wskażnik ciśnienia doładowania

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

juniorwwa
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: pn sty 02, 2006 20:21
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

wskażnik ciśnienia doładowania

Post autor: juniorwwa » pt paź 12, 2007 21:53

witam serdecznie mam pytanko jak podłączyć wskażnik cisnienia doładowania
mam silnik 2.5 tdi
podłączyłem pod ten przewód co idzie od spręzarki do zaworu i pokazuje mi podćisnienie..
jak dodam gazu to wskazówka ide w górę tzn bliżej zera ale nie wychyli sie ponad zero
u mnie powinno pompowac do około 1,5 bara
w czym problem może ktoś pomoże


www.juniorwwa.fotosik.pl zapraszam

VR-ka zmieniła właściciela.....
pojawiło sie E46 by BMW no cóż życie...
wkrótce toledo 2.3V5 do zmodyfikowania:):)
http://www.forum.auto-moto.sklep.pl/profile.php?mode=register&refer_id=178] [img]http://e-numizmatyka.pl/phpBB2/img/41788.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
adam16v
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 388
Rejestracja: pn lip 17, 2006 08:54
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: adam16v » pt paź 12, 2007 22:18

Może podłączyłeś do przewody co idzie z filtra do turbiny? Tam jest prędzej podciśnienie. Podłącz sobie gdzieś w okolicy kolektora dolotowego. Jesli byś miał cały czas podciśnienie zamiast ciśnienia tzn że turbo ci chyba nie pracuje...


[url=http://www.motofirma.pl/bsp,f165af1ba51506,e898b25902e6b6,adam16v-VW-Golf-16TD.html][img]http://www.motofirma.pl/upload/spalanie/icons/e898b25902e6b6_1.gif[/img][/url]

el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:38
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: el Kopyto » sob paź 13, 2007 08:06

Jeśli podłączyłeś tak jak napisałeś to powinno być dobrze. Wskaźnik powinien być podłączony między sprężarką i kolektorem dolotowym. Podciśnienie w pracującym silniku to żecz normalna, ale jeśli jest turbina i jedziesz (bo na postoju turbina włączy się przy wysokich obrotach bo turbina załącza się w zależności od obciążenia a nie obrotów) i wykazuje podciśnienie to znaczy że turbina nie działa


pozdrowienia el Kopyto

Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » sob paź 13, 2007 09:56

juniorwwa pisze:pod ten przewód co idzie od spręzarki do zaworu
Jeśli V6 to źle podłączyłeś, nie znajdziesz tam nigdzie wężyka w który mógłbyś wpiąć trójnik, trzeba zrobić króciec na rurze dolotu.
Ale vakuometr na sterowaniu ladera to fajna rzecz :helm:



el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:38
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: el Kopyto » sob paź 13, 2007 10:53

Dopiero teraz zobaczyłem i aż mi sie głupio zrobiło z napisanie "żecz"


pozdrowienia el Kopyto

Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » sob paź 13, 2007 11:05

el Kopyto pisze:napisanie "żecz"
Napisane jest też, że w kolektorze diesla występuje podciśnienie :)



juniorwwa
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: pn sty 02, 2006 20:21
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Post autor: juniorwwa » sob paź 13, 2007 16:08

el Kopyto pisze:Jeśli podłączyłeś tak jak napisałeś to powinno być dobrze. Wskaźnik powinien być podłączony między sprężarką i kolektorem dolotowym. Podciśnienie w pracującym silniku to żecz normalna, ale jeśli jest turbina i jedziesz (bo na postoju turbina włączy się przy wysokich obrotach bo turbina załącza się w zależności od obciążenia a nie obrotów) i wykazuje podciśnienie to znaczy że turbina nie działa
a więc sprawa polega na tym że jak pisałem jest jeden węzyk aluminiowy i jeden gumowy ...widocznie ten aluminiowy powinien byc ciśnieniowy a silnik jest 5 cylindrowy dzieki za odpoqwiedzi :okej:


www.juniorwwa.fotosik.pl zapraszam

VR-ka zmieniła właściciela.....
pojawiło sie E46 by BMW no cóż życie...
wkrótce toledo 2.3V5 do zmodyfikowania:):)
http://www.forum.auto-moto.sklep.pl/profile.php?mode=register&refer_id=178] [img]http://e-numizmatyka.pl/phpBB2/img/41788.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
adam16v
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 388
Rejestracja: pn lip 17, 2006 08:54
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: adam16v » sob paź 13, 2007 17:23

el Kopyto pisze:Jeśli podłączyłeś tak jak napisałeś to powinno być dobrze. Wskaźnik powinien być podłączony między sprężarką i kolektorem dolotowym. Podciśnienie w pracującym silniku to żecz normalna, ale jeśli jest turbina i jedziesz (bo na postoju turbina włączy się przy wysokich obrotach bo turbina załącza się w zależności od obciążenia a nie obrotów) i wykazuje podciśnienie to znaczy że turbina nie działa
Turbo nie "włącza się"! Turbo pracuje cały czas. Ciśnienie wzrasta wraz z obrotami i przyciśnięciem gazu, nie jak są obroty to się uruchamia i pracuje...
Ostatnio zmieniony sob paź 13, 2007 17:26 przez adam16v, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.motofirma.pl/bsp,f165af1ba51506,e898b25902e6b6,adam16v-VW-Golf-16TD.html][img]http://www.motofirma.pl/upload/spalanie/icons/e898b25902e6b6_1.gif[/img][/url]

el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:38
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: el Kopyto » pn paź 15, 2007 07:39

uysy pisze:Napisane jest też, że w kolektorze diesla występuje podciśnienie
W każdym pracującym silniku spalinowym występuje podciśnienie w dolocie, a jeśli silnik jest w jakiś sposób doładowany (mechanicznie czy turbo) to po pokryciu podciśnienia dopiero występuje nadciśnienie
adam16v pisze:Turbo nie "włącza się"! Turbo pracuje cały czas. Ciśnienie wzrasta wraz z obrotami i przyciśnięciem gazu, nie jak są obroty to się uruchamia i pracuje...
Tak pracuje cały czas, Chodziło mi o to że zauważalne na zegarze czyli zwiękaszające swoje obroty (włączające się) jest uzależnione od obciążenia silnika (turbodoładowanie, bo doładowanie mechaniczne (kompresorowe) wzrasta wraz z obrotami. Wystarczy spojrzeć na manometr i na poszczególnych biegach zobaczyć przy jakich obrotach wskazuwka zacznie pokazywać nadciśnienie (na niskich biegach wskazówka ruszy się przy wyższych obrotach niż na biegach wyższych)


pozdrowienia el Kopyto

Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » pn paź 15, 2007 09:11

el Kopyto pisze:W każdym pracującym silniku spalinowym występuje podciśnienie w dolocie,
bzdura
el Kopyto pisze:wskazuwka



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn paź 15, 2007 09:15

uysy pisze:el Kopyto napisał/a:
W każdym pracującym silniku spalinowym występuje podciśnienie w dolocie,

bzdura
mi jak się turbo wysrało i wirnik stanął w poprzek to miałem podciśnienie :)



Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » pn paź 15, 2007 09:23

widywałem vacuum nawet bez stawiania wirnika okoniem ;) Ale to mało normalny stan :grin:



el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:38
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: el Kopyto » pn paź 15, 2007 09:29

uysy pisze:bzdura
Dlaczego bzdura?

[ Dodano: 15 Paź 2007 09:31 ]
I przepraszam za błędy ortograficzne jakie popełniam przy pisaniu, staram się al;e nie zawsze wychodzi :bigok:


pozdrowienia el Kopyto

Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » pn paź 15, 2007 09:44

el Kopyto pisze:Dlaczego bzdura?
A dlaczego bzdurą jest twierdzenie, że koń ma 8 nóg??
Po prostu w większości diesli podciśnienie nie występuje bo nie ma powodu (oporów na dolocie). Oczywiście czasem może być inaczej ale to nijak nie jest "każdy silnik spalinowy" Jeśli chodzi o ssaki to opór filtra może powodować pomijalnie małe podciśnienie ale w TD pod warunkiem, że sprężarka nie jest 2x za duża MAP będzie zawsze większe niż atmosfera.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 109 gości