Syczenie podczas przyspieszania w AJM

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
jkayser
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: śr mar 07, 2007 11:45
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Syczenie podczas przyspieszania w AJM

Post autor: jkayser » pn paź 08, 2007 15:29

Witam, pozwólcie że się przedstawię:

Mam na imię Janek. jestem z Poznania. Mam Golfa Varianta 1.9 TDI AJM '00

Od samego zakupu nurtuje mnie pytanie czy to normalne że podczas przyspieszania w kabinie słychać dość głośno syczenie (nie chodzi mi tu o dźwięk turbiny, bo to jest świst a nie syczenie).
Objaw ten występuje tylko podczas szybkiego przyspieszania (pedał w podłodze) na wszystkich 6 biegach, ale tylko w specyficznym zakresie obrotów (ok. 1800-2400), a potem ustaje aż do końca. Nie słychać tego jeśli auto jest na luzie i wdepnę gaz, a także jeśli przyspieszam powoli w sposób "emerytalny". Nie mam VAG'a, troche problem z kasą na jakiś serwis (w VOLKSKLINICE zaśpiewali 200-400 za diagnostyke + koszty wyeliminowania).
Zastanawiam się na ile jest to coś obojętnego, niegroźnego, a na ile mam się martwić. Sytuacja jest stała, nie syczy ani mniej ani więcej, auto dymi na czarno tylko jak dam do pieca na 1 biegu, nie odczuwam spadku mocy (wchodzi do 200km/h na 6-tym biegu), turbawka cichutko świszczy (auto ma dopiero 110 tys.), pali w mieście kolo 7 litrów/100 km.
Nie mam porównania do takiego samego auta wiec tak naprawdę nie wiem czy moc jest taka jak być powinna, ale 90 konne Octavie nie mają najmniejszych szans spod świateł...
Szukam kogoś z Poznania kto zna sie na rzeczy, może poświęcić chwile, żeby się przejechać zobaczyć i ewentualnie coś wymyślić, postawić diagnozę.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pn paź 08, 2007 18:47 przez jkayser, łącznie zmieniany 1 raz.



hudy21
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: hudy21 » pn paź 08, 2007 15:36

Witam Podłączę się do tematu mam tak samo Silnik 1.9 TDI AGR syczenie jest słyszalne podczas przyspieszania oraz jak puści się nogę z gazu oczywiście jadąc. Jakby turbosprężarka opuszczała nadmiar powietrza. POMÓŻCIE



Awatar użytkownika
jkayser
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: śr mar 07, 2007 11:45
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: jkayser » pn paź 08, 2007 15:43

To coś innego. U mnie NIE syczy po zdjęciu nogi z gazu. jak zdejmę nogę z gazu to jest cisza tylko normalny dźwięk grzechotnika :satan:

[ Dodano: 08 Paź 2007 22:54 ]
nikt? nic?

[ Dodano: 08 Paź 2007 22:56 ]
?
Ostatnio zmieniony pn paź 08, 2007 15:44 przez jkayser, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
inspire
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: ndz cze 04, 2006 12:41
Lokalizacja: ???

Post autor: inspire » śr paź 10, 2007 19:01

u mnie nic nie syczy a oktavie 90 konna to zostaw w spokoju , to dla dziadków, chyba ze ktos zchipuje ty masz pd a nie vp. przy ajmie 200 powinno być na szafie, moj pali w miescie 6,5. nasuwaja sie 2 wnioski albo jakas rura jest nieszczelna i słychac swist zaciaganego powietrza albo jest to odglos powietrza oplywajacego samochod
Ostatnio zmieniony śr paź 10, 2007 19:05 przez inspire, łącznie zmieniany 2 razy.


Często pomykam A4 i 1-ką Katowice-Warszawa

Awatar użytkownika
diaz34
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 280
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 13:45
Kontakt:

Post autor: diaz34 » śr paź 10, 2007 19:33

Mialem podobny problem,pewnie masz nieszczelnosc w dolocie od IC ,u mnie spadla opaska od IC kupilem zalozylem i elegancko. Sprawdz czy sa wszystkie opaski na przewodach od turbo do intercooler a napewno jest gdzies nieszczelnosc moj tez puszczal chmure czarna.
Pozdrawiam


Jestem mechanikiem ASO Skoda, słóże pomoca lecz tez czasem jej potrzebuje...

Nodle
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 110
Rejestracja: pn paź 23, 2006 21:12
Lokalizacja: Libiąż

Post autor: Nodle » śr paź 10, 2007 22:13

też miałem podobny problem, od 1800 syczało w kabinie jakby dmuchawa się załączała ;) - po puszczeniu nogi z gazu ustępowało.
Okazało się ze rura gumowa idąca do IC z turbiny pękła z przeciązenia.


Posprawdzaj węże i IC moze też masz gdzieś nieszczelność.



Awatar użytkownika
jkayser
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: śr mar 07, 2007 11:45
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: jkayser » czw paź 11, 2007 11:19

inspire pisze:przy ajmie 200 powinno być na szafie
Co miałeś na myśli? nie bardzo rozumiem
Ostatnio zmieniony czw paź 11, 2007 13:03 przez jkayser, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
maryjan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 862
Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
Lokalizacja: Ostrowite city of country

Post autor: maryjan » czw paź 11, 2007 14:54

jkayser pisze:
inspire pisze:przy ajmie 200 powinno być na szafie
Co miałeś na myśli? nie bardzo rozumiem
Kolega miał na myśli, że nasze AJM - ki spokojnie latają po 200km/h...
Z autopsji wiem, że moja buja ponad dwie stówki no ale to już niestaty nie jest "optymalnie bezpieczna prędkość"
Co do syczenia to miałem podobny problem po wymianie rozrządu, okazało się, że dolot IC opadł podczas zakładania i musieli zakładać ponownie wszystko od początku. No ale w końcu ucichło...

Pozdrawiam


Dziki

Awatar użytkownika
jkayser
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: śr mar 07, 2007 11:45
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: jkayser » czw paź 11, 2007 15:54

co to znaczy opadł dolot?
Sorki ale ja nie jestem specjalistą i nie bardzo wiem jak może opaść. czym się to objawia?



Awatar użytkownika
gOOzOl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

Post autor: gOOzOl » czw paź 11, 2007 16:09

kolo rozrzadu masz gume, czytaj dolot powietrza do InterCoolera :) i to ona mogla spasc, opasc itp. ogolnie takie swisty czesto oznaka jakis nieszczelnosc, poogladaj dokladnie przewody od turbo do IC pod katem wlasnie szczelnosci, ewentualnych uszkodzen.



wertopser
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: śr cze 20, 2007 09:17
Lokalizacja: okolice Zamościa
Kontakt:

Post autor: wertopser » czw paź 11, 2007 16:10

no ja tez mam to samo pytanie!!



Awatar użytkownika
jkayser
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: śr mar 07, 2007 11:45
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: jkayser » czw paź 11, 2007 16:35

to są te gumowe od góry? prowadzące do takiej metalowej puszki?

[ Dodano: 11 Paź 2007 18:57 ]
No więc przyczyna się znalazła. Punkt przyznany.
Teraz sprawa druga. Winnym okazał się wąż łączący turbo z IC. taki ok. 8 cm gumowy z dwoma opaskami. Jest pęknięty wzdłuż.
Pytanie:
Skąd wziąć nowy? Nie ma podobno zamienników - dzwoniłem do MTM-CAR w Poznaniu.
Oryginał 130 zł...

Jakieś pomysły?



Awatar użytkownika
inspire
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: ndz cze 04, 2006 12:41
Lokalizacja: ???

Post autor: inspire » czw paź 11, 2007 19:10

ja bym kupil oryginal i temat zamknal a tak to bedziesz sie bujal z szukaniem oplatami za przesylke, uwazam ze ta cena nie jest za wysoka, zapytaj w skodzie i seacie oni maja tansze ceny niz w vw ale nie wszystko podchodzi ze skody, byc moze w octavii 1 był taki waz i cena bedzie pewnie ze 100zl bez klopotow
ps. moj lecial 200 przy 115hp teraz leci 220/h przy 150hp ale nie ma gdzie leciec tak szybko na naszych drogach polnych, jesli osiaga takie predkosci to wszystko OK!!


Często pomykam A4 i 1-ką Katowice-Warszawa

Awatar użytkownika
gOOzOl
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
Lokalizacja: tarnowskie góry
Kontakt:

Post autor: gOOzOl » czw paź 11, 2007 23:33

ta cena to nei jest jakas tragedia. zasadniczo mozesz bawic sie w jakies sztukowanie ale nie mozesz tam wsadzic byle czego. takie gumy musza byc odporne na cisnienie i olej, najlepiej podwojnie wzmacniane. tu masz namiar gdybys rzeczywiscie chcial sam sie tym bawic ;) http://www.fagumit.com.pl/index.html



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 176 gości