Ktory przekaznik steruje praca swiec zarowych

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

dieselmk2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt wrz 21, 2007 17:20
Lokalizacja: Polska Południowa

Ktory przekaznik steruje praca swiec zarowych

Post autor: dieselmk2 » śr paź 10, 2007 15:51

Witam. Czy ktoś może powiedzieć mi który przekaźnik steruje pracą świec żarowych ?? Mój jest chyba nie sprawny ponieważ kontrolka od świec świeci ok.1minuty a z rana auto nie bardzo chce odpalić. Ponadto dziś jeszcze podczas kręcenia rozrusznikiem pojawiło sie dość sporo dymu (nie niebieski), a auto zapaliło dopiero po schowaniu przyśpieszacza. Obrazek
Ponadto kontrolka świeci zawsze ok. 1 minuty nawet na rozgrzanym silniku. Czy to może być wina przekaźnika. Auto kupiłem niedawno - sprzedawca mówił że wymieniał świece zeszłej zimy i wyglądają one z zewnątrz na nowe.
Ostatnio zmieniony śr paź 10, 2007 18:03 przez dieselmk2, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » śr paź 10, 2007 16:18

dieselmk2 pisze:Ponadto kontrolka świeci zawsze ok. 1 minuty nawet na rozgrzanym silniku.
Na 99% masz walnięty czujnik temperatury :chytry:
Poczytaj,miałem podobny problem:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
A przekaznik masz tutaj:
Obrazek



dieselmk2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt wrz 21, 2007 17:20
Lokalizacja: Polska Południowa

Post autor: dieselmk2 » śr paź 10, 2007 19:22

Tzn jeśli ten czujnik byłby uszkodzony to auto mogłoby mieć problem z odpaleniem na zimnym silniku ??



Awatar użytkownika
De'D
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 15:02
Lokalizacja: West Side

Post autor: De'D » czw paź 11, 2007 09:21

dieselmk2 pisze:zn jeśli ten czujnik byłby uszkodzony to auto mogłoby mieć problem z odpaleniem na zimnym silniku ??
owszem jak najbardziej. tylko awaria czujnika może być różna:
1. czujnik daje zły sygnal do przekaźnika, ze silnik jest ciepły - efekt- nie pali z rana, ale nei zapala sie dioda i przekaźnik nei grzeje
2. czujnik daje zly sygnal, ze silnik jest non stop zimny - efekt- kontrolka zapala się zawsze nawet na rozgrzanym silniku i ciągle przekaźnik robi podgrzewanie wstepne
3. czujnik całkowicie uszkodzony albo wystąpiła przerwa w połączeniu (uszkodzone kable) - przekażnik non stop podgrzewa wstępnie przez okres 40-50 sek (różnie to bywa) - efekt - w bardzo krótkim czasie zniszczone świece zarowe, kaplica

mozesz sprawdzić czujnik podpinając kabel do drugiego , bliżniaczego czujnika od temperatury wody wskażnika na desce... tak najszybciej wyeliminujesz usterke, jeśli na tym drugim czujniku będziei wszystko śmigać :D

piszesz ze z rana nei odpala mimo podgrzewania.... przypuszczam ze te świece masz już uszkodzone... bo takie długie minutowe podgrzewanie non stop wykończy świece momentalnie... wstępne powinno trwać ok 8-10 sek... a nei minute.. :P
należało by sprawdzić takze swiece

zrób sobie prosty test jeśli nie jesteś pewien co do przekaźnika:
odkręć przewód od zasilania świec (np. od bezpiecznika świec na ścianie grodziowej ten gruby przewód czerw/biały) i odczep kabel od czujnika temp. i włącz zapłon..
kontrolka winna palić sie ok. 35 - 50 sek i potem zgasnąć

następnie wyłącz stacyjke i zaraz włącz ponownie .. podepnij wtedy przewód od czujnika do masy i kontrolka musi zgasnąć.

jeśli nie zgaśnie po zmasowaniu to masz uszkodzony przekaźnik


no to powodzenia :bigok:
Ostatnio zmieniony czw paź 11, 2007 09:23 przez De'D, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 97 gości