problem ze wskazaniem temperatury

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Saddam
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: śr paź 17, 2007 18:16
Lokalizacja: Szczecin, Mierzyn

problem ze wskazaniem temperatury

Post autor: Saddam » śr paź 17, 2007 18:25

Witam.

Koledzy mam taki problem w mk3 1,9 td, temperatura silnika (cieczy chłodzącej) rośnie mi tylko do tych pierwszych czterech gęsto ułożonych kresek i dalej ani drgnie.
Jest to może jakiś typowy problem dla golfa? Może już ktoś sie z tym spotkał?
Nie zauważyłem żeby załączył mi sie kiedyś wentylator.
Układ chłodzenia odpowietrzony.
Podejrzewałem czujnik temperatury ten wkręcany w chłodnice, ale Pan w sklepie powiedział mi że jest kilka tych czujników i nie koniecznie musi to być wina tego z chłodnicy.

Problem jest poważny i nie chce jeździć w takim stanie bo może przynieść to dla mnie fatalne skutki :(

Pozdrawiam i liczę na jakąś pomoc :)



arturo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pn mar 26, 2007 01:11
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Post autor: arturo » śr paź 17, 2007 18:34

Podejrzewałem czujnik temperatury ten wkręcany w chłodnice,
Ten czujnik jest do włączania wentylatora więc odpada.
Może być czujnik temp. co siedzi na króćcu na głowicy.
Ale na 90% masz walnięty termostat. (jest na dole silnika w króćcu od pompy)



roro84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: czw sty 11, 2007 13:27
Lokalizacja: Kiełczy

Post autor: roro84 » śr paź 17, 2007 18:43

witam,wymien termostat najlepiej wahlera i bedzie grało:) u mnie bylo podobnie ale mialem odwrotnie pasek na pompie zalozony-znalazl sie jakis magik co tak zalozyl,ale temp dobrze trzymal,jak zmienilem tak jak byc powinno to lapal 70 stopni, po zmianie termostatu wszystko wrocilo do normy,



Saddam
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: śr paź 17, 2007 18:16
Lokalizacja: Szczecin, Mierzyn

Post autor: Saddam » śr paź 17, 2007 18:46

arturo pisze: Ten czujnik jest do włączania wentylatora więc odpada.
Czyli moge narazie jeździć spokojnie, bo nie ma opcji żeby mi sie przegrzał?
arturo pisze:Może być czujnik temp. co siedzi na króćcu na głowicy.
Ale na 90% masz walnięty termostat. (jest na dole silnika w króćcu od pompy)
Jest jakiś sposób żeby sprawdzić w czym problem? Bo wpakowałem właśnie dużo kasy w samochód i średnio mam na wymianę czegoś co jest dobre? jak każdy pewnie :jezor:



roro84, czyli też Ci wchodził tak jakby na te pierwsze cztery kreski i dalej ani rusz?
Ostatnio zmieniony śr paź 17, 2007 18:48 przez Saddam, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Przewodnik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt sie 11, 2006 22:22
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: Przewodnik » śr paź 17, 2007 18:50

jak się auto rozgrzeje do tych kilku kresek sprawdź czy masz dolny wąz Ciepły czy Zimny, jak jest Ciepły to termostat do wymiany, skutki jazdy na zimny silniku nie sa za Ciekawe napewno więcej spali, jeśli auto jest niedogrzane głosniej pracuje, olej jest gęsciejszy i gozej smaruje turbinke.


NIE SZATA ZDOBI CZŁOWIEKA LECZ LOGO NA MASCE VW I WSZYSTKO JASNE !!!!
Sprzedam przednie wzmocnienie golf 4 bez klimy,

roro84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: czw sty 11, 2007 13:27
Lokalizacja: Kiełczy

Post autor: roro84 » śr paź 17, 2007 19:01

no moze nie wisiala na samym poczatku ale max do 70 stopni dochodzilo,termostat kupilem w intercars za 50zl,u mnie to bylo przyczyna



Saddam
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: śr paź 17, 2007 18:16
Lokalizacja: Szczecin, Mierzyn

Post autor: Saddam » śr paź 17, 2007 19:03

Przewodnik pisze:jak się auto rozgrzeje do tych kilku kresek sprawdź czy masz dolny wąz Ciepły czy Zimny, jak jest Ciepły to termostat do wymiany, skutki jazdy na zimny silniku nie sa za Ciekawe napewno więcej spali, jeśli auto jest niedogrzane głosniej pracuje, olej jest gęsciejszy i gozej smaruje turbinke.

niedogrzany moim zdaniem nie jest, bo jak otworze maske to bije ciepłem, obawiałem sie bardziej przegrzania.

Dolny wąż jest zimny

[ Dodano: 17 Paź 2007 23:24 ]
z tego co zauważyłem to są jakieś dwa czujniki, jeden bezpośrednio przy chłodnicy a drugi jakby z takiego króćca wychodzi od "frontu" silnika.
i jak ten czujnik wychodzący z króćca wyciągnąłem to wtedy temperatura opadła do zera, więc można wywnioskować że on jest odpowiedzialny za podanie temperatury? dobrze myśle? i go powinno sie wymienić?
Ostatnio zmieniony śr paź 17, 2007 23:24 przez Saddam, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
muusk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 21:11
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: muusk » ndz paź 28, 2007 15:03

Mi tez tez rosnie po 30 km trasie w okolice 70 stopni wezne jak dotykałem to oba o takiej samej temp, jesli to byly te weze ;) ( na dole ma byc zimny?) Temperature powietrza do kabiny wdmuchu-je (głupia cenzura :D) ciepłą (czy to nie ma zwiazku z temp i rozgrzaniem silnika?) i jak sie maske otworzy to tez jakby tam cieplo ; ] Wiec czy to wskazuje na termostat czy walniety wskaznik? Albo jak jeszcze sie upewnic co do tego?
Ostatnio zmieniony ndz paź 28, 2007 15:12 przez muusk, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Przewodnik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: pt sie 11, 2006 22:22
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: Przewodnik » ndz paź 28, 2007 16:03

raczej termostat, a czy w korku przekracza ci czasem te 70 a jak jedziesz to znowu spada??, skoro oba są ciepłe to termostat się przywiesił i puszcza cały czas obieg a to że ciepło bucha to nie ma nic do rzeczy bo pod maską to wszystko się grzeje chocby wydech.


NIE SZATA ZDOBI CZŁOWIEKA LECZ LOGO NA MASCE VW I WSZYSTKO JASNE !!!!
Sprzedam przednie wzmocnienie golf 4 bez klimy,

Awatar użytkownika
muusk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 21:11
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: muusk » ndz paź 28, 2007 17:00

jak postoi to to wzrasta temp a czy pozniej w czasie jazdy opada to nie sprawdzałem musze zobaczyc w najblizszym czasie, bo nie chciałbym wymieniac czegos niepotrzebnie ; ]

A jesl;i juz wymiana to czy ktos kupował z tego zrodła
http://moto.allegro.pl/it...golf_od_ss.html ale zobacze jeszcze u mnie w sklepie ;)
Ostatnio zmieniony ndz paź 28, 2007 18:53 przez muusk, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » ndz paź 28, 2007 17:35

To koledzy jak ma być? Czy wąż na dole chłodnicy ma być zimny czy ciepły, bo u mnie po około 30 km jazdy jest dalej tak, że wskaźnik temperatury cieczy nie wychodzi za białe pole a dolna rura chłodnicy jest zimna (górna ciepła).


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 95 gości