wskażnik ciśnienia doładowania

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:38
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: el Kopyto » pn paź 15, 2007 09:55

Opory przepływu w silniku spalinowym wprowadza zawór dolotowy wraz ze swoim gniazdem. Średnica tłoka w cylindrze jest dużo większa niż średnica zespołu zaworu dolotowego, w związku z czym podciśnienie powstające na zaworze dolotowym jest przekazywane impulsem poprzez kanał dolotowy i "odbija" od znacznie większej pojemności powietrza (w tym przypadku miejsca gdzie się schodzą kanały dolotowe) i powraca jako impuls nadciśnienia i tak na marginesie na tym polega doładowanie dynamiczne (ale tu dochodzą jeszcze długości kanałó i przekroje - nie jest to tematem tego postu). Przy tak dużym i szybkim ruchu tłoka (a nawet czterech) każda zmiana pojemności wywołuje zmainy ciśnienia (a że jest to dolot więc będzie podciśnienie)


pozdrowienia el Kopyto

Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » pn paź 15, 2007 10:07

fajny wykład :bigok: tyle, że zapędziłeś się gdzieś w pulsacje i zjawiska falowe a tu mowa o podciśnieniu zauważalnym na gównianym wskaźniku za 50zł.
więc jeszcze raz, w ssaku będzie niezauważalne, w zaturbionym będzie zawsze nadciśnienie. (Już na biegu jałowym sprężarka wytwarza nadciśnienie)



el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:38
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: el Kopyto » pn paź 15, 2007 10:18

A jeżeli przyłożysz palec do rurki która wychodzi z kolektora dolotowego w silniku turbodoładowanym na wolnych obrotach to ten palec będzie ci zasysać czy wypychać (w wolnossącym przystaw ręke do wlotu do filtra powietrza i zobacz czy nie poczyjesz jak ci ręke zassysa - to jest właśnie podciśnienie)


pozdrowienia el Kopyto

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn paź 15, 2007 10:32

el Kopyto pisze:jeżeli przyłożysz palec do rurki która wychodzi z kolektora dolotowego w silniku turbodoładowanym

a jeżeli przyłozysz ręke do wylotu z Turbiny poczujesz jak turbina dmucha...znacznie więcej niż silnik "zasysa" i dlatego robi się delikatne nadcisnienie



el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:38
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: el Kopyto » pn paź 15, 2007 10:38

MOże się nie znam ale jeśli jest wszystko poskładane i z tej rurki powietrze jest zasysane do wewnątrz to gdzie tu nadciśnienie (mówimy o złożonym układzie turbina kolektor dolotowy) Czy jeśli do tej rurki podłącze wężyk którego drugi koniec wsadze do butelki z wodą to na wolnych obrotach będzie zasysać wode do środka czy powstaną bąbelki w butelce? Według was powstaną bąbelki - zaryzykujecie eksperyment?


pozdrowienia el Kopyto

Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » pn paź 15, 2007 10:44

el Kopyto pisze:A jeżeli przyłożysz palec do rurki która wychodzi z kolektora dolotowego w silniku turbodoładowanym na wolnych obrotach to ten palec będzie ci zasysać czy wypychać
Mam narzędzia do pomiaru ciśnienia nie muszę tego robić palcem.
el Kopyto pisze:(w wolnossącym przystaw ręke do wlotu do filtra powietrza i zobacz czy nie poczyjesz jak ci ręke zassysa - to jest właśnie podciśnienie)
Które właśnie wytworzyłeś zamykając dolot dłonią.
z mojej strony EOT, czas pozasysać palce w praktyce :grin:

[ Dodano: Pon Paź 15, 2007 2:37 pm ]
el Kopyto pisze:zaryzykujecie eksperyment?
Och, podejmę to śmiertelne ryzyko :helm: http://www.youtube.com/watch?v=awtab5H9CyY
W sumie powinny Ci wystarczyć logi ale jeszcze byś jakąś teorię do nich domalował ;)



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn paź 15, 2007 15:13

uysy pisze:Och, podejmę to śmiertelne ryzyko :helm:
he he widze, że silnik w Audi juz siedzi i gada :) chyba dobrze poznaje ?



Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » pn paź 15, 2007 15:30

cowboy pisze:silnik w Audi juz siedzi i gada
Silnik w audi to już zdążył rozdupcyć skrzynię w drobiazgi :grin:



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn paź 15, 2007 15:35

uysy pisze: Silnik w audi to już zdążył rozdupcyć skrzynię w drobiazgi :grin:
to chyba przez to cisnienie .... za duzo bąbelków :P



el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:38
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: el Kopyto » wt paź 16, 2007 06:47

uysy pisze:Och, podejmę to śmiertelne ryzyko
W sumie powinny Ci wystarczyć logi ale jeszcze byś jakąś teorię do nich domalował
Bije się w pierś i przepraszam za upór. Czas chyba zweryfikować swoje pewne poglądy. :bigok:

[ Dodano: 16 Paź 2007 07:19 ]
A swoją drogą szacuneczek za to że chciało ci się to zrobić. Jak by to był mój temat to bym ci dał +. A na razie pozdrawiam i dziękuje.


pozdrowienia el Kopyto

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 168 gości