odpusc
Ostatnio zmieniony sob lis 03, 2007 02:24 przez aw69, łącznie zmieniany 3 razy.


Mistrzostwo Polski w klasie Diesel 1/4 mili WST 2008 rok.......

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » pn lis 05, 2007 23:57

aw69 pisze:poluzuj flansze od wydechu moze tez byc zabetonowany katalizator
Z podobnymi objawami walczylem w Audicy AFN.. nikt sie nie spodziewal ze to katalizator.

Kiedys pisales o kacie, ale w koncu nie wiem czy wyciales czy nie.


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
phanteon
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2779
Rejestracja: pn sty 16, 2006 02:06
Lokalizacja: GDA

Post autor: phanteon » wt lis 06, 2007 00:22

Nie wycięty,bo nie mieli czasu. No to zrobie to na przeglądzie, bo mi się zbliża wielkimi krokami. Chyba,że powiesz mi dokładnie i powoli co mamy z tuckiem zrobić na VAG-u.

PozdraVWiam



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » wt lis 06, 2007 00:50

Kata sam sobie wywal, jeszcze zarobisz na tym. Co do testow dynamicznych, odpalasz auto, odpalasz VAGa, wchodzisz w Engine > Blocks > Wybierasz sobie grupy do logowania > nizej podajesz plik gdzie ma byc zapisany > wrzucasz 3 lub 4 bieg i startujesz od 40km/h z wcisnietym na max pedalem gazu w podloge > na VAGu wciskasz "start" > po osiagnieciu najlepiej 130/h na VAGu wciskasz "stop" i wszytsko masz zapisane w pliku. Dalej konwersja do excela, ulozenie czytelnie tabelek i podajesz to na forum. Moze cos przeoczylem ale nie mam teraz podpietego auta. jak bedzie potrzeba daj znac a dokladnie opisze jak logowac.
Ostatnio zmieniony wt lis 06, 2007 00:51 przez Gitner, łącznie zmieniany 1 raz.


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
phanteon
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2779
Rejestracja: pn sty 16, 2006 02:06
Lokalizacja: GDA

Post autor: phanteon » wt lis 06, 2007 21:34

Gitner, auto idzie i tak na przegląd a kata to mi wytną przy okazji i go sprzedam. Co do logowania to ja najlepiej podeśle tutaj tucka (bardzo fajny gość) i ew się dogadacie co i jak a ja już się z osobna rozlicze ;)

[ Dodano: Wto Lis 06, 2007 20:48 ]
A powiedz mi jeszcze jedno. Bez wycinania kata można spokojnie logi robić też? Już tuckowi podesłałem tutaj linka.

PozdraVWiam



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » śr lis 07, 2007 09:22

phanteon pisze:A powiedz mi jeszcze jedno. Bez wycinania kata można spokojnie logi robić też? Już tuckowi podesłałem tutaj linka
Ja robilem w Audicy (zakladalem nawet temat z logami) i po logach nie moglismy dojsc co jest z autem, podjechalismy z nia do uysy'ego, z 2h zabawy z wezykami itd.. i nic, auto wjechalo na kanal, kat out i wiecej pracy z nim nie bylo. Odzyskal swoja sprawnosc.


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
phanteon
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2779
Rejestracja: pn sty 16, 2006 02:06
Lokalizacja: GDA

Post autor: phanteon » śr lis 07, 2007 21:50

Gitner, czyli pierw wywalić kata...i dopiero potem robić logi,dobrze rozumiem?
No to autko idzie w przyszły piątek do przeglądu to wytniemy dziada;)



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » śr lis 07, 2007 22:29

Najpierw wywal kata, przejedz sie na trase przeczyscic wydech (u mnie trwalo to 3 minuty gazowania) i zobaczysz czy sie cos poprawilo. Jak nie to dopiero loguj.


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
mario78
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: śr lut 28, 2007 18:26
Lokalizacja: BI

Post autor: mario78 » ndz lis 18, 2007 11:54

Witam ponownie. Wczoraj zaślepiłem zawór egr i ku mojemu zdziwieniu autko zaczęło lepiej ciągnąć, a dokładnie to ustąpiło to falowe przyspieszanie, i teraz od początku do końca ciągnie równo, na włączonym oporniku również. Pzdr. :D



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 182 gości