Chłodzenie a konkretnie wentylator.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

gelu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pt kwie 13, 2007 19:47
Lokalizacja: Radom

Chłodzenie a konkretnie wentylator.

Post autor: gelu » wt paź 16, 2007 20:31

Witam. Wiem ze ten temat był już parę razy na forum ale mimo to chciałbym żeby ktoś na ten temat sie wypowiedział. Od pewnego czasu już podejrzewałem ze coś w moim autku jest nie tak z wentylatorem chłodnicy bo nigdy sie nie włączał od kąd mam auto. Wskaźnik temperatury tez nigdy nie pokazał więcej niż polowe skali. Ale dziś podłączyłem auto pod komputer i mimo ze na Vagu temperatura silnika była 96 stopni to wentylator sie nie włączył a na skali wskazówka nie przekroczyła polowy. Co jest tego powodem? Czy to oba czujniki do wymiany (chodzi o ten w chłodnicy i ten przy głowicy). Niech ktoś sie wypowie i doradzi odnośnie czujników jeśli to one.



Awatar użytkownika
gOOzOl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

Post autor: gOOzOl » wt paź 16, 2007 21:07

w chlodnicy masz czujnik zalanczania wentylatora. pierwszy bieg powiniesie odpalac przy 90 kilka, drugi wyzej. zdejmij wtyczke i zrob mostki, tak przetestujesz czy wogole went jest sprawny. tylko nie zmostkuj sobie pinu 1 i 2 biegu :) zobacz czy bezpiecznik nie polecial tak czasem skoro went nigdy sie nie odpala.



gelu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pt kwie 13, 2007 19:47
Lokalizacja: Radom

Post autor: gelu » wt paź 16, 2007 21:09

Wentylator jest sprawny bo już sprawdzałem, bezpieczniki tez dobre.



Awatar użytkownika
gOOzOl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

Post autor: gOOzOl » wt paź 16, 2007 21:18

jesli VAG pokazuje 96 st to tyle pewnie jest. 1 bieg powniem sie dpalic 92-97 (chyba). dla pewnosci mozesz podejsc z miernikiem do czujnika i zmierzyc rezystancje. ale w twoim przypadku podejrzenie pada na element ktory odpowiada za wlanczanie went, czyli to cudo w chlodnicy. zobacz tez czy puszcza ci obieg pelny na chlodnice przy takich temp, bo jesli np term by sie zawiesil to chlodnica nie rozgrzeje sie tak wysoko. czyli najprosciej postaw auto, niech sobie chodzi i macaj weze. glownie ten dolny od chlodnicy. powinien sie nagrzewac przy otwarciu duzego obiegu.



gelu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pt kwie 13, 2007 19:47
Lokalizacja: Radom

Post autor: gelu » wt paź 16, 2007 21:23

Z obiegiem płynu jest dobrze. Wszystkie węże które powinny być gorące to są. Zastanawia mnie tylko dlaczego zegar pokazuje polowe skali skoro było już 96.
Termostat wymieniłem już z miesiąc temu bo myślałem ze to jego wina.
Ostatnio zmieniony wt paź 16, 2007 21:24 przez gelu, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
gOOzOl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

Post autor: gOOzOl » wt paź 16, 2007 21:31

skoro wszystkie weze sa gorace to najlepiiej podmien ten czujnik zalaczenia went, przy sprawnych raczkach nawet plynu nie trzeba spuszczac :) tylko popatrz jaki masz bo sa rozne, sam sie na tym przejechalem. postaw auto i zobacz czy went bedzie odpalac :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 82 gości