Syczenie podczas przyspieszania w AJM
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Syczenie podczas przyspieszania w AJM
Witam, pozwólcie że się przedstawię:
Mam na imię Janek. jestem z Poznania. Mam Golfa Varianta 1.9 TDI AJM '00
Od samego zakupu nurtuje mnie pytanie czy to normalne że podczas przyspieszania w kabinie słychać dość głośno syczenie (nie chodzi mi tu o dźwięk turbiny, bo to jest świst a nie syczenie).
Objaw ten występuje tylko podczas szybkiego przyspieszania (pedał w podłodze) na wszystkich 6 biegach, ale tylko w specyficznym zakresie obrotów (ok. 1800-2400), a potem ustaje aż do końca. Nie słychać tego jeśli auto jest na luzie i wdepnę gaz, a także jeśli przyspieszam powoli w sposób "emerytalny". Nie mam VAG'a, troche problem z kasą na jakiś serwis (w VOLKSKLINICE zaśpiewali 200-400 za diagnostyke + koszty wyeliminowania).
Zastanawiam się na ile jest to coś obojętnego, niegroźnego, a na ile mam się martwić. Sytuacja jest stała, nie syczy ani mniej ani więcej, auto dymi na czarno tylko jak dam do pieca na 1 biegu, nie odczuwam spadku mocy (wchodzi do 200km/h na 6-tym biegu), turbawka cichutko świszczy (auto ma dopiero 110 tys.), pali w mieście kolo 7 litrów/100 km.
Nie mam porównania do takiego samego auta wiec tak naprawdę nie wiem czy moc jest taka jak być powinna, ale 90 konne Octavie nie mają najmniejszych szans spod świateł...
Szukam kogoś z Poznania kto zna sie na rzeczy, może poświęcić chwile, żeby się przejechać zobaczyć i ewentualnie coś wymyślić, postawić diagnozę.
Pozdrawiam
Mam na imię Janek. jestem z Poznania. Mam Golfa Varianta 1.9 TDI AJM '00
Od samego zakupu nurtuje mnie pytanie czy to normalne że podczas przyspieszania w kabinie słychać dość głośno syczenie (nie chodzi mi tu o dźwięk turbiny, bo to jest świst a nie syczenie).
Objaw ten występuje tylko podczas szybkiego przyspieszania (pedał w podłodze) na wszystkich 6 biegach, ale tylko w specyficznym zakresie obrotów (ok. 1800-2400), a potem ustaje aż do końca. Nie słychać tego jeśli auto jest na luzie i wdepnę gaz, a także jeśli przyspieszam powoli w sposób "emerytalny". Nie mam VAG'a, troche problem z kasą na jakiś serwis (w VOLKSKLINICE zaśpiewali 200-400 za diagnostyke + koszty wyeliminowania).
Zastanawiam się na ile jest to coś obojętnego, niegroźnego, a na ile mam się martwić. Sytuacja jest stała, nie syczy ani mniej ani więcej, auto dymi na czarno tylko jak dam do pieca na 1 biegu, nie odczuwam spadku mocy (wchodzi do 200km/h na 6-tym biegu), turbawka cichutko świszczy (auto ma dopiero 110 tys.), pali w mieście kolo 7 litrów/100 km.
Nie mam porównania do takiego samego auta wiec tak naprawdę nie wiem czy moc jest taka jak być powinna, ale 90 konne Octavie nie mają najmniejszych szans spod świateł...
Szukam kogoś z Poznania kto zna sie na rzeczy, może poświęcić chwile, żeby się przejechać zobaczyć i ewentualnie coś wymyślić, postawić diagnozę.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pn paź 08, 2007 18:47 przez jkayser, łącznie zmieniany 1 raz.
To coś innego. U mnie NIE syczy po zdjęciu nogi z gazu. jak zdejmę nogę z gazu to jest cisza tylko normalny dźwięk grzechotnika
[ Dodano: 08 Paź 2007 22:54 ]
nikt? nic?
[ Dodano: 08 Paź 2007 22:56 ]
?
[ Dodano: 08 Paź 2007 22:54 ]
nikt? nic?
[ Dodano: 08 Paź 2007 22:56 ]
?
Ostatnio zmieniony pn paź 08, 2007 15:44 przez jkayser, łącznie zmieniany 1 raz.
u mnie nic nie syczy a oktavie 90 konna to zostaw w spokoju , to dla dziadków, chyba ze ktos zchipuje ty masz pd a nie vp. przy ajmie 200 powinno być na szafie, moj pali w miescie 6,5. nasuwaja sie 2 wnioski albo jakas rura jest nieszczelna i słychac swist zaciaganego powietrza albo jest to odglos powietrza oplywajacego samochod
Ostatnio zmieniony śr paź 10, 2007 19:05 przez inspire, łącznie zmieniany 2 razy.
Często pomykam A4 i 1-ką Katowice-Warszawa
Mialem podobny problem,pewnie masz nieszczelnosc w dolocie od IC ,u mnie spadla opaska od IC kupilem zalozylem i elegancko. Sprawdz czy sa wszystkie opaski na przewodach od turbo do intercooler a napewno jest gdzies nieszczelnosc moj tez puszczal chmure czarna.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Jestem mechanikiem ASO Skoda, słóże pomoca lecz tez czasem jej potrzebuje...
Co miałeś na myśli? nie bardzo rozumieminspire pisze:przy ajmie 200 powinno być na szafie
Ostatnio zmieniony czw paź 11, 2007 13:03 przez jkayser, łącznie zmieniany 1 raz.
- maryjan
- Gadatliwa bestia
- Posty: 862
- Rejestracja: śr lip 04, 2007 09:04
- Lokalizacja: Ostrowite city of country
Kolega miał na myśli, że nasze AJM - ki spokojnie latają po 200km/h...jkayser pisze:Co miałeś na myśli? nie bardzo rozumieminspire pisze:przy ajmie 200 powinno być na szafie
Z autopsji wiem, że moja buja ponad dwie stówki no ale to już niestaty nie jest "optymalnie bezpieczna prędkość"
Co do syczenia to miałem podobny problem po wymianie rozrządu, okazało się, że dolot IC opadł podczas zakładania i musieli zakładać ponownie wszystko od początku. No ale w końcu ucichło...
Pozdrawiam
Dziki
to są te gumowe od góry? prowadzące do takiej metalowej puszki?
[ Dodano: 11 Paź 2007 18:57 ]
No więc przyczyna się znalazła. Punkt przyznany.
Teraz sprawa druga. Winnym okazał się wąż łączący turbo z IC. taki ok. 8 cm gumowy z dwoma opaskami. Jest pęknięty wzdłuż.
Pytanie:
Skąd wziąć nowy? Nie ma podobno zamienników - dzwoniłem do MTM-CAR w Poznaniu.
Oryginał 130 zł...
Jakieś pomysły?
[ Dodano: 11 Paź 2007 18:57 ]
No więc przyczyna się znalazła. Punkt przyznany.
Teraz sprawa druga. Winnym okazał się wąż łączący turbo z IC. taki ok. 8 cm gumowy z dwoma opaskami. Jest pęknięty wzdłuż.
Pytanie:
Skąd wziąć nowy? Nie ma podobno zamienników - dzwoniłem do MTM-CAR w Poznaniu.
Oryginał 130 zł...
Jakieś pomysły?
ja bym kupil oryginal i temat zamknal a tak to bedziesz sie bujal z szukaniem oplatami za przesylke, uwazam ze ta cena nie jest za wysoka, zapytaj w skodzie i seacie oni maja tansze ceny niz w vw ale nie wszystko podchodzi ze skody, byc moze w octavii 1 był taki waz i cena bedzie pewnie ze 100zl bez klopotow
ps. moj lecial 200 przy 115hp teraz leci 220/h przy 150hp ale nie ma gdzie leciec tak szybko na naszych drogach polnych, jesli osiaga takie predkosci to wszystko OK!!
ps. moj lecial 200 przy 115hp teraz leci 220/h przy 150hp ale nie ma gdzie leciec tak szybko na naszych drogach polnych, jesli osiaga takie predkosci to wszystko OK!!
Często pomykam A4 i 1-ką Katowice-Warszawa
- gOOzOl
- Gadatliwa bestia
- Posty: 519
- Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
- Lokalizacja: tarnowskie góry
- Kontakt:
ta cena to nei jest jakas tragedia. zasadniczo mozesz bawic sie w jakies sztukowanie ale nie mozesz tam wsadzic byle czego. takie gumy musza byc odporne na cisnienie i olej, najlepiej podwojnie wzmacniane. tu masz namiar gdybys rzeczywiscie chcial sam sie tym bawic http://www.fagumit.com.pl/index.html
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 176 gości