Problem przy pierwszym rozruchu - Proszę o Pomoc

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

wraw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: czw lut 15, 2007 12:51
Lokalizacja: Wrocław

Problem przy pierwszym rozruchu - Proszę o Pomoc

Post autor: wraw » śr paź 10, 2007 10:39

Witam wszystkich!
Panowie mam problem z pierwszym rozruchem silnika. To wygląda tak jak by on nie miał siły zakręcić, bez względu czy jest 2 czy 20 stopni na zewnątrz (kręcenie jest bardzo powolne, oporne). Trwa to kilka sekund i w końcu zagada. Po wyłączeniu silnika, ponowny rozruch następuje bez najmniejszych problemów i później pali już na dotyk.
I tu od razu mam pytanie: Kontrolka świec żarowych zawsze gaśnie po 2 sek. bez względu na temp. silnika. Czy rano przy niższej temperaturze otoczenia proces grzania świec nie powinien trwać trochę dłużej?
I jeszcze jedno: okazuje się, że nie dochodzi prąd do świec. Dlaczego?
Gdzie szukać przyczyn i ewentualnych możliwości rozwiązania tego problemu?

Musze nadmienić, że aku i świece wymieniłem 2 tygodnie temu. Rozrusznik był naprawiany w lipcu i działa bez problemu.

VW Golf IV 1,9 TDI, 1998 r. wersja Comfortline; Rodzaj silnika: ALH


Pozdrawiam serdecznie



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » śr paź 10, 2007 10:54

a jaki to potezny akumulator zamontowales kolego?


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

k631
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 188
Rejestracja: pt lip 15, 2005 09:29
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: k631 » śr paź 10, 2007 11:14

sprawdz umasowanie silnika



wraw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: czw lut 15, 2007 12:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wraw » śr paź 10, 2007 11:24

71Ah/680A (sprzedawca dopierał na podstawie katalogu)



hudy21
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: hudy21 » śr paź 10, 2007 13:59

Witam kiedy sprawdzałeś prąd świec żarowych jak na rozgrznym silniku to nigdy niebędziesz miał bo niepodaje. Sprawdź tylko na zimnym lub odrazu po odpaleniu silnika dochodzi napięcie przez ok 5-10s.



wraw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: czw lut 15, 2007 12:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wraw » czw paź 11, 2007 09:30

dzięki panowie, sprawdziłem - podaje prąd na świece przy zimnym silniku (przed pierwszym rozruchem). Co ciekawe: kontrolka świec gaśnie po 2 sek., natomiast probowka wpięta do przewodu zgasła po 7-8 sekundach. bezpiecznik świec sprawdziłem - jest ok.

w jaki sposób mam sprawdzić umasowienie silnika?

pozdrawiam



k631
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 188
Rejestracja: pt lip 15, 2005 09:29
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: k631 » czw paź 11, 2007 09:45

silnik jest połączony grubą miedzianą taśmą do ramy jeśli sie zerwie to cały prąd diabli biorą i dzieją się dziwne rzeczy .



Awatar użytkownika
boria
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: wt gru 06, 2005 14:20
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: boria » wt gru 25, 2007 11:59

Panowie pomóżcie... Gdzie jest ten caly zasr... bezpiecznik świec żarowych w mk4 ? Przseszukałem cale forum, szukam w mojej Borce i nigdzie nie moge go znalezc :[ Udalo mi sie tylko zloklizowac przekaźnik 109 :/



Awatar użytkownika
jasiek21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 672
Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
Lokalizacja: Pszów / Karczów
Kontakt:

Post autor: jasiek21 » wt gru 25, 2007 17:26

przekaźnik 109 to przekaźnik świec.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt gru 25, 2007 19:22

boria, bezpiecznik od świec jest w plastikowej puszce na akumulatorze, po podniesieniu jej pokrywki widać tam dochodzące przewody elektryczne a po ich prawej stronie znajdują się 3 bezpieczniki. Jeden z nich jest od świec ale nie pamiętam który. Sprawdź wszystkie i wymień przepalone i będzie po kłopocie.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr gru 26, 2007 09:18

Miałem ten sam problem wręcz identyczny w swoim MK IV TDI, za drugima razem ładnie odpalał po nocnym postoju, mimo ze rozrusznik dobrze krecił postanowiłem go zregenerowac po tym nie mam nawet sladu po złym kreceniu porannym 1 ząbek i autko pali a wczesniej krecił z 5s zanim odpalił- wyglądało jakby siwece nie paliły lub paliwo schodziło. Zawsze za drugim juz razem palił od ząbka. Regeneracja rozrusznika wydała mi sie smieszna ale mi pomogła w 100% teraz pali jak szalony.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 144 gości