Grzacznie świec żarowych

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

LuqasAFC
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn lip 30, 2007 20:13
Lokalizacja: Polska

Grzacznie świec żarowych

Post autor: LuqasAFC » pt paź 26, 2007 16:41

Witam,

Moj Golf II TD posiada nietypowe grzanie świec żarowych. Autorem tegoż "udziwnienia" nie jestem ja. Taki już po prosu był gdy go kupiłem. Ale do rzeczy. Otórz świece nie grzeją się po przekręceniu kluczyka, lecz na osobny przełącznik (znajduje się nad włącznikiem świateł). Przełącznik ten to taki zwykły przełącznik elektryczny, do którego idą dwa przewody. Gdy je stykam między sobą jest iskra, zaś gdy podłącze do przełącznika (i ustawie pozycje włączoną) - świece grzeją się. Mam jednak taki problem, że przez te przewody idzie zapewne duże napięcie. No i te przełączniki nie wytrzymują, przepalają się po prostu.

Doradzono mi aby zamontować jakiś przekaźnik i dopiero z nich poprowadzić przewody do przełącznika. Ale są też oryginalne przekaźniki, które umożliwiają grzanie świec przez przekręcenie kluczyka.

Niestety nie wiem jak się za to zabrać a konkretnie co powinienem zrobić/zakupić. Proszę więc o radę jak w takiej sytuacji postąpić.

No i gdzie taki przekaźnika jest montowany? W części od silnika czy już wewnątrz auta?

Pozdrawiam i liczę na rady :)



GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Post autor: GRIZLI » pt paź 26, 2007 18:51

W Mk2, orginalny przekaźnik do świec żarowych, montowny jest bezpośrenio w skrzynce bezpiecznikow. Jest to ,,największy i najwyższy przekaźnik" -nr nie opamiętam niestety. Jeśli dobrz pamiętam, znajduje się po prawej stronie skrzynki. Zresztą, od czego jest wyszukiwarka... :chytry: Znajdziesz schemat, poznasz nr przekażnika. Generalnie ze skrzynki idzie gruby czerwony przewod do komory silnika na podszybiu. Tam jest zamontowany bezpiecznik w oprawie i dalej z niego idzei już do świec żarowych. Ja usprawniłbym orginalny układ a nie kombinował z przeróbkami.
Ostatnio zmieniony pt paź 26, 2007 18:52 przez GRIZLI, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » pt paź 26, 2007 19:06

nr 60 ale zalezy jaki rocznik jest auta jesli do 88roku to znajduje sie blizej lewej strony na drugim rzedzie po 88 jest po prawej stronie na samym krancu



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 137 gości