Mimo nowego akumulatora problem z rozruchem wrócił

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

shootky
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: czw sty 18, 2007 09:50
Lokalizacja: Katowice

Mimo nowego akumulatora problem z rozruchem wrócił

Post autor: shootky » pn paź 22, 2007 09:45

Witam
W czasie wakacji miałem podobny problem o którym pisałem tu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=112205
Akumulator wymieniłem na Centra Plus 74Ah i problem znikł. Przyszła zima i problem znów się powtórzył tzn kontrolki ABS i ASR zapalają się podczas kręcenia rozrusznikiem. Alternator działa (akku podczas postoju ma 12.7V) ale podczas rozruchu chyba spada (chyba do ok 9V) i efekt jak powyżej. Pasek nie jest luźny, alternator ładuje więc akumulator do reklamacji czy rozrusznik do wymiany?
Ostatnio zmieniony pn paź 22, 2007 09:47 przez shootky, łącznie zmieniany 1 raz.



matikdalik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 00:33
Lokalizacja: Pomorze

Re: Mimo nowego akumulatora problem z rozruchem wrócił

Post autor: matikdalik » pn paź 22, 2007 10:13

shootky pisze:Witam
W czasie wakacji miałem podobny problem o którym pisałem tu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=112205
Akumulator wymieniłem na Centra Plus 74Ah i problem znikł. Przyszła zima i problem znów się powtórzył tzn kontrolki ABS i ASR zapalają się podczas kręcenia rozrusznikiem. Alternator działa (akku podczas postoju ma 12.7V) ale podczas rozruchu chyba spada (chyba do ok 9V) i efekt jak powyżej. Pasek nie jest luźny, alternator ładuje więc akumulator do reklamacji czy rozrusznik do wymiany?
Jedź do elektryka, żeby sprawdził Ci jaki prąd pobiera rozrusznik przy rozruchu, może szczotki się w nim kończą.
maciek


Golf MK3 Variant 1.9TDI 1Z
tyle pije: [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/199705.html][img]http://images.spritmonitor.de/199705.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
yosef99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: śr wrz 12, 2007 00:58
Lokalizacja: rzeszów

Re: Mimo nowego akumulatora problem z rozruchem wrócił

Post autor: yosef99 » pn paź 22, 2007 10:20

matikdalik pisze: Jedź do elektryka, żeby sprawdził Ci jaki prąd pobiera rozrusznik przy rozruchu, może szczotki się w nim kończą.
maciek
dokładnie, trzeba sprawdzić jaki jest pobór prądu przy rozruchu bo może sie okazać że szczotki lub komutator w rozruszniku się "kończą". Ogólnie to do aku Centry ja osobiście mam uraz bo u mnie bardzo szybko traciły swoją moc i dla mnie ta firma nie jest godnym zaufania producentem aku... ale co człowiek to opinia :grin:



shootky
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: czw sty 18, 2007 09:50
Lokalizacja: Katowice

Post autor: shootky » pn paź 22, 2007 10:31

Ile taka "impreza" jak wymiana szczotek w rozruszniku kosztuje?
Jaki prąd podczas rozruchu powinien brać rozrusznik? Mam nadzieję że miernikiem cęgowym można to zmierzyć (bo taki mam).



matikdalik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 00:33
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: matikdalik » pn paź 22, 2007 10:50

shootky pisze:Ile taka "impreza" jak wymiana szczotek w rozruszniku kosztuje?
Jaki prąd podczas rozruchu powinien brać rozrusznik? Mam nadzieję że miernikiem cęgowym można to zmierzyć (bo taki mam).
Tam jest prąd stały, więc zwykłym cęgowym do pomiaru AC nie zmierzysz.
Mi w sklepie z aku zmierzyli za free i mój na ciepłym brał 400A. A przy temp około 0-2C to zapalał, ale z trudem
Teraz po wymianie i reanimacji rozrusznika jest duuużo lepiej.

Rozrusznik jest 1,8 lub 1,9kW więc prąd max znamionowy wychodzi niecałe 200A (przyjmując że U spada do około 10V)

Cena - ktoś pisał niedawno, że płacił za szczotki 8 zł , one są zgrzewane, ale jest opis jak to obejść.

maciek


Golf MK3 Variant 1.9TDI 1Z
tyle pije: [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/199705.html][img]http://images.spritmonitor.de/199705.png[/img][/url]

GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Post autor: GRIZLI » pn paź 22, 2007 19:00

400A ??? Chłopie, przy takim prądzie linka zasilająca rozrusznik nawet przy krotkowtrwałym rozruchu poszlaby z dymem. U mnie w takim samym silniku nie wychodzi nawet 200A, wszystko zalezy od klasy miernika. A poza tym, musialbyś mieć akku ze 100Ah aby dał taki prąd. A co do ,,zwyklego" cęgowego to jesteś w błędzie, posiadam zwykły cęgowy z zakresem pomiarowy do 1000A na prąd stały i przemienny.

A co do przyczyn, możliwe sa 3 jak dla mnie:
1. Centra jak już kiedyś pisalem jest do kitu. Kupiłem latem, wszyyyystko cacy, piknie....aż do zimy. Przyszło 10-15 stopni mrozu i akku do bozi fruneło. I to na BENZYNIAKU 1.3l . Zresztą to nie pierwszy raz takie przeboje z centrą, czyli ogolnie akku do kitu(taki sam rezultat był w testach)
2. Wywalona tulejka rozrusznika od strony koła zamachowegi, wtedy wirnik klei się do stojana, rozrusznik nie wchodzi na obroty, nie ma mocy a prąd płYYYnie na maxa, ile ,,fabryka da". Napięcie oczywiście spada drastycznie i elektronika głupieje.
3. Uszkodzenie elektryczne rozrusznika, zwarcie między zwojowe, uszkodzony komutator lub wytarte szczotki - koszt wymiany około 25 zł max za firmowe dobrej jakości.

Moja rada na szybko, podmień akku od kogoś na chwilkę, najlepiej rano po przymrozku. Będziesz wiedział co jest nie tak.
Ostatnio zmieniony pn paź 22, 2007 19:11 przez GRIZLI, łącznie zmieniany 3 razy.



matikdalik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 00:33
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: matikdalik » pn paź 22, 2007 21:20

GRIZLI pisze:400A ??? Chłopie, przy takim prądzie linka zasilająca rozrusznik nawet przy krotkowtrwałym rozruchu poszlaby z dymem. U mnie w takim samym silniku nie wychodzi nawet 200A, wszystko zalezy od klasy miernika. A poza tym, musialbyś mieć akku ze 100Ah aby dał taki prąd. A co do ,,zwyklego" cęgowego to jesteś w błędzie, posiadam zwykły cęgowy z zakresem pomiarowy do 1000A na prąd stały i przemienny.
400A powiedział mi magik który sprawdzał mi aku, przy pomiarze ja odpalałem auto, więc nie widziałem tego. Dodaje, ze te cztery stówy były gdy miałem problemy z rozrusznikiem. Z każdym rozruchem było "czuć", że jest coraz gorzej.
Tak ja przeliczyłem wcześniej prąd powinien max dochodzić do około 200A.

Widzisz a ja mam jeden "zwykły" cęgowy i jest tylko na prąd zmienny i drugi "mniej zwykły" i ten jest AC/DC :pub: - raczej te najtańsze nie były przeznaczone do pomiarów DC - oboje nie wiemy jaki miernik ma kolega :grin:

GRIZLI pisze:2. Wywalona tulejka rozrusznika od strony koła zamachowegi, wtedy wirnik klei się do stojana, rozrusznik nie wchodzi na obroty, nie ma mocy a prąd płYYYnie na maxa, ile ,,fabryka da". Napięcie oczywiście spada drastycznie i elektronika głupieje.
3. Uszkodzenie elektryczne rozrusznika, zwarcie między zwojowe, uszkodzony komutator lub wytarte szczotki - koszt wymiany około 25 zł max za firmowe dobrej jakości.

Moja rada na szybko, podmień akku od kogoś na chwilkę, najlepiej rano po przymrozku. Będziesz wiedział co jest nie tak.
Właśnie miałem wywaloną tą tuleję oraz szczotki na wykończeniu. Teraz po przeglądzie i naprawie, rozrusznik startuje jak wiertarka :grin:

pzdr
maciek


Golf MK3 Variant 1.9TDI 1Z
tyle pije: [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/199705.html][img]http://images.spritmonitor.de/199705.png[/img][/url]

shootky
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: czw sty 18, 2007 09:50
Lokalizacja: Katowice

Post autor: shootky » wt paź 23, 2007 09:13

Niestety, okazało się że cęgi do których mam dostęp mają tylko pomiar AC

Czy przy wyłączonej stacyjce, wyłączonych wszystkich odbiornikach pobór prądu z akumulatora na poziomie 40mA nie jest za duży?



GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Post autor: GRIZLI » wt paź 23, 2007 17:30

NIe, tyle może być. Radio pobiera nawet do 30mA, poza tym jest jeszcze kilka innych odbiornikow - alarm, lokalizator GSM lub GPS, wszystko co elektroniczne i podlączone do sieci, pobiera jakiś tam prąd. 500mA to już byłoby sporo.


Octavia III -1.4 DSG ---[/i]

ROZAUTO
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: sob cze 23, 2007 20:18
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ROZAUTO » wt paź 23, 2007 21:24

podaj mi numer bosch ze stojana to ci podam jakie szczotki idą i jak jest ich cena a jak będziesz chciał to ci je załatwię, zajmuję się profesjonalną regeneracją rozruszników i alternatorów więc pisz do mnie na gg 6342348



shootky
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: czw sty 18, 2007 09:50
Lokalizacja: Katowice

Post autor: shootky » czw paź 25, 2007 18:54

Dziś się coś wyjaśniło. Sklep w którym kupiłem akumulator zmierzył mi prąd pobierany z akumulatora przez rozrusznik. Wychodziło 230, 280, 300, a nawet 400A. Chyba jednak za dużo :( To było przy rozgrzanym silniku.

[ Dodano: 11 Lis 2007 15:48 ]
Już nie wiem co mam zrobić, do jakiego serwisu jechać. Wg sprzedawców akumulatorów akumulator jest sprawny a uszkodzony rozrusznik, a wg mechaników którzy rozbierali widzieli i rozrusznik to właśnie akumulator jest niesprawny. Na moją wyraźną sugestię rozrusznik został sprawdzony, wymieniono tuleje (mimo że stare powodowały prawie niezauważalne luzy). Podczas wymiany opon wulkanizator (miał odpowiednie narzędzie!!!) zmierzył napięcie na rozruszniku podczas kręcenia. Minimalna wartość napięcia to 7.7V i stwierdził że skoro akumulator jest nowy to uszkodzony jest rozrusznik .....i tak od Annasza do Kajfasza ](*,)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 127 gości