Pierscienie czy uszczelniacze - Jak odroznic ?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Pierscienie czy uszczelniacze - Jak odroznic ?

Post autor: Dario84 » śr paź 03, 2007 15:47

Jak w temacie w jaki sposob odroznic czy zuzyte sa pierscienie czy uszczelniacze ?


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Re: Pierscienie czy uszczelniacze - Jak odroznic ?

Post autor: PinkFloyd » śr paź 03, 2007 15:56

Dario84 pisze:Jak w temacie w jaki sposob odroznic czy zuzyte sa pierscienie czy uszczelniacze ?
Najczesciej, po odpaleniu porannym silnika zwydechu wydobywa się siwy-niebieski dym który po czasie mija i nie powraca do momentu ponownego porannego odpalenia ( uszczelniacze- olej spływa po nich do komory spalania ) jezeli biało siwy dym pojawia sie po dodoaniu gazu lub redukcji biegu to pierścienie- przy czym podobne objawy w obu przypadkach może fałszować niesprawna turbina jezeli jest w autku. Wiec najpierw jej kontrola potem inne elementy. Przy czym w TDI padaja czesto prowadnice zaworów wiec same uszczelniacze moga nie wystarczyc. Pierscienie zadko padaja w TDI, chyba ze jest mega przebieg lub przegrzany siliczek, lub miał za mało oleju. Mój ojceic na TDI 1Z mam 780tys km i pierscienie sa ok.
Ostatnio zmieniony śr paź 03, 2007 15:58 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » śr paź 03, 2007 16:00

Turbina jest ok, wiec zostaja pierscienie badz uszczelniacze, chyba ze jeszcze prowadnice jak mowisz...

Objawy sa takie ze auto kopci na postoju jak utrzymuje stala predkosc obrotowa powyzej 2tys/min. Na jalowym nie kopci, podczas przyspieszania tez nie.

Przebieg 170tys

Co o tym myslisz ?
Ostatnio zmieniony śr paź 03, 2007 16:01 przez Dario84, łącznie zmieniany 1 raz.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr paź 03, 2007 16:07

Spróbuj ostro przyspieszać i zmieniac szybko biegi i od razu gaz zobacz czy tez jest siwy -niebieski dym w czasie zmiany biegów- najlpeije zeby ktos jechał za Toba



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » śr paź 03, 2007 16:10

Widze w lusterku ze jak ostro przyspieszam to nie ma dymu (bynajmniej w lusterku) a jak jade stala predkoscia powiedzmy 3tys to widze ten dym w lusterku


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

maciek1912
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: pt sie 10, 2007 10:44
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: maciek1912 » śr paź 03, 2007 21:11

Jeżeli twoje auto ma normalną moc tzn. nie jest słabsza niż kiedyś to raczej na pewno uszczelniacze. Prowadnice zaworów przy takim przebiegu na 99 procent są dobre.
Chociaż radziłbym Ci sprawdzić też wtryskiwacze. po właśnie ok 200 tys zaczynają już szwankować.



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » śr paź 03, 2007 22:14

Tez licze na to ze to tylko uszczelniacze.

Dzis sprawdzilem dokladnie, auto ma moc, ten dym pojawia sie w momencie kiedy trzymam stale obroty, na nagrzanym silniku tez jest.

Tak na chlopski rozum gdyby to byly uszczelniacze to powinien dymic na jalowym przy rozruchu a tak sie nie dzieje...


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Maciuś01
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: czw paź 26, 2006 17:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Maciuś01 » czw paź 04, 2007 15:34

Jak chcesz mieć pewność że to nie pierścienie to zrób próbę olejową i jak będą uszkodzone to od razu masz odpowiedź.



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » czw paź 04, 2007 17:59

Tak tylko to nie takie proste, poniewaz jesli jest uszkodzony pierscien zgarniajacy to cisnienie i tak bedzie dobre bo olej ktory zostanie na denku tloka uszczelni go, a pierscien moze byc pekniety i dalej bedzie puszczal olej...


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Maciuś01
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: czw paź 26, 2006 17:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Maciuś01 » pt paź 05, 2007 08:16

Dario84 pisze:Tak tylko to nie takie proste, poniewaz jesli jest uszkodzony pierscien zgarniajacy to cisnienie i tak bedzie dobre bo olej ktory zostanie na denku tloka uszczelni go, a pierscien moze byc pekniety i dalej bedzie puszczal olej...
To fakt. Ale obserwacyjnie jest trudno zdiagnozować. Dlatego zrób uszczelniacze (jest to w miarę rozsądny koszt bez dużego rozbierania motoru)bo prowadnice raczej powinneś mieć ok.



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » pt paź 05, 2007 13:04

Wczoraj chcialem zmierzyc cisnienie sprezania, wykrecilem swiece zarowe ale mechanik nie mial odpowiedniej koncowki.

Swiece byly mokre z oleju na gwincie troche na korpusie. Moze to o czyms swiadczyc ?


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Maciuś01
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: czw paź 26, 2006 17:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Maciuś01 » pt paź 05, 2007 13:40

Dario84 pisze:Swiece byly mokre z oleju na gwincie troche na korpusie. Moze to o czyms swiadczyc ?
To raczej świadczy o kiepskiej uszczelce pod kapą



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » pt paź 05, 2007 14:41

Uszczelce pod klapa ? Chodzi Ci o uszczelke pod glowica czy pod klawiatura ?


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Maciuś01
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: czw paź 26, 2006 17:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Maciuś01 » pt paź 05, 2007 14:55

Dario84 pisze:pod klawiatura
a raczej nad klawiaturą ;-)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 127 gości