Wymiana filtra paliwa

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

slyszers
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt paź 02, 2007 16:27
Lokalizacja: Warszawa

Wymiana filtra paliwa

Post autor: slyszers » śr paź 17, 2007 12:26

Na co trzeba uwazac przy wymianie filtra paliwa ? Mam wlasnie zamiar w sobote postawic auto na kanal i wymiec samemu filtry i olej. Powiem szczerze, ze najbardziej mnie nie pokoi filtr paliwa.

Drugie pytanie jaki olej polecacie do TDI 90 koni ALH.
Ostatnio zmieniony śr paź 17, 2007 12:29 przez slyszers, łącznie zmieniany 1 raz.



olek256
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: śr paź 25, 2006 10:49
Lokalizacja: L-wa

Post autor: olek256 » śr paź 17, 2007 14:17

jesli chodzi o olej to 10W40 , ja mam castrol S turbo diesel...
przy filtrze paliwa o nic sie nie musisz bac.mozesz przyciac tylko koncowki wezykow jesli sa juz sparszywiale.mozesz tez zalac filt ropa przed odpaleniem. ja nie zalewalem i raptem 5 razy pokrecilem i zalapalo...


Nie ma tego dobrego, co by na zle nie wyszlo...

Pan instruktor nauki jazdy :bigok:

ZMIENNIK1313
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: wt maja 15, 2007 22:49
Lokalizacja: MAŁA WIEŚ
Kontakt:

Post autor: ZMIENNIK1313 » śr paź 17, 2007 16:15

olek256 pisze:jesli chodzi o olej to 10W40 , ja mam castrol S turbo diesel...
przy filtrze paliwa o nic sie nie musisz bac.mozesz przyciac tylko koncowki wezykow jesli sa juz sparszywiale.mozesz tez zalac filt ropa przed odpaleniem. ja nie zalewalem i raptem 5 razy pokrecilem i zalapalo...

ale lepiej jest zalać to wtedy szybciej złapie pompa! Niezdrowo jest tak piłować popmpę na sucho , podobno szkodzi jej to!


nigdy nie mów nigdy:)

Awatar użytkownika
yosef99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: śr wrz 12, 2007 00:58
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: yosef99 » śr paź 17, 2007 17:21

jedyne na co musisz uważać to zaworek zwrotny aby go nie uszkodzić. Jeśli chodzi o olej to polecam castrol lub mobil, syntetyk lub półsyntetyk, w zależności od przebiegu ;)



slyszers
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt paź 02, 2007 16:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: slyszers » śr paź 17, 2007 18:01

ok, dzieki bardzo, moj przebieg to 145 tys. Chyba sie skusze na Catrola bo Mobil 1 jest ciut drogi.



Awatar użytkownika
yosef99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: śr wrz 12, 2007 00:58
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: yosef99 » śr paź 17, 2007 19:07

slyszers pisze:moj przebieg to 145 tys
jeśli przebieg jest pewny to sądzę że spokojnie możesz lać syntetyk ;)



Gebi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: wt sie 01, 2006 12:14
Lokalizacja: Sejny

Post autor: Gebi » czw paź 18, 2007 12:10

Tylko kup porządny filtr paliwa a nie jakieś badziewie. Jakiś czas temu radziłem się kolegów z forum w tej sprawie, wszyscy radzili mi manna lub knechta, ja osobiście kupiłem ten drugi ok. 80 zeta. Miałem wcześniej problem z pęcherzykami powietrza w układzie po wymianie już ich nie mam. Prawdopodobnie króciec od zaworka w tej marce jest lepiej spasowany jak w innych filtrach? Bo poprzednio tam miałem nieszczelność. No i warto zalać go paliwem przed rozruchem auta. Pozdrawiam i powodzenia!



arturo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pn mar 26, 2007 01:11
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Post autor: arturo » czw paź 18, 2007 17:29

Tylko kup porządny filtr paliwa a nie jakieś badziewie. Jakiś czas temu radziłem się kolegów z forum w tej sprawie, wszyscy radzili mi manna lub knechta, ja osobiście kupiłem ten drugi ok. 80 zeta.
Za 80 zeta! :shock: ja już trzeci filtr założyłem i nie ma żadnych problemów najdroższy kosztował 45zł a teraz mam za 28zł jakis niemiecki wynalazek.
Gebi pisze:Prawdopodobnie króciec od zaworka w tej marce jest lepiej spasowany jak w innych filtrach?
Trzeba umieć to założyć, ewentualnie oring zmienić.

[ Dodano: 18 Paź 2007 17:32 ]
Co do oleju to mobil, shell, valvoline, i castrol (ale nie magnatec)



Gebi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: wt sie 01, 2006 12:14
Lokalizacja: Sejny

Post autor: Gebi » pt paź 19, 2007 10:26

arturo pisze:Za 80 zeta! ja już trzeci filtr założyłem i nie ma żadnych problemów najdroższy kosztował 45zł a teraz mam za 28zł jakis niemiecki wynalazek.
Prosze bardzo ale poczytaj na forum jak ludziom auta się zachowują po marnej jakości filtrach (zamulenie auta, szarpanie silnikiem itp). Poza tym nie twierdzę, że wszystkie podróbki są do d...y jednak często tak jest. Ja wychodzę z założenia, że na płynach i filtrach się nie oszczędza.
arturo pisze:Trzeba umieć to założyć, ewentualnie oring zmienić.
Odnośnie montażu to nie jest trudne więc o pomyłkę ciężko a oringi (bo są dwa) zawsze się wkłada nowe tym bardziej, że są w komplecie no nie?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 195 gości