Łapa i napinacz w AFN

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
SaNoN
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: wt sty 02, 2007 23:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Łapa i napinacz w AFN

Post autor: SaNoN » czw maja 31, 2007 17:25

Witam serdecznie, dzis pekl mi pasek wielorowkowy od alternatora, powodem byl napinacz ktory jest w bardzo zlym stanie.

Moje pytanie brzmi czy w tym silniku AFN moge wymienic sam napinacz z rolka? czy musze wymieniac cala łape z napinaczem, i rolka?
Mam wersje z klima jesli to istotne.

Jezeli posiada ktos fotorelacje, lub chociaz wskazowki jak to wymienic samemu, to bede ogromnie wdzieczny, po co placic komus jak mozna zrobic samemu.

Z gory ogromnie dziekuje i pozdrawiam.



Wypij
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pn sty 01, 2007 23:29
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Wypij » czw maja 31, 2007 20:45

Możesz wymienić samą rolkę, możesz wymienić rolkę + napinacz. Sama łapa może zostać stara, chyba, że się nadmiernie wyrobiła. Procedura z grubsza jest taka:

- luzujesz napinacz (np. łyżką do opon, włożoną między rolkę a łapę) i zdejmujesz pasek z koła pasowego alternatora [ten punkt odpada, skoro pasek masz zerwany...]
- popuszczasz trzy śrubki przy puszce napinacza
- odkręcasz jedną śrubę mocującą rolkę napinacza do łapy i starą rolkę wywalasz szerokim łukiem w dowolnie wybranym kierunku ;)
- odkręcasz napinacz, jeżeli zużyty/wyrobiony to j.w.

Żeby wyjąć łapę napinacza trzeba, o ile dobrze pamiętam, wyjąć obudowę filtra powietrza. Rozpinasz klipsy, górę obudowy odsuwasz gdzieś na bok, filtr precz, dół trzymany jest na gumowych pierścieniach, które trzeba zdjąć i dół daje się wyjąć. Najlepiej mieć drobne chińskie rączki bo ciasno.

- wyjmujesz łapę napinacza (028 903 308 G) i patrzysz czy jest mocno wyrobiona (jakie ma luzy). Jak jest OK to czyścisz łapę i gniazdo ze starego smaru, przesmarowujesz porządnie nowym i montujesz na miejsce. Zwróć uwagę, w jakim stanie są (i czy w ogóle są) osłonki zabezpieczające tuleję łapy przed kurzem. Jak są popękane albo nie ma ich to kupujesz dwie i montujesz (028 903 310).
- montaż nowego koła napinacza (b 028 145 278 E) i napinacza (028 903 315 R) w kolejności odwrotnej do demontażu.
- przy zakładaniu paska wskazana pomoc drugiej osoby, która napnie łapę.
Całość na godzinkę spokojnego dłubania.

:kufel:



Awatar użytkownika
SaNoN
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: wt sty 02, 2007 23:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: SaNoN » czw maja 31, 2007 21:57

Nie wiem jak sie odwdziecze:) piekne dzieki za pomoc. a fujarki w serwisie chcieli za to 350zl. chyba ich poglo.

Jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam.



przembest188
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: czw paź 05, 2006 19:46
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Re: Łapa i napinacz w AFN

Post autor: przembest188 » sob paź 13, 2007 16:56

[quote="SaNoN"]Witam serdecznie, dzis pekl mi pasek wielorowkowy od alternatora, powodem byl napinacz ktory jest w bardzo zlym stanie.

Mam pytanko, po czym właściwie poznać że napinacz jest do wymiany, mam mk3 TDI 1Z i rano jak odpole autko to tak silnik głośno chodzi jakby miał się rozpaść, gdy np. wezmę klucz 5 imbus i przytrzymam tą śrubkę w napinaczu to jest cicho, czy to wina napinacza? proszę o pomoc!


[img]http://images44.fotosik.pl/12/d26d0714fe3ce381.jpg[/img]

jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » sob paź 13, 2007 21:31




ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 214 gości