Temperatura rośnie podczas jazdy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

zbychu88
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 15:33
Lokalizacja: B-j

Temperatura rośnie podczas jazdy

Post autor: zbychu88 » ndz paź 21, 2007 18:46

gdy samochod stoi temperatura lapie ok 90 a podczas jazdy ciagle rosnie...(myslalem ze to termostat i go wymienilem - nie pomoglo). Pomoże ktoś?



Awatar użytkownika
jgbass
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: sob lip 21, 2007 17:17
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: jgbass » ndz paź 21, 2007 19:29

Przyczyn może być parę. Było o tym kilka tematów, poszukaj.
Zobacz czy masz wystarczającą ilość płynu chłodniczego, czy Ci go nie wywala. Zobacz czy wentylator się włącza powyżej 90 stopni. Wtedy można myśleć dalej czego to wina.
Możliwe też że wymieniłeś termostat na nie działający poprawnie. Sprawdzałeś go przed montażem?


Był JP, jest JR. Trochę różnica jest. :)
[img]http://images32.fotosik.pl/51/740f416c02db1092.jpg[/img]

Awatar użytkownika
paja
Forum Master
Forum Master
Posty: 1256
Rejestracja: pn sty 08, 2007 13:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: paja » ndz paź 21, 2007 19:39

czasem nawet sprawdzenie nie pomaga, ja tak miałem że sprawdzałem i wszystko działało, a płyn mi się dalej gotował. Okazało sie że ganiusze w sklepie za duży mi sprzedawali i nie mógł się otworzyć


Obrazek

zbychu88
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 15:33
Lokalizacja: B-j

Post autor: zbychu88 » ndz paź 21, 2007 22:41

Termostat zaczyna sie otwierac przy 87stopnich

[ Dodano: 21 Paź 2007 22:43 ]
wiatrak sie zalacza przy 90 nastepnie sie wylacza i gdy poniwnie temeratura spadnie do 90 wiatrak sie wlacza



mular
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 212
Rejestracja: czw lut 08, 2007 23:56
Lokalizacja: chelm

Post autor: mular » ndz paź 21, 2007 23:05

Moze chlodnica nie ma juz takiej sprawnosci zeby odprowadzic wiecej ciepla podczas jazdy,jak sie jedzie to silnik zuzywa wiecej paliwa i wiecej ciepla trzeba odprowadzic.



Awatar użytkownika
jgbass
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: sob lip 21, 2007 17:17
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: jgbass » pn paź 22, 2007 00:05

zbychu88 pisze:]
wiatrak sie zalacza przy 90 nastepnie sie wylacza i gdy poniwnie temeratura spadnie do 90 wiatrak sie wlacza
Jak włącza Ci się wiatrak przy 90 to temperatura dalej rośnie?
Jeśli dochodzi Ci do 90 stopni, włącza się wiatrak, następnie temperatura dalej rośnie a wiatrak się wyłącza to może masz dwu biegowy wentylator i coś nie tak z tym drugim biegiem.


Był JP, jest JR. Trochę różnica jest. :)
[img]http://images32.fotosik.pl/51/740f416c02db1092.jpg[/img]

Awatar użytkownika
gOOzOl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

Post autor: gOOzOl » pn paź 22, 2007 00:13

moze byc zawalona syfem chlodnica, moze pompa wody umiera. uszczelka pod glowa ok? bo w teorii moze byc tez tak ze dostaja sie gazy i robia sie na tyle duze banki ze pompa tego przepchac nie umie. ja ost mialem tak samo w felicji 1.9 D, chlodnica byla zapackana jakims gownem, po wymianie - miod malina :)



zbychu88
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 15:33
Lokalizacja: B-j

Post autor: zbychu88 » pn paź 22, 2007 05:51

jak stoje to wiatrak sie wlacza i temp stoi na 90 a gdy tylko rusze temp rosnie



el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:38
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: el Kopyto » pn paź 22, 2007 07:43

A sprawdzałeś czy nie wywaliło ci uszczelki pod głowicą? Czy jak jedziesz i temp rośnie włącza się wentylator, czy wąż dolny od chłodnicy jest zimny przy jeździe, czy bąbelkuje ci w zbiorniczku wyrównawczym?


pozdrowienia el Kopyto

krzysiek_86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 19:24
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Post autor: krzysiek_86 » ndz lut 24, 2008 22:48

Witam!

Miałem takie same objawy. Wymieniałem już 2 termostaty i nic nie pomogło. Mechanik mówił ze to nie wina uszczelki bo węże nie puchły a na wolnych obrotach wszystko było ok. Wentylator sie załączał jak temperatura wzrosła powyżej 90 stopni (wskazówka poza dioda sygnalizująca przegrzanie). I obecnie czekam na głowice aż wróci z planowania i sprawdzenia szczelności bo stara była popękana w kilkunastu miejscach i uszczelka tez była uszkodzona. A węże nie puchły, w oleju masło sie nie robiło. Spotkałem sie nawet z teoria by korka od zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego nie dokręcać do końca bo węże mogą pęknąć - absurd
Obecnie czekam aż odbiorę samochód to napisze o efektach.

[ Dodano: 26 Lut 2008 22:02 ]
No i niestety samochód nadal u mechanika. Okazało sie ze druga głowica jest nie dobra. ma już zawory za głęboko osadzone i poszukuje innej używanej ale w dobrym stanie. Co ważne bez hydrauliki. Potrzebuje zwykła przy której regulacje zaworów dokonuje sie za pomocą podkładek regulacyjnych.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 238 gości